Trzy tysiące lat tęsknoty
Dostępne na
Canal+

Trzy tysiące lat tęsknoty Three Thousand Years of Longing

6.9 /10
1,474 ocen
2022 108 min Wydany

Brytyjska badaczka, specjalizująca się w starożytnych podaniach, uwalnia z butelki dżina, który oferuje, że spełni jej trzy życzenia. Jednak ona wie, że takie przygody zazwyczaj kończą się źle dla naiwniaków zwiedzionych perspektywą szczęścia. Aby ją przekonać do zmiany zdania, dżin opowiada trzy historie.

Obsada Pełna obsada i ekipa

Idris Elba
Idris Elba

The Djinn

Erdil Yaşaroğlu
Erdil Yaşaroğlu

Professor Günhan

Sabrina Elba
Sabrina Elba

British Council Lady / The Watcher

Sarah Houbolt
Sarah Houbolt

Airport Djinn

Seyithan Özdemir
Seyithan Özdemir

Pale Djinn

Aamito Lagum
Aamito Lagum

The Queen of Sheba

Nicolas Mouawad
Nicolas Mouawad

King Solomon

Ece Yüksel
Ece Yüksel

Gulten

Matteo Bocelli
Matteo Bocelli

Prince Mustafa

Lachy Hulme
Lachy Hulme

Sultan Suleiman

Megan Gale
Megan Gale

Hürrem

Jack Braddy
Jack Braddy

Ibrahim

Anna Adams
Anna Adams

Sugar Lump

George Shevtsov
George Shevtsov

The Old Storyteller

David Collins
David Collins

Ozmet the Jocular

Vincent Gil
Vincent Gil

Old Merchant

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Reżyser Reżyser George Miller
Producent Producent George Miller , Doug Mitchell
Operator zdjęć Operator zdjęć John Seale
Montażysta Montażysta Margaret Sixel
Dekoracja planu Dekoracja planu Lisa Thompson
Scenografia Scenografia Roger Ford
Kompozytor muzyki oryginalnej Kompozytor muzyki oryginalnej Tom Holkenborg
Projektant kostiumów Projektant kostiumów Kym Barrett
Kierownik VFX Kierownik VFX Paul Butterworth
Projektant protez Projektant protez Sheldon Wade
Pierwszy asystent reżysera Pierwszy asystent reżysera P.J. Voeten
Koordynator kaskaderów Koordynator kaskaderów Guy Norris
Obsada Obsada Ezgi Baltaş
Producent wykonawczy Producent wykonawczy Craig McMahon , Victor Hadida
Nadzorujący kierownik artystyczny Nadzorujący kierownik artystyczny Sophie Nash
Kierownik produkcji Kierownik produkcji Merilyn Cook
Nadzorujący postprodukcję Nadzorujący postprodukcję Semih Ozkoseoglu
Kierownictwo artystyczne Kierownictwo artystyczne Nicholas Dare
Logo Firma
FilmNation Entertainment US
Kennedy Miller Mitchell AU
Elevate Production Finance AU
Sunac Pictures CN
Język
Deutsch
ελληνικά
English
Türkçe
Recenzje (3)

Co sądzą inni widzowie

69 %
Średnia ocena
3
Łącznie recenzji
CinemaSerf
CinemaSerf
03. 09. 2022
70%

Alithea (Tilda Swinton) to samotna uczona, która podróżuje do Stambułu, aby uczestniczyć w konferencji na temat względnych zalet mitów w nauce. Podczas seminarium zaczyna halucynować i zasiewa się…

Alithea (Tilda Swinton) to samotna uczona, która podróżuje do Stambułu, aby uczestniczyć w konferencji na temat względnych zalet mitów w nauce. Podczas seminarium zaczyna halucynować i zasiewa się myśl, że może to mistyczne nie jest aż tak nierealne, jak moglibyśmy sądzić! Wizyta na Wielkim Bazaru skutkuje zakupem małej niebieskiej buteleczki, która podczas ataku elektryczną szczoteczką do zębów nieszczęśliwie rozlewa swoją zawartość do jej pokoju hotelowego. Ogromny, z owłosionymi nogami Dżin (Idris Elba). Zgodnie z tradycją proponuje jej trzy życzenia - ale ona jest sceptyczna. Łatwo przyszło, łatwo poszło, myśli - a podczas rozmowy odkrywa, jak właśnie trafił do uwięzienia w tej, swojej trzeciej, butelce. Jego opowieści dotyczą miłości, pożądania, chciwości, władzy i smutku, a on przedstawia jej swoje życie przez tysiące lat. Wyjaśnia także, dlaczego tak istotne jest, aby spełniła swoje życzenia; bo bez nich nigdy nie odzyska swojej wolności. Ten film to dobra zabawa. Antologia scenariuszy, które bawią i bawią z mądrym i hojnym wysiłkiem ze strony roztropnej Swinton, która stopniowo zakochuje się w swoim teraz normalnowielkim towarzyszu. Dynamika między dwoma gwiazdami jest angażująca i skuteczna, a drugi dostarcza czarujący wkład w prostą historię problemów serii nieodwzajemnionych miłości na przestrzeni wieków, które prawdopodobnie nigdy nie znajdą prostego rozwiązania! To film z charakterem, który szybko się rozwija i naprawdę miło go oglądałem.

Manuel São Bento
Manuel São Bento
16. 09. 2022
70%

Trzy tysiące lat trwającej tęsknoty to jeden z najbardziej ambitnych filmów roku. Polegając na prawdziwie czarujących, fascynujących występach Idrisa Elby i Tildy Swinton, George Miller zbliża się do…

Trzy tysiące lat trwającej tęsknoty to jeden z najbardziej ambitnych filmów roku. Polegając na prawdziwie czarujących, fascynujących występach Idrisa Elby i Tildy Swinton, George Miller zbliża się do słynnej opatrzeniowej opowieści poprzez charakterystyczny sposób opowiadania historii, skupiając się na flashbackach opowiadanych przez męskiego protagonistę. Wiele historii z przeszłości nie zawsze jest fascynujących, częściowo ze względu na wybraną metodę narracji, która staje się powtarzalna, chociaż wzbogacająca niektóre z głównych tematów. Pogrążające, atmosferyczne wizualizacje podnoszą ogólny efekt z znaczącym wpływem, sprawiając, że jest to doświadczenie kinematograficzne, które skłania każdego widza do zastanowienia się nad życiem, pragnieniem, samotnością i szczęściem.

Nathan
Nathan
14. 10. 2022
50%

Nie miałem wielu oczekiwań co do _Three Thousand Years of Longing_, ale po opuszczeniu kina tęskniłem za więcej. Nie sądzę, żeby którakolwiek część tego filmu była z założenia zła. Występy Idrisa…

Nie miałem wielu oczekiwań co do _Three Thousand Years of Longing_, ale po opuszczeniu kina tęskniłem za więcej. Nie sądzę, żeby którakolwiek część tego filmu była z założenia zła. Występy Idrisa Elby i Tildy Swinton były fascynujące, a ich chemia na ekranie była niesamowita. Powroty do życia postaci były bardzo fascynujące. Naprawdę podobało mi się poznawanie życia starożytnych cywilizacji oczami George'a Millera. Ogólny wątek był przyzwoity, nic spektakularnego. Ale zbiorowość wszystkich tych różnych elementów razem sprawiała, że to wszystko wydawało się jak zbita masa. Film nigdy nie wpada w rytm i zawsze sprawia wrażenie, że się potyka w drodze do mety. Uważam, że sekwencja otwarcia była niesamowicie pośpieszna i widzowie naprawdę nie zdążyli nawiązać więzi z Alitheą, zanim uwolni Dżinna, a od tego momentu widzowie są przerzucani tam i z powrotem między flashbackiem a teraźniejszością i sprawia to niesamowicie rozczłonkowane wrażenie. Zbita druga część akcji, odbiera jakąkolwiek dynamikę idącą w trzecią, sprawiając, że całość opada na łeb. To wszystko razem sprawiło, że dość emocjonalne i wzruszające zakończenie wydawało się puste i nijakie. Ogólnie, jako zbiór krótkich opowiadań, ten film był dobrą zabawą, ale naprawdę nie pasuje do zbitkowatego bałaganu fabuły.

6.9

Głosowano 1474×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500