Film powstał na podstawie powieści francuskiego pisarza Josepha Kessela, a doskonałą kreację aktorska stworzyła Catherine Deneuve ("8 kobiet", "Tańcząc w ciemnościach"). Film został uhonorowany nagrodą Złotego Lwa na Festiwalu Filmowym w Wenecji. Severine (Catherine Deneuve) jest młodą żoną szanowanego lekarza. Mimo wielkiego uczucia jakim darzy swego męża, nie czuje się zaspokojona w ich związku. Jej wysublimowane fantazje erotyczne przeplatają się z przerażającymi, sadomasochistycznymi snami jakie ją nawiedzają. Wkrótce zaczyna wieść podwójne życie, pracując przedpołudniami w domu publicznym jako prostytutka o pseudonimie Piękność dnia.
Cudowna przypowieść o miłości, relacjach i miejscu dla fantazji i wyobraźni. Na pewno o wiele przyjemniejsze do oglądania, nie wspominając o lepiej zagranych i zrealizowanych, niż ostatnie…
Cudowna przypowieść o miłości, relacjach i miejscu dla fantazji i wyobraźni. Na pewno o wiele przyjemniejsze do oglądania, nie wspominając o lepiej zagranych i zrealizowanych, niż ostatnie zagłębienia w ten temat, jak choćby Nymphomaniac Larsa von Triera (choć nie był to cel tego ostatniego). Intensywnie pięknie sfotografowane, z cudownymi występami, zwłaszcza Catherine Deneuve. Nie można się pomylić z Bunuelem lat 60. i 70., to na pewno.
lwpcolonel
14. 01. 2018
80%
Zaskakujące jest surowe przedstawienie filmu zarówno ekscentrycznych erotycznych fantazji młodej kobiety obok raczej surowego alternatywnego stylu życia. Pośrodku znajduje się bardzo konwencjonalna i…
Zaskakujące jest surowe przedstawienie filmu zarówno ekscentrycznych erotycznych fantazji młodej kobiety obok raczej surowego alternatywnego stylu życia. Pośrodku znajduje się bardzo konwencjonalna i zwyczajna historia małżeńska, gdzie mąż nie ma pojęcia, co dzieje się w umyśle swojej żony, a w życiu, zarówno w przeszłości, jak i obecnie. Rzeczywistość i fantazja zdają się łączyć w umyśle młodej kobiety, co sugeruje wcześniejsze doświadczenia, które wpłynęły na rzeczywiste i wyimaginowane przejawy głównej postaci. Nie dla dzieci.
CinemaSerf
12. 02. 2024
70%
Lekko pikantne początkowe sceny tego filmu w pewien sposób wyjaśniają, dlaczego "Severine" (Catherine Deneuve) nie jest tak zadowolona ze swojego przystojnego, ale seksualnie nieinspirującego męża …
Lekko pikantne początkowe sceny tego filmu w pewien sposób wyjaśniają, dlaczego "Severine" (Catherine Deneuve) nie jest tak zadowolona ze swojego przystojnego, ale seksualnie nieinspirującego męża "Pierre'a" (Jean Sorel). Szybko dowiadujemy się, że jeszcze w ogóle nie skonsumowali swojego związku małżeńskiego! Coraz bardziej zirytowana, słyszy o "ustroju" prowadzonym przez "Madame Anais" (Geneviève Page), gdzie niektóre z tych skłonności mogą być wyprostowane! Początkowo trochę zaniepokojona, zaczyna zawierać szerokie grono nowych znajomych, ponieważ jej zajęcie w ciągu dnia zaczyna wypełniać luki pozostawione przez jej nadal szczęśliwe małżeństwo z nieświadomym "Pierre'em". To, gdy poznaje dość enigmatycznego młodego "Marcela" (Pierre Clémenti), że sprawy stają się nieco bardziej skomplikowane. Na początek ma imponującą kolekcję metalowych zębów - a w miarę jak staje się bardziej regularny, zaczyna być trochę zakochany. Ona podejmuje kroki, aby ich oddzielić, ale gdy dowiaduje się, gdzie mieszka, sprawy zaczynają się psuć. Deneuve jest tu świetna jako elegancka prostytutka z fetyszyzmem, podobnie jak Page jako mądra i biznesowa kochanka. To inteligentna adaptacja specyficznego powieści Josepha Kessela od Buñuela, która naprawdę pozwala Deneuve efektywnie przedstawić angażującą, choć nie zawsze sympatyczną postać "Severine". Rozwijając ją tak, aby była zarówno lojalna, niezależna i autentycznie zdezorientowana, żywiąc swoje erotyczne skłonności i tak, ostatecznie, my również, gdy obserwujemy, jak doskonale radzi sobie z obiema, sprzecznymi, egzystencjami. Film jest niemal okazały - bez potrzeby "historycznego" przepychu, a ścieżka dźwiękowa tchnie dodatkowe życie w tę potężną historię poszukiwania spełnienia i zabawy kobiety!