Czarny telefon

Czarny telefon The Black Phone

7.6 /10
5,152 ocen
2022 103 min Wydany

Nieśmiały, ale sprytny 13-letni Finney Shaw zostaje uprowadzony przez sadystycznego zabójcę i uwięziony w dźwiękoszczelnej piwnicy. Kiedy odłączony telefon na ścianie zaczyna dzwonić, Finney słyszy poprzednie ofiary mordercy. Ich celem jest zapobiec tragicznemu zakończeniu historii chłopca.

Obsada Pełna obsada i ekipa

Mason Thames
Mason Thames

Finney Blake

Ethan Hawke
Ethan Hawke

The Grabber

Madeleine McGraw
Madeleine McGraw

Gwen Blake

Jeremy Davies
Jeremy Davies

Terrence Blake

E. Roger Mitchell
E. Roger Mitchell

Detective Wright

Troy Rudeseal
Troy Rudeseal

Detective Miller

Miguel Mora
Miguel Mora

Robin Arellano

Tristan Pravong
Tristan Pravong

Bruce Yamada

Brady Hepner
Brady Hepner

Vance Hopper

Banks Repeta
Banks Repeta

Griffin

Kristina Arjona
Kristina Arjona

Ms. Fulgrim

Sheila M. O'Rear
Sheila M. O'Rear

Principal Keller

Rocco Poveromo
Rocco Poveromo

Chief of Police

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Reżyser Reżyser Scott Derrickson
Scenariusz Scenariusz C. Robert Cargill , Scott Derrickson
Producent Producent C. Robert Cargill , Scott Derrickson
Operator zdjęć Operator zdjęć Brett Jutkiewicz
Montażysta Montażysta Frédéric Thoraval
Producent wykonawczy Producent wykonawczy Joe Hill , Ryan Turek , Christopher H. Warner
Koproducent Koproducent Jennifer Scudder Trent
Scenografia Scenografia Patti Podesta
Kierownik działu charakteryzacji Kierownik działu charakteryzacji Rick Pour
Producent efektów wizualnych Producent efektów wizualnych Antonio Gallardo
Kierownik efektów wizualnych Kierownik efektów wizualnych Kent Johnson
Nadzorujący montaż dźwięku Nadzorujący montaż dźwięku Paul Hackner
Mikser dźwięku Mikser dźwięku Paul Hackner
Montażysta efektów dźwiękowych Montażysta efektów dźwiękowych Jessie Pariseau
Projektant dźwięku Projektant dźwięku D. Chris Smith
Montażysta efektów Foley Montażysta efektów Foley D. Chris Smith
Recenzje (9)

Co sądzą inni widzowie

76 %
Średnia ocena
9
Łącznie recenzji
CinemaSerf
CinemaSerf
25. 06. 2022
70%

Rzeczą, na którą należy zwrócić uwagę przy adaptacji krótkiego opowiadania na potrzeby kina, jest to, że często dostajemy nadmiar wypełnienia, aby osiągnąć wymaganą długość. Ten film jest z pewnością…

Rzeczą, na którą należy zwrócić uwagę przy adaptacji krótkiego opowiadania na potrzeby kina, jest to, że często dostajemy nadmiar wypełnienia, aby osiągnąć wymaganą długość. Ten film jest z pewnością winny tego, że pierwsza pół godzina jest poświęcona zbyt wiele ujednolicenia postaci, które naprawdę mają bardzo niewiele wspólnego z istotą historii. Gdy jednak się zacznie, jest to sprytnie zrealizowany i dobrze złożony film grozy skoncentrowany na „Finnie” (Mason Thames). Znęcany w szkole, jest chroniony przez swojego przyjaciela „Robina” (Miguel Cazarez Mora), dopóki nie zniknie. Nie jest to również pierwsze zaginione dziecko, w rzeczywistości pięć z tej małej społeczności zaginęło w ciągu ostatnich kilku tygodni. „Finn” wraca do domu po szkole, gdy spotyka mężczyznę, który upuścił swoje zakupy. Oferuje pomoc, a następnie znajduje się w brudnym piwnicy tylko z zabrudzonym materacem i odłączonym telefonem na ścianie. Jego zamaskowany porywacz - który ma coś z „Jokera” - twierdzi, że nie ma zagrożenia, ale telefon na ścianie zaczyna dzwonić, a dzwoniący - pozostałe pięć ofiar - ostrzegają go inaczej i pomagają mu pokonać swojego wroga. Są tam jedno lub dwa skoki, ale głównie jest tam skutecznie narastające poczucie grozy, dobrze podtrzymywane pewnymi wysiłkami od Thamesa i jego siostry „Gwen” (Madeleine McGraw), która mogła odziedziczyć zdolność swojej matki do widzenia przyszłości w snach - umiejętność, która może okazać się kluczowa w pomocy policji w ocaleniu swojego brata od pewnej śmierci. Są przemocowe podteksty, ale bardzo mało faktycznej przemocy jest pokazane, gdy młody człowiek zmierza się z niektórymi z własnych demonów i próbuje uciec. Ostatnie dziesięć minut dobrze to rekompensuje, a zakończenie jest naprawdę satysfakcjonujące. Scott Derrickson dostarczył nam jedno z lepszych dramatów Blumhouse ostatnich lat, które z pewnością warto obejrzeć.

Chris Sawin
Chris Sawin
26. 06. 2022
70%

Z nadprzyrodzonym strachem bezpośrednio zaczerpniętym z filmów takich jak _Stir of Echoes_ i _The Sixth Sense_, _The Black Phone_ cechuje przełomowy występ Madeleine McGraw, podczas gdy Ethan Hawke w…

Z nadprzyrodzonym strachem bezpośrednio zaczerpniętym z filmów takich jak _Stir of Echoes_ i _The Sixth Sense_, _The Black Phone_ cechuje przełomowy występ Madeleine McGraw, podczas gdy Ethan Hawke w pamiętnym występie jako Grabber wzbudza strach aż po kości; jak ktoś, kto nieświadomie podkrada się za tobą i czeka w twoim polu widzenia na dramatyczne odkrycie. _The Black Phone_ to solidny, pulsujący horror, który uderza z impetem, ale wydaje się być typem filmu, który po powtórnym obejrzeniu po prostu nie będzie tak smakowity.

Manuel São Bento
Manuel São Bento
27. 06. 2022
50%

The Black Phone niesie hororový motív s nadprirodzeným dotykom plný potenciálu, ale hraje príliš bezpečným s naratívom, ktorý je príliš jednoduchý, predvídateľný a opakujúci sa. Scott Derrickson…

The Black Phone niesie hororový motív s nadprirodzeným dotykom plný potenciálu, ale hraje príliš bezpečným s naratívom, ktorý je príliš jednoduchý, predvídateľný a opakujúci sa. Scott Derrickson zdokonaluje svoju prácu s osobitým štýlom, a skutočnosť, že hlavný dôraz je kladený na vývoj protagonistov namiesto generických jumpscares, ma teší. Mason Thames a Madeleine McGraw sú bezpochyby najimpresívnejšími prvkami celého filmu, predvádzajúc dvaja z najlepších hereckých výkonov mladých hercov minulého desaťročia. Ethan Hawke je podvyužitý, rovnako ako jeho nevyužitý charakter. Odporúčam to, ale osobne som čakal niečo kreatívnejšie.

Nathan
Nathan
05. 07. 2022
80%

The Black Phone to paranormalny thriller o porwaniu, który bardzo dobrze balansuje napięciem/beznadziejnością bycia uwięzionym i elementami duchów. Film świetnie ustawia główne postacie na początku,…

The Black Phone to paranormalny thriller o porwaniu, który bardzo dobrze balansuje napięciem/beznadziejnością bycia uwięzionym i elementami duchów. Film świetnie ustawia główne postacie na początku, co pozwala ci nawiązać z nimi relację i autentyczną chęć ich sukcesu. Jest kilka punktów fabuły, które są trochę wątpliwe, ale są to drobne zarzuty i nie wypadły mnie z historii zbyt wiele. Występy wszystkich były świetne. Ethan Hawke świetnie sobie radzi w swoim ograniczonym czasie ekranowym. Przekazuje stan umysłu Grabbera z taką subtelnością, że naprawdę sprawia, że włosy na karku stają dęba. Dzieci też radzą sobie bardzo dobrze, szczególnie w bardziej emocjonalnie ciężkich scenach. Kilka występów kolegów z klasy na początku było trochę niezręcznych. Ogólnie rzecz biorąc, świetnie się bawiłem tym filmem i jest to dowód na to, że reżyserzy i scenarzyści potrafili zaadaptować taki kreatywny thriller z krótkiej opowiadania.

7.6

Głosowano 5152×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500