TÁR
Dostępne na
Max

TÁR TÁR

7.1 /10
1,362 ocen
2022 158 min Wydany

"Tár" z Cate Blanchett jako ikona hudby Lydia Tár zkoumá proměnlivou povahu moci, její vliv a trvanlivost ve světě dnešním.

Obsada Pełna obsada i ekipa

Cate Blanchett
Cate Blanchett

Lydia Tár

Nina Hoss
Nina Hoss

Sharon Goodnow

Noémie Merlant
Noémie Merlant

Francesca Lentini

Sophie Kauer
Sophie Kauer

Olga Metkina

Julian Glover
Julian Glover

Andris Davis

Mark Strong
Mark Strong

Eliot Kaplan

Sylvia Flote
Sylvia Flote

Krista Taylor

Allan Corduner
Allan Corduner

Sebastian Brix

Adam Gopnik
Adam Gopnik

Adam Gopnik

Ylva Pollak
Ylva Pollak

Tailor's Assistant #1

Paula Först
Paula Först

Tailor's Assistant #2

Sydney Lemmon
Sydney Lemmon

Whitney Reese

Kitty Watson
Kitty Watson

Olive Kerr

Alec Baldwin
Alec Baldwin

Alec Baldwin (titlesvoice)

Jessica Hansen
Jessica Hansen

Jessica Hansen

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Reżyser Reżyser Todd Field
Scenarzysta Scenarzysta Todd Field
Producent Producent Todd Field , Alexandra Milchan , Scott Lambert
Kompozytor muzyki oryginalnej Kompozytor muzyki oryginalnej Hildur Guðnadóttir
Producent wykonawczy Producent wykonawczy Cate Blanchett , Nigel Wooll
Koproducent Koproducent Sebastian Fahr-Brix
Producent liniowy Producent liniowy Chris Lowenstein , Francesca Lentini
Montażysta Montażysta Monika Willi
Scenografia Scenografia Marco Bittner Rosser
Kierownictwo artystyczne Kierownictwo artystyczne Patrick Herzberg , Petra Ringleb
Projekt kostiumów Projekt kostiumów Bina Daigeler
Sound Mixer Sound Mixer Kai Lüde
Operator mikrofonu typu boom Operator mikrofonu typu boom Thomas Wallis
Kierownik VFX Kierownik VFX Māris Āboliņš
Kierownik efektów specjalnych Kierownik efektów specjalnych Claudius Rauch
Logo Firma
Standard Film Company US
Focus Features US
EMJAG Productions US
Język
Deutsch
English
Français
Português
தமிழ்
Recenzje (3)

Co sądzą inni widzowie

71 %
Średnia ocena
3
Łącznie recenzji
CinemaSerf
CinemaSerf
23. 01. 2023
70%

Cate Blanchett jest znakomita jako tytułowa postać, bezwzględna i wysoce utalentowana maestra, która mieszka ze swoją żoną i skrzypaczką Sharon oraz małą córką Petrą. Doceniana przez swoich kolegów,…

Cate Blanchett jest znakomita jako tytułowa postać, bezwzględna i wysoce utalentowana maestra, która mieszka ze swoją żoną i skrzypaczką Sharon oraz małą córką Petrą. Doceniana przez swoich kolegów, jest teraz główną dyrygentką Berlińskiej Filharmonii. Praca nie jest bez komplikacji - musi wybierać muzykę, inspirować muzyków i radzić sobie ze swoim mniej kompetentnym asystentem Sebastianem, który był ulubieńcem poprzedniego posiadacza jej stanowiska Davisa, równocześnie realizując ambicje swojego partnera finansowego Kaplana. Ta operacja z kręceniem talerzami oznacza, że stale podejmuje kompromisy, co odbija się na wszystkich wokół niej. Często musi polegać na swojej asystentce Francescy, a wokół tego związku zaczynają pojawiać się pęknięcia w inaczej nieugiętej zbroi Tár. Jedna z jej byłych muzykantek popełniła samobójstwo - a następnie zaczyna się szerzyć plotka, że może, może, mogło to mieć związek z dawnym mentalnością casting couch. Nie ma ognia bez dymu czy całkowicie zmyślone? No druga połowa filmu rozgrywa się, gdy oskarżenia nabierają tempa i, no... Nie byłem zbyt zachwycony rozwojem historii. Przypomniało mi to trochę atmosferę uznawanego brytyjskiego choreografa Liama Scarletta - i mając to na uwadze, uznałem temat za trochę niedopieczony. Dobrze ilustruje to efekt Humpty Dumpty plotki, jednakże. Wierzymy, że jest winna nadużywania swojej pozycji i manipulacji? Czy jest bezradną ofiarą cudzych błędów? Nie miałem dostatecznie dużo dowodów, aby wyciągnąć jakiekolwiek sensowne wnioski - i to mi się nie podobało. Zakończenie jest dość potężne, jednak - usprawiedliwienie czy okropne niesprawiedliwości? Musisz zdecydować... Blanchett jest, bez względu na to, na szczycie swojej gry, a tutaj jest kilka spektakularnych utworów orkiestrowych do cieszenia się nimi także.

Nathan
Nathan
17. 02. 2023
60%

Chciałem polubić TÁR, ale po prostu uznałem to za nudne. Zdecydowanie za długie i nużące. Myślałem, że historia była przyzwoita z fantastycznymi występami, ale po prostu to dla mnie nie zadziałało.…

Chciałem polubić TÁR, ale po prostu uznałem to za nudne. Zdecydowanie za długie i nużące. Myślałem, że historia była przyzwoita z fantastycznymi występami, ale po prostu to dla mnie nie zadziałało. Potrafię to docenić jako arcydzieło w tworzeniu filmów, chociaż uważałem to za dość słabe do oglądania.

AstroNoud
AstroNoud
12. 03. 2023
50%

Upadek wielkiego dyrygenta (dyrygentki??) mógłby być interesującym tematem. Ale „TÁR” to 2 godziny i 38 minut opuszczania głównych punktów fabuły i zamiast tego pokazywania szczegółów w strasznych…

Upadek wielkiego dyrygenta (dyrygentki??) mógłby być interesującym tematem. Ale „TÁR” to 2 godziny i 38 minut opuszczania głównych punktów fabuły i zamiast tego pokazywania szczegółów w strasznych scenach, które często nie prowadzą nigdzie. Widz musi wszystko sobie wywnioskować, na przykład czy Tár jest ofiarą czy sprawcą. W pewien sposób wszystko to jest całkiem dobrze zrobione. Niestety, film jest zbyt nudny i niezrozumiały, aby zainteresował.

7.1

Głosowano 1362×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500