Teoremat

Teoremat Teorema

7.1 /10
416 ocen
1968 95 min Wydany

Bogata włoska rodzina zostaje wywrócona do góry nogami, gdy pojawia się przystojny nieznajomy, uwodzi każdego członka rodziny, a potem znika. Każdy ma pewne oświecenie, ale nikt nie potrafi ustalić, kim był ten uwodzicielski gość i dlaczego przybył.

Obsada Pełna obsada i ekipa

Terence Stamp
Terence Stamp

The Visitor

Silvana Mangano
Silvana Mangano

Lucia, the Mother

Massimo Girotti
Massimo Girotti

Paolo, the Father

Anne Wiazemsky
Anne Wiazemsky

Odetta, the Daughter

Laura Betti
Laura Betti

Emilia, the Servant

Ninetto Davoli
Ninetto Davoli

Angelino, the Messenger

Carlo De Mejo
Carlo De Mejo

Lucia's first lover

Adele Cambria
Adele Cambria

Emilia, the Second Servant

Luigi Barbini
Luigi Barbini

Boy at the station

Giovanni Ivan Scratuglia
Giovanni Ivan Scratuglia

Lucia's second lover

Cesare Garboli
Cesare Garboli

Interviewer (uncredited)

Susanna Pasolini
Susanna Pasolini

Old Peasant (uncredited)

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Reżyser Reżyser Pier Paolo Pasolini
Producent Producent Manolo Bolognini , Franco Rossellini
Kompozytor muzyki oryginalnej Kompozytor muzyki oryginalnej Ennio Morricone
Operator zdjęć Operator zdjęć Giuseppe Ruzzolini
Montażysta Montażysta Nino Baragli
Scenografia Scenografia Luciano Puccini
Projekt kostiumów Projekt kostiumów Marcella De Marchis , Roberto Capucci
Script Supervisor Script Supervisor Vanda Tuzzi
Operator kamery Operator kamery Otello Spila
Główny fryzjer Główny fryzjer Maria Teresa Corridoni
Charakteryzator Charakteryzator Goffredo Rocchetti , Manlio Rocchetti
Sound Mixer Sound Mixer Fausto Ancillai
Fotograf planu Fotograf planu Angelo Novi
Scenariusz Scenariusz Pier Paolo Pasolini
Kierownik produkcji Kierownik produkcji Paolo Frascà
Asystent reżysera Asystent reżysera Sergio Citti
Projektant dekoracji Projektant dekoracji Dario Fronzetti
Recenzje (1)

Co sądzą inni widzowie

71 %
Średnia ocena
1
Łącznie recenzji
CinemaSerf
CinemaSerf
03. 06. 2023
70%

Dziś, gdy widzę Terence'a Stampa, zastanawiam się, jak na ziemi osiągnął ikoniczny status, jaki osiągnął - dopóki nie obejrzę filmów takich jak ten. Jest on seksualnie enigmatyczny, urzekający obcy,…

Dziś, gdy widzę Terence'a Stampa, zastanawiam się, jak na ziemi osiągnął ikoniczny status, jaki osiągnął - dopóki nie obejrzę filmów takich jak ten. Jest on seksualnie enigmatyczny, urzekający obcy, który odwiedza i zatrzymuje się u bogatej rodziny, stopniowo uwodząc każdego członka rodziny - chłopców i dziewczyny; nawet służącą - zanim w końcu ojciec odchodzi, pozostawiając ich dotychczas funkcjonalną, ale nie do końca spełnioną rodzinę z ogromnymi lukami w ich istnieniu. Temat seksu jest dominujący, ale PP Pasolini zachęca nas również do przyjrzenia się psychologii ludzi, co ich napędza - ich pragnienia - wypowiedziane i nie; ich stłumione pasje i skryte zainteresowania - wszystko to przy niewielkiej ilości dialogu - i mówię niewielkiej, ponieważ to niewiele istnieje, ale istotnie przyczynia się do filmu. Ennio Morricone tworzy wspaniałe ustawienie dźwiękowe (może niekoniecznie trąbki) do tego, wspierany przez Mozarta i delikatną, ale elegancką fotografię na tle pięknych krajobrazów Lombardii tworzy film, który zmusza do rozmyślań, poszukiwania duszy.

7.1

Głosowano 416×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500