Klucz Sary

Klucz Sary Elle s'appelait Sarah

7.3 /10
686 ocen
2010 111 min Wydany

Ekranizacja powieści „Klucz Sary” Tatiany De Rosnay. Opowiada historię amerykańskiej dziennikarki Julii mieszkającej w Paryżu, która w 2002 roku przygotowuje artykuł z okazji 60. rocznicy obławy Vel d'Hiv. Opowiada także historię Sary, małej żydowskiej dziewczynki, która w lipcu 1942 roku stała się uczestniczką tejże obławy. To właśnie o Sarze Julia poszukuje tropów.

Obsada Pełna obsada i ekipa

Kristin Scott Thomas
Kristin Scott Thomas

Julia Jarmond

Mélusine Mayance
Mélusine Mayance

Sarah Starzynski, child

Niels Arestrup
Niels Arestrup

Jules Dufaure

Frédéric Pierrot
Frédéric Pierrot

Bertrand Tezac

Michel Duchaussoy
Michel Duchaussoy

Edouard Tezac

Dominique Frot
Dominique Frot

Genneviève Dufaure

Natasha Mashkevich
Natasha Mashkevich

Rywka Starzynski

Gisèle Casadesus
Gisèle Casadesus

Mamé Tezac

Aidan Quinn
Aidan Quinn

William Rainsferd

Sarah Ber
Sarah Ber

Rachel

Arben Bajraktaraj
Arben Bajraktaraj

Wladyslaw Starzynski

James Gerard
James Gerard

Mike Bambers

Kate Moran
Kate Moran

Alexandra

Paul Mercier
Paul Mercier

Michel Starzynski

Alexandre Le Provost
Alexandre Le Provost

Plainclothes policeman

Simon Eine
Simon Eine

Franck Levy

Paige Barr
Paige Barr

Ornella Harris

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Reżyser Reżyser Gilles Paquet-Brenner
Powieść Powieść Tatiana De Rosnay
Scenariusz Scenariusz Serge Joncour , Gilles Paquet-Brenner
Producent Producent Stéphane Marsil , Frédérique Dumas-Zajdela
Kompozytor muzyki oryginalnej Kompozytor muzyki oryginalnej Max Richter
Operator zdjęć Operator zdjęć Pascal Ridao
Montażysta Montażysta Hervé Schneid
Obsada Obsada Gwendale Schmitz , Lina Todd
Scenografia Scenografia Françoise Dupertuis
Projekt kostiumów Projekt kostiumów Eric Perron
Asystent projektanta kostiumów Asystent projektanta kostiumów Sarah Cuno
Choreograf Choreograf Corinne Devaux
Asystent kierownika rekwizytów Asystent kierownika rekwizytów Emmanuelle Hoessly
Główny charakteryzator Główny charakteryzator Sylvie Duval , Gill Robillard
Nadzorujący dźwięk Nadzorujący dźwięk Bruno Seznec
Logo Firma
France 2 Cinéma FR
Canal+ FR
Studio 37 FR
TPS Star FR
France Télévisions FR
TF1 Droits Audiovisuels FR
La Région Île-de-France FR
Hugo Productions FR
A Plus Image FR
Język
Deutsch
English
Français
Italiano
Recenzje (1)

Co sądzą inni widzowie

73 %
Średnia ocena
1
Łącznie recenzji
CinemaSerf
CinemaSerf
13. 04. 2024
70%

Gilles Paquet-Brenner stworzył dość angażującą obsadę, aby opowiedzieć tę historię kobiety z dotąd nieznaną historią rodzinną. „Julia” (Dame Kristen Scott Thomas) jest dziennikarką francuskiego…

Gilles Paquet-Brenner stworzył dość angażującą obsadę, aby opowiedzieć tę historię kobiety z dotąd nieznaną historią rodzinną. „Julia” (Dame Kristen Scott Thomas) jest dziennikarką francuskiego magazynu, która ma za zadanie napisać historię słynnego obławy i deportacji żydowskiej populacji Paryża w 1942 roku. Przypadkiem ona i jej mąż planują przeprowadzkę do przestronnego mieszkania jego ojca i ona odkrywa coś o jego historii. Kiedyś wynajęty był rodzinie „Strazynski”, która była ofiarami tego haniebnego wydarzenia. Kiedy „Julia” zaczyna dokładniej dochodzić, znajduje się w poruszającej historii rodziny, która dokonała dość okrutnych poświęceń, aby przynajmniej jeden z nich mógł przeżyć nadchodzące okrucieństwa. To była młodsza siostra „Sarah” (Mélusine Mayance), która wpadła na pomysł ukrycia swojego brata „Michela” (Paul Mercier) w szafie. Raz uwięziony, ona jednak obawiała się, że mógłby zostać sam, znaleziony, albo co gorsza - więc przy pomocy życzliwego francuskiego strażnika udaje się, z przyjacielem, na farmę „Jules” (Niels Arsetrup), gdzie on i jego żona oferują jej ochronę przed prześladowcami i w zasadzie traktują ją jak swoją własną. „Julia” teraz skupia się na tym, co działo się dalej, odkrywając rzeczy niebezpiecznie blisko domu, w miarę jak idzie dalej. Chociaż Dame Kristen radzi sobie tu wystarczająco dobrze, to naprawdę to młoda Mayance kradnie sceny. Jej występ jako młodej dziewczyny zdeterminowanej uratować swoje rodzeństwo dostarcza prawdziwego impetu tego, jak bezwzględne było prześladowanie jej ludu. Wiek, płeć, niepełnosprawność - nazistom nie zależało, a ten stosunek jest krótko, ale dobrze opiewany, obrazami ludzi w pociągach jak bydło w transporcie. Musi być wiele podobnych historii do opowiedzenia jak ta, ale ta jest pomysłowo sfotografowana, przemyślnie tempowana i naprawdę warta obejrzenia.

7.3

Głosowano 686×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500