Cleo od piątej do siódmej
Dostępne na
MUBI

Cleo od piątej do siódmej Cléo de 5 à 7

7.7 /10
716 ocen
1962 90 min Wydany

Agnès Varda zgrabnie uchwyciła Paryż lat sześćdziesiątych w tym portrecie piosenkarki dryfującej po mieście, gdy czeka na wyniki biopsji. Kronika minut jednego życia kobiety, Cléo od 5 do 7, to pełen wigoru miks żywej weryzmu i melodramatu, z muzyką Michel Legranda i cameo Jean-Luca Godarda i Anny Kariny.

Obsada Pełna obsada i ekipa

Corinne Marchand
Corinne Marchand

Florence 'Cléo' Victoire

Michel Legrand
Michel Legrand

Bob, the Pianist

José Luis de Vilallonga
José Luis de Vilallonga

José, Cléo's Lover

Loye Payen
Loye Payen

Irma, the Fortune Teller

Renée Duchateau
Renée Duchateau

The Seller of Hats

Lucienne Marchand
Lucienne Marchand

The Taxi Driver

Serge Korber
Serge Korber

Maurice

Robert Postec
Robert Postec

Docteur Valineau

Jean-Luc Godard
Jean-Luc Godard

The Man with Black Glasses / Actor in Silent Film

Anna Karina
Anna Karina

Anna, The Blonde Bride / Actress in Silent Film

Emilienne Caille
Emilienne Caille

The Black Bride / Actress in Silent Film

Eddie Constantine
Eddie Constantine

The Sprinkler / Actor in Silent Film

Sami Frey
Sami Frey

Undertaker / Actor in Silent Film

Danièle Delorme
Danièle Delorme

The Flower Vendor / Actress in Silent Film

Yves Robert
Yves Robert

The Handkerchief Seller / Actor in Silent Film

Alan Scott
Alan Scott

The Sailor / Actor in Silent Film

Georges de Beauregard
Georges de Beauregard

The Hearse and Ambulance Driver / Actor in Silent Film

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Reżyser Reżyser Agnès Varda
Kompozytor muzyki oryginalnej Kompozytor muzyki oryginalnej Michel Legrand
Operator zdjęć Operator zdjęć Jean Rabier , Alain Levent , Paul Bonis
Projekt kostiumów Projekt kostiumów Alyette Samazeuilh
Producent Producent Georges de Beauregard , Carlo Ponti
Montażysta Montażysta Pascale Laverrière , Janine Verneau
Script Supervisor Script Supervisor Aurore Chabrol
Piosenki Piosenki Agnès Varda
Mechanik oświetleniowy Mechanik oświetleniowy Roger Scipion , Roger Robert
Fotograf planu Fotograf planu Liliane de Kermadec
Dźwięk Dźwięk Julien Coutelier , Jean Labussière
Asystent reżysera Asystent reżysera Marin Karmitz , Bernard Toublanc-Michel
Kierownik produkcji jednostki Kierownik produkcji jednostki Jean-François Adam
Logo Firma
Rome-Paris Films FR
Ciné-Tamaris FR
Język
Français
Recenzje (1)

Co sądzą inni widzowie

77 %
Średnia ocena
1
Łącznie recenzji
talisencrw
talisencrw
16. 04. 2016
90%

Gdy myślę o interesujących filmowcach z całego świata, których filmy zawsze są przyjemnością do oglądania, dziękuję codziennie Bogu za Agnès Vardę. Miałem jej zestaw filmów '4 Filmy od' Criterion,…

Gdy myślę o interesujących filmowcach z całego świata, których filmy zawsze są przyjemnością do oglądania, dziękuję codziennie Bogu za Agnès Vardę. Miałem jej zestaw filmów '4 Filmy od' Criterion, pozornie na zawsze, nieogladane, i naprawdę nie wiem dlaczego. Być może czułem, że jej filmy nie będą mnie wystarczająco ekscytować, nie wiem. Na pewno lubię wystarczająco zagraniczne i francuskie filmy. Być może dlatego, że jest kobietą, nie wiem. Mam nadzieję, że nie, ale po prostu jestem szczery. Czasami mam obawy, zaczynając badać dzieła reżysera, który jest inny ode mnie: kobieta, nie mówi po angielsku, nie jest kaukaski. Myślę, że dla mnie jest trudno zacząć, bo obawiam się, że nie będę w stanie w pełni utożsamić się z ich sferą odniesienia, i tym samym nie będę w stanie docenić lub cieszyć się doświadczeniem filmowym tak bardzo, jak powinienem. Kiedy zaczynam i oglądam ten pierwszy film, który od nich widzę, jestem w porządku. Ale do tego momentu, to naprawdę wyzwanie. Moja biblioteka uniwersytecka miała jej dwa ostatnio krytycznie uznanie filmy, 'The Gleaners and I' i jego kontynuację, na jednym DVD, a jeden z moich ulubionych krytyków, Roger Ebert, napisał 'Wielki Film' o oryginale. Więc obejrzałem tę serię, każdy film w oddzielna noc, i zakochałem się w niej jako osobie i stwierdziłem, że jej filmy nie będą dla mnie wcale wyzwaniem. Wtedy zwróciłem się do mojego wcześniej imponującego, wspomnianego wyżej zestawu, i przeszedłem go chronologicznie. Ten, drugi film z zestawu, był niezwykły, praktycznie ćwiczeniem filmowym na żywo o pani, która czeka na wyniki biopsji i zastanawia się, czy jej jakość życia będzie poważnie zagrożona czy nie. W nim, jak zauważyłem we wszystkich jej dotychczasowych filmach, jest niezwykły wizualny styl, duża i naturalna zdolność do opowiadania historii, a naprawdę można powiedzieć, że Varda kocha ludzi i cieszy się, że żyje, i to widać we wszystkim, co robi. Jeśli jesteś w podobnej sytuacji i wahasz się zbadaniem dzieł Vardy, zrób sobie przysługę i już nie zwlekaj. Doceniaj tę niezwykłą kobietę i jej pracę, dopóki jeszcze żyje. Już nigdy nie będziesz taki sam.

7.7

Głosowano 716×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500