Interesujące tematy, ale przereklamowana melodramat
Interesujące tematy, ale przereklamowana melodramat
Blanche DuBois
Stanley Kowalski
Stella Kowalski
Harold Mitchell
Steve
Pablo Gonzales
Eunice
A Collector
A Doctor
The Matron
The Mexican Woman
A Sailor
Foreman (uncredited)
Club Patron (uncredited)
Minor Role (uncredited)
Giggling Woman with Eunice (uncredited)
Passerby (uncredited)
Vendor (uncredited)
Street Vendor (uncredited)
Policeman (uncredited)
Stanowisko | Nazwy |
---|---|
Reżyser Reżyser | Elia Kazan |
Sztuka Teatralna Sztuka Teatralna | Tennessee Williams |
Scenariusz Scenariusz | Tennessee Williams , Oscar Saul |
Producent Producent | Charles K. Feldman |
Kompozytor muzyki oryginalnej Kompozytor muzyki oryginalnej | Alex North |
Operator zdjęć Operator zdjęć | Harry Stradling Sr. |
Montażysta Montażysta | David Weisbart |
Kierownictwo artystyczne Kierownictwo artystyczne | Richard Day |
Dekoracja planu Dekoracja planu | George James Hopkins |
Charakteryzator Charakteryzator | Gordon Bau , Otis Malcolm |
Projektant dźwięku Projektant dźwięku | C.A. Riggs |
Fryzjer Fryzjer | Ray Forman |
Asystent reżysera Asystent reżysera | Don Alvarado |
Koordynator budowy Koordynator budowy | Donald P. Desmond |
Operator mikrofonu typu boom Operator mikrofonu typu boom | Francis E. Stahl |
Dźwięk Dźwięk | Nathan Levinson |
Orkiestrator Orkiestrator | Maurice De Packh |
Dyrygent Muzyczny Dyrygent Muzyczny | Ray Heindorf |
Logo | Firma |
---|---|
![]() |
Warner Bros. Pictures
US
|
Charles K. Feldman Group
US
|
Język |
---|
English |
Co sądzą inni widzowie
Interesujące tematy, ale przereklamowana melodramat
Interesujące tematy, ale przereklamowana melodramat
Blanche Dubois miała pewne problemy w domu. Przyjeżdża do Nowego Orleanu na tramwaju, aby zostać ze swoją siostrą Stellą i jej brutalnym mężem Stanleyem. To natychmiastowy zderzenie kultur, gdy…
Blanche Dubois miała pewne problemy w domu. Przyjeżdża do Nowego Orleanu na tramwaju, aby zostać ze swoją siostrą Stellą i jej brutalnym mężem Stanleyem. To natychmiastowy zderzenie kultur, gdy Blanche i Stanley wpadają na siebie. Chociaż ich ideologie są różne, wokół nich jest również nieodparte napięcie seksualne. To napięcie ciągle narasta do tragicznych skutków. Nazwać ten film jednym z największych wszech czasów wydaje się niemal niedocenienie. Na podstawie Pulitzer Prize wygrywającej sztuki Tennessee Williamsa, przyniósł dojrzałą dramę, którą potrzebował film. Był również ważny jako nowy rodzaj stylu aktorskiego. Marlon Brando wystąpił w filmie „Mężczyźni” w poprzednim roku, ale to właśnie ten film wypromował go na czoło jego pokolenia aktorów. Vivien Leigh dorównuje mu jako Blanche. Jest silna, ale niewiarygodnie krucha. Leigh, Karl Malden i Kim Hunter zdobyli Oscary aktorskie. Ironicznie najbardziej magnetyczne występy Brando były tylko nominowane. To prawdopodobnie jest w moim Top Ten filmów wszech czasów.