Gosford Park

Gosford Park Gosford Park

6.8 /10
1,134 ocen
2001 137 min Wydany

W Anglii lat 30. grupa pretensjonalnych bogatych i sławnych gromadzi się na weekendowy relaks na polowaniu. Ale gdy dochodzi do morderstwa, każda z tych interesujących postaci staje się podejrzana.

Obsada Pełna obsada i ekipa

Maggie Smith
Maggie Smith

Constance Trentham

Michael Gambon
Michael Gambon

William McCordle

Kristin Scott Thomas
Kristin Scott Thomas

Sylvia McCordle

Camilla Rutherford
Camilla Rutherford

Isobel McCordle

Charles Dance
Charles Dance

Raymond Stockbridge

Geraldine Somerville
Geraldine Somerville

Louisa Stockbridge

Tom Hollander
Tom Hollander

Anthony Meredith

Natasha Wightman
Natasha Wightman

Lavinia Meredith

Jeremy Northam
Jeremy Northam

Ivor Novello

Bob Balaban
Bob Balaban

Morris Weissman

James Wilby
James Wilby

Freddie Nesbitt

Claudie Blakley
Claudie Blakley

Mabel Nesbitt

Laurence Fox
Laurence Fox

Rupert Standish

Trent Ford
Trent Ford

Jeremy Blond

Ryan Phillippe
Ryan Phillippe

Henry Denton

Stephen Fry
Stephen Fry

Inspector Thompson

Ron Webster
Ron Webster

Constable Dexter

Kelly Macdonald
Kelly Macdonald

Mary Maceachran

Clive Owen
Clive Owen

Robert Parks

Helen Mirren
Helen Mirren

Mrs. Wilson

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Reżyser Reżyser Robert Altman
Producent Producent Bob Balaban , Robert Altman , David Levy
Producent wykonawczy Producent wykonawczy Sharon Harel-Cohen , Robert Jones , Jane Barclay , Hannah Leader
Kompozytor muzyki oryginalnej Kompozytor muzyki oryginalnej Patrick Doyle
Operator zdjęć Operator zdjęć Andrew Dunn
Montażysta Montażysta Tim Squyres
Obsada Obsada Mary Selway
Scenografia Scenografia Stephen Altman
Kierownictwo artystyczne Kierownictwo artystyczne Sarah Hauldren
Dekoracja planu Dekoracja planu Anna Pinnock
Projekt kostiumów Projekt kostiumów Jenny Beavan
Pomysł Pomysł Bob Balaban , Robert Altman
Drugi asystent reżysera Drugi asystent reżysera Sara Desmond
Pierwszy asystent montażysty Pierwszy asystent montażysty Amanda Pollack
Recenzje (2)

Co sądzą inni widzowie

68 %
Średnia ocena
2
Łącznie recenzji
sykobanana
sykobanana
16. 05. 2020
60%

Ocena 6/10 Dobre zagrane i solidnie skonstruowane zagadki kryminalne, ale ma przynajmniej 20-30 minut scen, które mogłyby zostać skrócone, zwłaszcza że morderstwo następuje po 90 minutach. Kluczowe…

Ocena 6/10 Dobre zagrane i solidnie skonstruowane zagadki kryminalne, ale ma przynajmniej 20-30 minut scen, które mogłyby zostać skrócone, zwłaszcza że morderstwo następuje po 90 minutach. Kluczowe punkty już zrozumiałem i na końcu zaczynałem zasypiać... Nadal jestem zmęczony, pisząc tę recenzję.

CinemaSerf
CinemaSerf
07. 08. 2023
70%

Pamiętam, że oglądałem to i myślałem, że przypomina mi to bardzo ekskluzywną grę Cleudo! Wspaniali i (nie tak) dobrzy zbierają się w okazałym domu "Sira Williama McCordle" (Sir Michael Gambon). Teraz…

Pamiętam, że oglądałem to i myślałem, że przypomina mi to bardzo ekskluzywną grę Cleudo! Wspaniali i (nie tak) dobrzy zbierają się w okazałym domu "Sira Williama McCordle" (Sir Michael Gambon). Teraz staje się jasne, że gromada ta stopniowo się upija i nasyci, ich gospodarz już od dawna dotuje wielu z tych wysokich klas żebraków i niektórzy stali się nieco bardziej zależni niż inni. Co mogliby zrobić, aby zdobyć udział w jego łupie? Czy nawet zabili by tłustego cielaka sami? No cóż, to jest część tajemnicy, którą Julian Fellowes i w formie Robert Altman dostarczają w tym dość dziwacznie skonstruowanym kryminale na dworze, który uderza we wszystkich z różnych poziomów skali społecznej, używając okrucieństwa, pożądania i mnóstwa ciemnego, często sarkastycznego humoru w procesie. Ryan Philippe jest oczywistym rybą na suchym lądzie pośród ich błyszczącego zestawu Rycerzy i Dam, ale przynosi świeżość do swojej raczej odpychającej postaci („Denton”) i w wielu przypadkach stanowi dobry kontrast dla w inny sposób dość dobrze przedstawionego portretu ziemskich próżności i dobrodusznych; wyniosłych i samolubnych. Jest dobrze napisany i dobrze tempowany po trochę wolnym starcie, który służy jako wprowadzenie zbyt wielu postaci naraz. Kristin Scott Thomas jest naturalna dla tych ról; Stephen Fry efektywnie dostarcza jako policjant „Thompson” i, oczywiście, Dama Maggie Smith to kolejna, która bierze się za te role jak przysłowiowa kaczka do wody. Teraz jest trochę długie, ale gdy balansuje tak wieloma postaciami, potencjalnymi fałszywymi ścieżkami, zabójstwami postaci i ogólnym zamieszaniem, to myślę, że to prawdopodobnie najkrótsze, jakie mogłoby być. Utrzymuje pęd, gdy już nabierze tempa, wygląda wspaniale i jest wygodnie wśród najlepszych gatunków dramatu historycznego - bez, na szczęście, śladu Jane Austen!

6.8

Głosowano 1134×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500