Hannah i jej siostry
Dostępne na
Amazon Prime Video

Hannah i jej siostry Hannah and Her Sisters

7.5 /10
1,076 ocen
1986 107 min Wydany

W filmie Hanna i jej siostry Allen ponownie porusza ulubione tematy, takie jak uwodzenie, brak miłości, miłość do miasta, film jako balsam i strach przed śmiercią. Ta krytycznie i widownie udana komedia przedstawia spojrzenie na życie i relacje międzyludzkie z delikatnym humorem i dystansem.

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Reżyser Reżyser Woody Allen
Scenariusz Scenariusz Woody Allen
Operator zdjęć Operator zdjęć Carlo Di Palma
Producent Producent Robert Greenhut
Producent wykonawczy Producent wykonawczy Charles H. Joffe , Jack Rollins
Montażysta Montażysta Susan E. Morse
Obsada Obsada Juliet Taylor
Scenografia Scenografia Stuart Wurtzel
Dekoracja planu Dekoracja planu Carol Joffe
Projekt kostiumów Projekt kostiumów Jeffrey Kurland
Producent pomocniczy Producent pomocniczy Gail Sicilia
Kierownik produkcji Kierownik produkcji Ezra Swerdlow
Pierwszy asystent reżysera Pierwszy asystent reżysera Thomas A. Reilly
Drugi asystent reżysera Drugi asystent reżysera Ken Ornstein
Koordynator produkcji Koordynator produkcji Helen Robin
Script Supervisor Script Supervisor Kay Chapin
Dekorator planu Dekorator planu Dave Weinman
Kierownik rekwizytów Kierownik rekwizytów James Mazzola
Artysta sceniczny Artysta sceniczny James Sorice
Logo Firma
Orion Pictures US
Jack Rollins & Charles H. Joffe Productions
Język
English
Recenzje (1)

Co sądzą inni widzowie

75 %
Średnia ocena
1
Łącznie recenzji
CinemaSerf
CinemaSerf
30. 05. 2025
70%

„Hannah” (Mia Farrow) jest pozornie szczęśliwsza spośród trzech córek dawnej aktorki, która ma słabość do butelki i oszukuje siebie myśląc, że wciąż przyciąga chłopców! Dla rodziny to szczęście, że…

„Hannah” (Mia Farrow) jest pozornie szczęśliwsza spośród trzech córek dawnej aktorki, która ma słabość do butelki i oszukuje siebie myśląc, że wciąż przyciąga chłopców! Dla rodziny to szczęście, że jest tam dla swoich sióstr „Holly” (Dianne Wiest) i „Lee” (Barbara Hershey), które same mają swoje problemy. Cała sytuacja teraz rozgrywa się jak radiofoniczne przedstawienie najwyższej jakości z emocjonalnymi postaciami grającymi na całego, gdy neurozy kwitną, stereotypy walczą o pierwszeństwo, a biedny Michael Caine znajduje swoją postać „Elliot” - żonaty z „Hannah” - nieustannie drapiącą się po głowie, gdy nie uchyla się. Siostra „Holly” jest trochę nieobliczalna. Niedoczynna aktorka, która myśli, że lepiej byłoby zajmować się cateringiem. Tylko, żeby sprawy się jeszcze bardziej pogorszyły, ona łączy się z „Mickeyem” (Woody Allen). Teraz mamy tu owocową petardę, jakiej jeszcze nie widziałeś. Kiedyś był żonaty z „Hannah”, ale teraz żyje dzień po dniu przekonany, że każdy będzie jego ostatni! Ponadto, jego (żydowska) wiara od dawna poszła w zapomnienie, więc co się z nim stanie potem? Tymczasem „Lee” czeka, aby być odkrytą. Pusta karta kobiety, która nie ma pojęcia, czego chce; kogo chce, ani dokąd zmierza i na kogo „Elliot” rozwija silne uczucie. Z wszystkimi składnikami jakiegoś intelektualnego slapsticku i naprawdę imponującą obsadą, to udaje się pozostać po właściwej stronie krępującego, gdy rozwija się w interesujący i często dość dowcipny maelstrom, który graniczy, czasami, z farsą, ale nigdy nie skręca w tę stronę. Caine jest dobrym aktorem komediowym, a jego lakoniczny styl dobrze działa, gdy jego związki są poddawane reflektorowi, który prowadzi nas do pytania, który, jeśli w ogóle, z tych ludzi mógłby być znośny! Oczywiście, istnieją pewne rozpoznawalne wątki, które przebiegają przez wszystkie dzieła Allena, i są one tutaj także obecne - ale zebranie obsady, która potrafi bez wysiłku i naturalnie dostarczyć tak, jak to film pozwala, pozwala temu filmowi wyróżniać się bardziej niż niektóre z jego innych dzieł. To również dobrze się trzyma. Historia i jej postacie nie straciły nic ze swojej siły przez ostatnie czterdzieści lat, co stanowi pozytywny dowód, że pozwolenie na oddychanie historii może zdziałać cuda z dobrą obsadą. Teraz muszę iść i obejrzeć „Szczęki: Zemstę”, która trzymała Caina z dala od Oscarów.

7.5

Głosowano 1076×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500