To była ręka Boga
Dostępne na
Netflix

To była ręka Boga È stata la mano di Dio

7.5 /10
1,690 ocen
2021 130 min Wydany

W Neapolu lat 80. włoski nastolatek borykający się z odnalezieniem swojego miejsca doświadcza złamanego serca i wyzwolenia po tym, jak przypadkowo zostaje uratowany od szalonego wypadku przez legendę futbolu Diego Maradonę.

Obsada Pełna obsada i ekipa

Filippo Scotti
Filippo Scotti

Fabietto Schisa

Toni Servillo
Toni Servillo

Saverio Schisa

Teresa Saponangelo
Teresa Saponangelo

Maria Schisa

Luisa Ranieri
Luisa Ranieri

Patrizia

Marlon Joubert
Marlon Joubert

Marchino Schisa

Betti Pedrazzi
Betti Pedrazzi

Baronessa Focale

Enzo De Caro
Enzo De Caro

San Gennaro

Lino Musella
Lino Musella

Marriettiello

Biagio Manna
Biagio Manna

Armando

Ciro Capano
Ciro Capano

Antonio Capuano

Birte Berg
Birte Berg

Graziella

Dora Romano
Dora Romano

Signora Gentile

Monica Nappo
Monica Nappo

Silvana

Cristiana Dell'Anna
Cristiana Dell'Anna

Sorella Armando

Marina Viro
Marina Viro

Dottoressa

Daniele Vicorito
Daniele Vicorito

Diego Maradona

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Reżyser Reżyser Paolo Sorrentino
Producent Producent Lorenzo Mieli
Scenariusz Scenariusz Paolo Sorrentino
Kompozytor muzyki oryginalnej Kompozytor muzyki oryginalnej Lele Marchitelli
Operator zdjęć Operator zdjęć Daria D'Antonio
Montażysta Montażysta Cristiano Travaglioli
Obsada Obsada Annamaria Sambucco
Scenografia Scenografia Carmine Guarino
Kierownictwo artystyczne Kierownictwo artystyczne Saverio Sammali
Projekt kostiumów Projekt kostiumów Mariano Tufano
Główny charakteryzator Główny charakteryzator Federico Carretti
Fryzjer Fryzjer Peter Nicastro
Projektant fryzur Projektant fryzur Marco Perna
Kierownik efektów wizualnych Kierownik efektów wizualnych Rodolfo Migliari
Sound Mixer Sound Mixer Emanuele Cecere
Montażysta dialogów Montażysta dialogów Matteo Eusepi , Alessandro Quaglio
Nadzorujący montaż dźwięku Nadzorujący montaż dźwięku Silvia Moraes
Mikser dźwięku Mikser dźwięku Michele Mazzucco
Montażysta efektów dźwiękowych Montażysta efektów dźwiękowych Mirko Perri
Recenzje (2)

Co sądzą inni widzowie

75 %
Średnia ocena
2
Łącznie recenzji
badelf
badelf
20. 12. 2021
100%

Nazwanie tego filmu "przyjściem wieku" jest jak nazwanie Bud Lite piwa. Nie są w tej samej klasie. Porównuję ten film do mojego innego ulubionego przekazu pamięci z dzieciństwa - Joanna Hogg's…

Nazwanie tego filmu "przyjściem wieku" jest jak nazwanie Bud Lite piwa. Nie są w tej samej klasie. Porównuję ten film do mojego innego ulubionego przekazu pamięci z dzieciństwa - Joanna Hogg's Souvenir. Wielki austriacki poeta Rainer Maria Rilke kiedyś napisał"Bo to jeszcze nie same wspomnienia. Nie aż się nie zamieniły w krew w nas, na spojrzenie i gest, bezimiennie i już nie do odróżnienia od nas samych - dopiero wtedy może stać się to, że w najrzadszej godzinie pierwsze słowo wersu powstaje pośród nich i wychodzi z nich." I to jest widoczne tutaj. Sorrentino pisze ten film we własnej nienazwanej, obłąkanej krwi. Śmiałem się. Płakałem. Ten film jest jednym z tych rzadkich ujęć ludzkiego stanu. To jest genialny kawałek opowiadania z mistrzowskim kierowaniem i pierwszorzędne aktorstwo. To wszystko, co mam do powiedzenia.

CinemaSerf
CinemaSerf
28. 03. 2022
70%

Opowieść jest w dużej mierze opowiedziana z perspektywy młodego "Fabietto" (Filippo Scotti), to urocza opowieść o tym młodzieńcu, który mieszka z starszym bratem "Marchino" (Marlon Joubert) oraz…

Opowieść jest w dużej mierze opowiedziana z perspektywy młodego "Fabietto" (Filippo Scotti), to urocza opowieść o tym młodzieńcu, który mieszka z starszym bratem "Marchino" (Marlon Joubert) oraz rodzicami "Saverio" (Toni Servillo) i "Maria" (Teresa Saponangelo). Obydwaj nastolatkowie są często kuszeni przez swoją nieco ekshibicjonistyczną ciotkę "Patricię" (Luisa Ranieri), pokusa równa tylko ich (i całego miasta Neapolu) pragnieniu zobaczenia Diego Maradony przyjeżdżającego i grającego w Neapolu. Reżyser Paolo Sorrentino wpakował do tej historii sporo treści. Seks, zabawa, przyjaźń, zdrada, tragedia, piękne krajobrazy oraz poczucie rodziny, które zazwyczaj jest trudno uchwycić bez stania się zbyt sentymentalnym. Młody Scotti (który przypominał mi bardzo Timothée Chalameta) gra dobrze jako archetypalny chłopak - lubi piłkę nożną i dziewczyny, ale nie ma pojęcia o tych drugich; a rozwój postaci od chłopca do mężczyzny jest opowiedziany dość pomysłowo, tak mi się wydawało. Nie, nie potrzebuje wielkiego ekranu - wręcz może to kompromitować niektóre z intymnych momentów historii, ale jeśli chcesz zobaczyć dobrze opracowaną, przyjemną do oglądania historię, to polecam ten film.

7.5

Głosowano 1690×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500