Przed egzekucją

Przed egzekucją Dead Man Walking

7.3 /10
1,400 ocen
1995 122 min Wydany

Siostra zakonna Helen Prejean otrzymuje list z więzienia, w którym Matthew Poncelet prosi ją o kontakt. Młody mężczyzna jest skazany na śmierć za gwałt i morderstwo, jednak twierdzi, że jest niewinny. Siostra próbuje wystąpić z petycją o jego ułaskawienie.

Obsada Pełna obsada i ekipa

Susan Sarandon
Susan Sarandon

Sister Helen Prejean

Sean Penn
Sean Penn

Matthew Poncelet

Robert Prosky
Robert Prosky

Hilton Barber

Raymond J. Barry
Raymond J. Barry

Earl Delacroix

R. Lee Ermey
R. Lee Ermey

Clyde Percy

Celia Weston
Celia Weston

Mary Beth Percy

Lois Smith
Lois Smith

Helen's Mother

Scott Wilson
Scott Wilson

Chaplain Farley

Roberta Maxwell
Roberta Maxwell

Lucille Poncelet

Margo Martindale
Margo Martindale

Sister Colleen

Barton Heyman
Barton Heyman

Captain Beliveau

Steve Boles
Steve Boles

Sgt. Neal Trapp

Nesbitt Blaisdell
Nesbitt Blaisdell

Warden Hartman

Ray Aranha
Ray Aranha

Luis Montoya

Larry Pine
Larry Pine

Guy Gilardi

Gil Robbins
Gil Robbins

Bishop Norwich

Kevin Cooney
Kevin Cooney

Governor Benedict

Clancy Brown
Clancy Brown

State Trooper

Michael Cullen
Michael Cullen

Carl Vitello

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Reżyser Reżyser Tim Robbins
Producent Producent Tim Robbins , Jon Kilik , Rudd Simmons
Operator zdjęć Operator zdjęć Roger Deakins
Kompozytor muzyki oryginalnej Kompozytor muzyki oryginalnej David Robbins
Scenografia Scenografia Richard Hoover
Producent wykonawczy Producent wykonawczy Eric Fellner , Tim Bevan
Producent pomocniczy Producent pomocniczy Allan F. Nicholls , Mark Seldis , R.A. White
Montażysta Montażysta Lisa Zeno Churgin , Ray Hubley
Obsada Obsada Douglas Aibel
Projekt kostiumów Projekt kostiumów Renee Ehrlich Kalfus
Montażysta muzyki Montażysta muzyki Patrick Mullins
Główny fryzjer Główny fryzjer Aaron F. Quarles
Kierownictwo artystyczne Kierownictwo artystyczne Tom Warren
Charakteryzator Charakteryzator Michal Bigger
Recenzje (3)

Co sądzą inni widzowie

73 %
Średnia ocena
3
Łącznie recenzji
Peter McGinn
Peter McGinn
16. 09. 2020
90%

To jest wspaniały film z dramatyczną siłą i zrównoważonym spojrzeniem na temat kary śmierci. Opiera się on na prawdziwej historii napisanej i przeżytej przez zakonnicę Helen Prejean, choć, jak to…

To jest wspaniały film z dramatyczną siłą i zrównoważonym spojrzeniem na temat kary śmierci. Opiera się on na prawdziwej historii napisanej i przeżytej przez zakonnicę Helen Prejean, choć, jak to zwykle bywa, historia została zmodyfikowana, aby pasowała do potrzeb filmu dramatycznego. Na przykład dwóch więźniów, którym udzielała duchowej pomocy, zostało połączonych w jeden dla tego filmu. Siostra Prejean ma nieuwzględnione wystąpienie w scenie dotyczącej czuwania. Film jest niekiedy surowy, ale zawsze wart obejrzenia. Susan Surandon otrzymała nagrodę Akademii za swoją grę aktorską.

Filipe Manuel Neto
Filipe Manuel Neto
13. 03. 2023
90%

Bardzo ludzki film, który jest solidnie oparty na grze dwóch głównych aktorów oraz na dyskusji dotyczącej kary śmierci. Film opiera się na wspomnieniach i doświadczeniach siostry Helen Prejean,…

Bardzo ludzki film, który jest solidnie oparty na grze dwóch głównych aktorów oraz na dyskusji dotyczącej kary śmierci. Film opiera się na wspomnieniach i doświadczeniach siostry Helen Prejean, życzliwej zakonnicy katolickiej, która przez lata towarzyszyła i doradzała kilku skazańcom na karę śmierci w Luizjanie. Scenariusz robi wszystko, aby zmiękczyć historię i utrzymać nasze zainteresowanie. Susan Sarandon, jedna z wielkich aktorek XX wieku, daje nam znakomitą pracę, za którą zasłużenie zdobyła Oscara za najlepszą aktorkę. Sean Penn z kolei świetnie radzi sobie z rolą, w której balansuje między gniewem, żalem, desperacją a potrzebą oczyszczenia i przebaczenia. Pod względem technicznym film jest stonowany, funkcjonalny i pragmatyczny. To dzieło wrażliwej i metodycznej reżyserii Tima Robbinsa, który wiedział, że film będzie w dużej mierze zależał od pracy dwóch głównych aktorów, i skoncentrował się na wyciągnięciu z nich tego, czego potrzebował, bez dodawania czegoś, co by ich hamowało lub odwracało naszą uwagę.

CinemaSerf
CinemaSerf
25. 05. 2025
70%

Susan Sarandon jest tu w super formie jako skonfliktowana zakonnica, której zadaniem jest oferowanie wsparcia duchowego mężczyźnie (Sean Penn) skazanemu na karę śmierci za brutalne gwałt i morderstwo…

Susan Sarandon jest tu w super formie jako skonfliktowana zakonnica, której zadaniem jest oferowanie wsparcia duchowego mężczyźnie (Sean Penn) skazanemu na karę śmierci za brutalne gwałt i morderstwo młodej kobiety oraz zabójstwo jej chłopaka. Z nim, który protestuje swoją niewinność i apelacje fruwają, gdy zegar odmierza czas, "Siostra Helen" musi pogodzić swoje relacje z oskarżonym oraz swoje zainteresowanie poznaniem rodzin obu ofiar, które są przekonane, że system zidentyfikował sprawców. Ten dramat jest dość potężnie tempowany, z sympatycznym dialogiem dostarczonym werbalnym odpowiednikiem linoskoku od Sarandon oraz od Penna, który również prezentuje dość silną charakteryzację, pozostawiając nas z pewnym stopniem niepewności, czy faktycznie popełnił zbrodnię! Tim Robbins kapitalizuje na swoich doświadczeniach przed kamerą, gdy wyciąga nas za serce, skutecznie zarządzając zarówno naszym wrodzonym poczuciem odrazy, gdy szczegóły się rozwijają, jak i naszymi własnymi zmysłami człowieczeństwa, które są niekomfortowo wyzwane. Jest to dość wzruszające czasami, prowokujące do myślenia na tematy zemsty i odwetu i warto poświęcić kilka godzin.

7.3

Głosowano 1400×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500