Ósma klasa

Ósma klasa Eighth Grade

7.2 /10
1,572 ocen
2018 94 min Wydany

Kayla, 13-letnia dziewczyna, próbuje przetrwać ostatnie dni w szkole, zanim pójdzie do liceum. W komedii Osmá trieda odkrywane są różnice między życiem online a realnym życiem nastolatek.

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Reżyser Reżyser Bo Burnham
Scenariusz Scenariusz Bo Burnham
Producent Producent Scott Rudin , Lila Yacoub , Christopher Storer , Eli Bush
Montażysta Montażysta Jennifer Lilly
Scenografia Scenografia Sam Lisenco
Kompozytor muzyki oryginalnej Kompozytor muzyki oryginalnej Anna Meredith
Fotograf planu Fotograf planu Linda Källérus
Producent pomocniczy Producent pomocniczy Tom Ishizuka
Producent wykonawczy Producent wykonawczy Jamin O'Brien
Obsada Obsada Allison Jones , Meredith Tucker
Dekoracja planu Dekoracja planu Henriette Vittadini
Drugi asystent reżysera Drugi asystent reżysera Vic Coram
Drugi drugi asystent reżysera Drugi drugi asystent reżysera Evelyn Fogleman
Pierwszy asystent reżysera Pierwszy asystent reżysera Dan Taggatz
Kierownik rekwizytów Kierownik rekwizytów Daniel Fisher
Grafik Grafik William J. Hopper
Logo Firma
Scott Rudin Productions US
A24 US
Język
English
Recenzje (3)

Co sądzą inni widzowie

72 %
Średnia ocena
3
Łącznie recenzji
Gimly
Gimly
20. 01. 2019
60%

Nie mogę podnieść _Ósmego Ročníka_ do statusu, który mają moi rówieśnicy, po prostu nie było to wszystko dla mnie. Ale i tak było bardzo dobre i bardzo realne, ta namacalna młodość, która idzie w…

Nie mogę podnieść _Ósmego Ročníka_ do statusu, który mają moi rówieśnicy, po prostu nie było to wszystko dla mnie. Ale i tak było bardzo dobre i bardzo realne, ta namacalna młodość, która idzie w parze z oddaniem dla formatu.

beyondthecineramadome
beyondthecineramadome
20. 06. 2022
100%

Internetowy komik i zabawny autor piosenek Bo Burnham w roli scenarzysty i reżysera filmu o dwunastoletniej dziewczynce brzmi na pierwszy rzut oka dość nietypowo. Co mógłby Burnham wiedzieć o bardzo…

Internetowy komik i zabawny autor piosenek Bo Burnham w roli scenarzysty i reżysera filmu o dwunastoletniej dziewczynce brzmi na pierwszy rzut oka dość nietypowo. Co mógłby Burnham wiedzieć o bardzo konkretnych koszmarach bycia trzynastoletnią dziewczynką w erze internetu? Okazuje się, że Burnham był idealną osobą do tego zadania. Ósma klasa jest zarówno komedią, jak i filmem grozy. To uczciwe badanie lęku ze szkoły średniej i doświadczenia poza ciałem, jakim jest dojrzewanie. Burnham oparł główną postać, Kaylę (Elsie Fisher), na swoich własnych doświadczeniach z atakami paniki i lękiem. Wyjaśnił, że te uczucia lęku przypominają mu koszmary jego własnego doświadczenia ze szkoły średniej.

CinemaSerf
CinemaSerf
21. 02. 2025
70%

Elsie Fisher tutaj daje silny występ jako nastolatka „Kayla”, która zmaga się ze wszystkimi niepewnościami, jakie odczuwamy w okresie dojrzewania. Wraz z własnymi problemami, jest w swoim ostatnim…

Elsie Fisher tutaj daje silny występ jako nastolatka „Kayla”, która zmaga się ze wszystkimi niepewnościami, jakie odczuwamy w okresie dojrzewania. Wraz z własnymi problemami, jest w swoim ostatnim roku szkoły dziecięcej i być może trochę zbyt uzależniona od aprobaty z mediów społecznościowych, aby przetrwać swoje dni. Na horyzoncie nie widać mamy, ale jej ojciec (Josh Hamilton) - który wydaje się spędzać sporo czasu pojawiając się w jej drzwiach w nocy podczas gdy surfuje po Internecie, głęboko troszczy się o swoją córkę i jest zdeterminowany, aby jej pomóc. Oczywiście, jeśli którykolwiek z nich wie, czy i jak może. Oczywiście, w tej mieszance są też chłopcy, i jak wiele zwykłych nastoletnich zauroczeń, jej z „Aidenem” (Luke Prael) nie jest odwzajemniony, ani ten z „Gabem” (Jake Ryan) z nią. Może jednak warto, aby zdała sobie sprawę, że pomimo bardziej oczywistych różnic wielu jej rówieśników jest w dokładnie takiej samej sytuacji jak ona, po prostu wyrażają swoje emocje inaczej. To dość trudne do oglądania, ponieważ brutalnie i szczerze pokazuje, jak inne jest dla dzisiejszych dzieci zmierzenie się z nadchodzącą dorosłością w świetle dźwięku i obrazu, które nie istniało, gdy miałem ten wiek. Pisanie ma autentyczność, która może sprawić, że poczujesz się skrępowany związkiem, może sprawić, że chcesz się cofnąć od ekranu - i to jest świadectwem jej wysiłku, ale także entuzjazmu od Ryana i przemyślanego od Hamiltona. Tu jest też dużo czarnego humoru, aby natłuścić koła jej podróży odkrycia samej siebie i mówi to tyle o pułapkach współczesnego rodzicielstwa, co o współczesnej adolescencji. Bardzo mnie cieszy, że nie muszę przetrwać w ich nowoczesnym świecie szukającym i/lub dostarczającym ciągłej aprobaty i docenienia. Warto obejrzeć.

7.2

Głosowano 1572×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500