Mistrz

Mistrz The Master

7.1 /10
3,048 ocen
2012 137 min Wydany

"Mistrz" to fascynująca historia spotkania wizjonera, który głosi, że odkrył zagadkę istnienia, i człowieka, który mu uwierzył i zaczął ślepo wypełniać jego polecenia. Opowieść o pragnieniu władzy i miłości, o mrokach ludzkiej duszy i odwiecznej tęsknocie za swoim miejscem na ziemi.

Obsada Pełna obsada i ekipa

Joaquin Phoenix
Joaquin Phoenix

Freddie Quell

Philip Seymour Hoffman
Philip Seymour Hoffman

Lancaster Dodd

Amy Adams
Amy Adams

Peggy Dodd

Laura Dern
Laura Dern

Helen Sullivan

Jesse Plemons
Jesse Plemons

Val Dodd

Ambyr Childers
Ambyr Childers

Elizabeth Dodd

Madisen Beaty
Madisen Beaty

Doris Solstad

Kevin J. O'Connor
Kevin J. O'Connor

Bill White

Patty McCormack
Patty McCormack

Mildred Drummond

Lena Endre
Lena Endre

Mrs. Solstad

Barbara Brownell
Barbara Brownell

Margaret O'Brien

Amy Ferguson
Amy Ferguson

Martha the Salesgirl

Jennifer Neala Page
Jennifer Neala Page

Winn Manchester

Mike Howard
Mike Howard

Rorschach Doctor

Mimi Cozzens
Mimi Cozzens

Chi Chi Crawford

Jillian Bell
Jillian Bell

Susan Gregory

Joshua Close
Joshua Close

Wayne Gregory

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Reżyser Reżyser Paul Thomas Anderson
Scenarzysta Scenarzysta Paul Thomas Anderson
Kompozytor muzyki oryginalnej Kompozytor muzyki oryginalnej Jonny Greenwood
Operator zdjęć Operator zdjęć Mihai Malaimare Jr.
Montażysta Montażysta Leslie Jones , Peter McNulty
Obsada Obsada Cassandra Kulukundis
Scenografia Scenografia David Crank , Jack Fisk
Dekoracja planu Dekoracja planu Amy Wells
Projekt kostiumów Projekt kostiumów Mark Bridges
Fotograf planu Fotograf planu Chuck Zlotnick , Phil Bray
Script Supervisor Script Supervisor Jillian Giacomini
Mikser dźwięku Mikser dźwięku Michael Semanick , Chris Scarabosio
Projektant dźwięku Projektant dźwięku Chris Scarabosio
Nadzorujący montaż dźwięku Nadzorujący montaż dźwięku Chris Scarabosio , Matthew Wood
Montażysta efektów dźwiękowych Montażysta efektów dźwiękowych David Acord
Logo Firma
Ghoulardi Film Company US
Annapurna Pictures US
JoAnne Sellar Productions US
Język
English
Recenzje (2)

Co sądzą inni widzowie

71 %
Średnia ocena
2
Łącznie recenzji
Pugwash
Pugwash
16. 03. 2013

Nowoczesny samolubny śmieć. Za długi. Nie zyskałem nic z oglądania tego. Jest ładnie sfotografowany, ale to jest oczywiste w XXI wieku. Aktorstwo jest dobre, ale to jest recenzja filmu jako całości.…

Nowoczesny samolubny śmieć. Za długi. Nie zyskałem nic z oglądania tego. Jest ładnie sfotografowany, ale to jest oczywiste w XXI wieku. Aktorstwo jest dobre, ale to jest recenzja filmu jako całości. Nie trać czasu.

Filipe Manuel Neto
Filipe Manuel Neto
27. 05. 2023
50%

To film dla dość wąskiej grupy odbiorców i jest bardzo powolny... zbyt powolny. Szczerze mówiąc, spodziewałem się więcej po tym filmie. Pewnego silnego iskry dramatycznej, która naprawdę…

To film dla dość wąskiej grupy odbiorców i jest bardzo powolny... zbyt powolny. Szczerze mówiąc, spodziewałem się więcej po tym filmie. Pewnego silnego iskry dramatycznej, która naprawdę usprawiedliwiła by czas spędzony na jego oglądaniu. Niestety, wydaje się, że jedyną motywacją do obejrzenia filmu jest jego krytyka Kościoła Scjentologicznego, krytyka, która, jeśli trochę poczytasz i zwrócisz uwagę, nawet nie jest sugerowana. Paul Thomas Anderson jest uznawanym reżyserem, zwłaszcza po filmach „Magnolia” i „Skrze krew łzy”. Nie będę tego dyskutować, przynajmniej dlatego, że nie jest to reżyser, z którym czuję się komfortowo (myślę, że licząc ten, widziałem tylko dwa z jego filmy). Ważne jest ten film, a tutaj reżyser wykonał dobrą robotę. Prawdopodobnie to nie jest najlepsze w jego karierze, są bardzo dyskusyjne opcje zwłaszcza pod względem montażu i rytmu, ale to wystarczy. Praca obsady jest jeszcze lepsza. Joaquin Phoenix daje nam nieskazitelny, intensywny i bardzo dramatyczny występ, nawet jeśli jest całkowicie przewyższony charyzmą Philipa Seymoura Hoffmana, całkowicie trafnym wyborem dla postaci, która wymagała nie tylko charyzmy, ale również przywództwa, potwierdzenia i władzy. Aktor, który nas nagle opuścił i dość przedwcześnie, był słusznie nominowany do Oscara. Laura Dern i Amy Adams zapewniają główne obecności kobiece, i robią to bezpiecznie, nawet jeśli trochę dyskretnie. Na poziomie technicznym film ma kilka bardzo dobrych punktów i inne, które nie są tak dobrze rozwinięte: jeśli z jednej strony mamy doskonałą kolekcję scenografii i kostiumów, dobrą rekonstrukcję historycznych okresów i miejsc, doskonałą kinematografię i zazdrosną pracę kamery, mamy również źle zrealizowany montaż, niezdolny do nadania filmowi większego dramatu i jakiegoś rytmu. Nie wiem, czy to było celowe czy nie, co wiem to, że film jest obrzydliwie powolny, nudny i nudny, z tonami niezgrabnie napisanych dialogów i dużo straconego czasu pomiędzy nimi. Zostałem z uczuciem, że byłoby całkowicie możliwe, w montażu, skrócić około pół godziny filmu bez rygorystycznie zmieniania znaczenia lub ryzykowania zniszczeniem historii. A mówiąc o montażu nieuchronnie prowadzi nas to do rozmowy o scenariuszu. Nie jestem i nigdy nie byłem członkiem Kościoła Scjentologicznego, więc czuję się swobodny oglądać film, który go otwarcie krytykuje, a także film, który go krytykuje bardziej ukrycie, jak w tym przypadku. To, co film jasno pokazuje, to waga wielkiej charyzmy wielkiego przywódcy dla rozwoju kultu, ale to było coś, co wydawało mi się wystarczająco jasne. Istnieją także fragmenty, w których film sugeruje, że Scjentologia (jak „Przyczyna”) to wielkie oszustwo, ale to również jest pozornie jednomyślne wśród ogółu społeczeństwa i opiera się w pewnym stopniu na zeznaniach byłych członków kościoła. Niemniej jednak nie jest to film zdolny przyciągnąć masy do kina, jest to temat dla grupy ludzi już zainteresowanych i nie dla ogółu społeczeństwa. I to skazało film na ogromną porażkę finansową, biorąc pod uwagę kapitał, który produkcja na nim wydała.

7.1

Głosowano 3048×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500