Przesilenie zimowe
Dostępne na
SkyShowtime

Przesilenie zimowe The Holdovers

7.7 /10
2,019 ocen
2023 133 min Wydany

Nadchodzą Święta Bożego Narodzenia w 1970 roku, a Paul, nie mając rodziny, pozostaje w szkole, aby pilnować uczniów, którzy nie mogą wrócić do domu. Po kilku dniach zostaje tylko jeden uczeń - 15-letni awanturnik Angus, któremu grozi wydalenie za fatalne zachowanie. Do Paula i Angusa dołącza kucharka Mary, której syn niedawno zginął w Wietnamie.

Obsada Pełna obsada i ekipa

Paul Giamatti
Paul Giamatti

Paul Hunham

Dominic Sessa
Dominic Sessa

Angus Tully

Carrie Preston
Carrie Preston

Miss Lydia Crane

Brady Hepner
Brady Hepner

Teddy Kountze

Ian Dolley
Ian Dolley

Alex Ollerman

Jim Kaplan
Jim Kaplan

Ye-Joon Park

Michael Provost
Michael Provost

Jason Smith

Andrew Garman
Andrew Garman

Dr. Hardy Woodrup

Stephen Thorne
Stephen Thorne

Thomas Tully

Gillian Vigman
Gillian Vigman

Judy Clotfelter

Tate Donovan
Tate Donovan

Stanley Clotfelter

Bill Mootos
Bill Mootos

Mr. Endicott

Dustin Tucker
Dustin Tucker

Mr. Rosensweig

Juanita Pearl
Juanita Pearl

Mary's Sister Peggy

Alexander Cook
Alexander Cook

Priest / Bartender

Liz Bishop
Liz Bishop

Office Lady

Cole Tristan Murphy
Cole Tristan Murphy

Toothbrushing Student

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Reżyser Reżyser Alexander Payne
Scenarzysta Scenarzysta David Hemingson
Producent Producent Mark Johnson , Bill Block , David Hemingson
Scenografia Scenografia Ryan Warren Smith
Kierownictwo artystyczne Kierownictwo artystyczne Jeremy Woolsey
Projekt kostiumów Projekt kostiumów Wendy Chuck
Producent liniowy Producent liniowy Chris Stinson
Obsada Obsada Lisa Lobel
Charakteryzator Charakteryzator Donyale McRae , Scott Hersh
Projektant fryzur Projektant fryzur Jennifer Douglas
Kierownik działu charakteryzacji Kierownik działu charakteryzacji Sarah Rubano
Kierownik działu fryzjerskiego Kierownik działu fryzjerskiego Michael White
Sound Mixer Sound Mixer David J. Schwartz
Operator mikrofonu typu boom Operator mikrofonu typu boom James B. Appleton
Kierownik efektów specjalnych Kierownik efektów specjalnych Adam Bellao
Technik efektów specjalnych Technik efektów specjalnych Tommy Carroll
Grafik Grafik Nathan Carlson
Recenzje (9)

Co sądzą inni widzowie

77 %
Średnia ocena
9
Łącznie recenzji
Manuel São Bento
Manuel São Bento
13. 10. 2023
90%

Holdovers zostawił mnie w kompletnym zdumieniu, jak kompletny, prowokujący myśli, zabawny i emocjonalnie silny staje się z każdą niezwykle absorbującą minutą. Szokująco bezbłędny scenariusz autorstwa…

Holdovers zostawił mnie w kompletnym zdumieniu, jak kompletny, prowokujący myśli, zabawny i emocjonalnie silny staje się z każdą niezwykle absorbującą minutą. Szokująco bezbłędny scenariusz autorstwa Davida Hemingsona eksponencjalnie atakuje serca widzów poprzez naprawdę głębokie, ale słodko-gorzkie studium istotnej potrzeby ludzkiej spójności. Bohaterowie są genialnie napisani jako prawdziwi ludzie i doskonale odgrywani przez obsadę godną nagrody. Dodaj niezawodną równowagę tonalną i doskonałe wykonanie Alexandra Payne'a, a narodzi się nowy klasyczny film bożonarodzeniowy.

Brent Marchant
Brent Marchant
09. 11. 2023
60%

Urokliwe filmy na święta to coś, co wszyscy powinniśmy kochać, prawda? Jeśli mówimy o dziełach reżyserów takich jak Frank Capra, George Seaton, Michael Curtiz i Chris Columbus, mielibyśmy rację. Ale…

Urokliwe filmy na święta to coś, co wszyscy powinniśmy kochać, prawda? Jeśli mówimy o dziełach reżyserów takich jak Frank Capra, George Seaton, Michael Curtiz i Chris Columbus, mielibyśmy rację. Ale od czasu, gdy mieliśmy premiery takiej jakości, w ostatnich latach widzowie głodni takich filmów przylgnęli do wszystkiego, co nawet w najmniejszym stopniu przypomina takie tytuły, bez względu na to, czy zasługują na pochwały. I to, moim zdaniem, podsumowuje moje uczucia dotyczące bardzo celebrowanej nowej produkcji od reżysera Alexandra Payne'a. Ta opowieść o zrzędliwym, lekceważącym, średnim, pedantycznym nauczycielu z preparatoryjnej szkoły (Paul Giamatti), który otrzymuje zadanie opieki nad grupą niesfornych uczniów, którzy nie mogą być ze swoimi rodzinami podczas świątecznych dni na koniec roku, ma założenie z dużym potencjałem, który niestety jest zmarnowany przez narrację, która wydaje się luźno zszyta i ostatecznie jawi się jako rażąco niedopieczona. Rzeczywiście, to, co mogło być pełne radości szaleństwo, na wzór świątecznego podejścia do filmów takich jak "Stowarzyszenie Umarłych Poetów" (1989), niestety, wypada zdecydowanie słabo. Trzeba przyznać, że film ma swoje udział w skromnie zabawnych i ciepłych, rozśmieszających momentach, ale wiele scen nie płynie płynnie z jednej do drugiej, tworząc fabułę, która wydaje się wymuszona, nie dostarczając materiału, aby taka premiera działała. Chociaż prawdą jest, że film odnosi (zaskakująco) sukces w przedstawieniu wymaganego osobistego rozwoju przeważnie jednowymiarowych postaci na przestrzeni obrazu, ten prawie przypadkowy sukces jest poważnie przyćmiony serią elementów fabularnych, które w dużej mierze wydają się być wrzucone razem, włączone bez wielkiego namysłu i niezaprzeczalnego braku spójności. A, szczerze mówiąc, najciekawszą postacią filmu jest główna kucharka akademii (Da'Vine Joy Randolph), której bogata warstwowa osobowość (i zręcznie wyważony występ) prześciga inne dwie główne postaci (Giamatti i Dominic Sessa jako jeden z uwięzionych studentów). Jest rozczarowujące, że reżyser tak utalentowany jak Alexander Payne stworzył projekt tak nie do końca dopieczony jak ten (szczególnie jeden, który jawi się jako zbyt zadowolony z siebie, jak często to oferta robi), w porównaniu do poprzednich tytułów takich jak "Nebraska" (2013) i "Potomkowie" (2011). Przyszli widzowie powinni uważać na wiele zawyżonych twierdzeń i szumu w sezonie nagród, jaki jest zalewany na tę ofertę. Ale w dobie, gdy widzowie szukają filmów, które dostarczą rodzaju komfortu kinowego na święta, którego tak desperacko pragną, zrozumiałe jest, że tacy widzowie mogą być przyciągnięci do filmu takiego jak ten. Szkoda tylko, że nie znajdą tego, czego szukają.

badelf
badelf
03. 01. 2024
90%

Niesamowita, serdeczna świąteczna atmosfera. Podobał mi się tok ujawnienia, postacie. Nie jestem pewien, czy jest to takie powtarzalne jak Życie jest piękne czy (oryginalny) Cud na 34 ulicy. Zapytaj…

Niesamowita, serdeczna świąteczna atmosfera. Podobał mi się tok ujawnienia, postacie. Nie jestem pewien, czy jest to takie powtarzalne jak Życie jest piękne czy (oryginalny) Cud na 34 ulicy. Zapytaj mnie za kilka świąt.

pimpskitters
pimpskitters
04. 01. 2024
60%

Wszyscy widzieliśmy już ten nonsens. Zrzędliwy stary człowiek i żartobliwy młodzieniec znajdują sposoby, jak się nawzajem uleczyć podczas jednego namiętnego sezonu świątecznego. Być może gdyby to był…

Wszyscy widzieliśmy już ten nonsens. Zrzędliwy stary człowiek i żartobliwy młodzieniec znajdują sposoby, jak się nawzajem uleczyć podczas jednego namiętnego sezonu świątecznego. Być może gdyby to był pierwszy z tych filmów, które kiedykolwiek widziałem, poczułbym się inaczej, ale jest za dużo tego śmiecia, żeby cokolwiek mnie w nim zainteresowało. Nie jest tak urocze, jak myśli, a Giamatti jest irytujący. Rozumiem, że jest dziwnie wyglądający, i dlatego piszą go, żeby źle pachniał i był ogólnie odpychający. Teraz możemy tylko iść dalej i się uleczyć.

7.7

Głosowano 2019×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500