Romeo i Julia
Dostępne na
Disney Plus

Romeo i Julia Romeo + Juliet

6.8 /10
5,100 ocen
1996 120 min Wydany

Tragedia Williama Szekspira 'Romeo i Julia', przeniesiona do współczesnych realiów subkultury rywalizujących gangów. Akcja rozgrywa się w fikcyjnym miasteczku Verona Beach na Florydzie pod koniec XX wieku. Rozpoczyna się na stacji benzynowej, gdzie dochodzi do strzelaniny między gangami z dwóch głównych rodzin w mieście: Kapuletów i Montekich. Na tym tle rozwija się miłosna historia dwóch młodych ludzi - Romea (Leonardo DiCaprio) i Julii (Claire Danes).

Obsada Pełna obsada i ekipa

Jesse Bradford
Jesse Bradford

Balthasar

Vondie Curtis-Hall
Vondie Curtis-Hall

Captain Prince

Brian Dennehy
Brian Dennehy

Ted Montague

Christina Pickles
Christina Pickles

Caroline Montague

Pete Postlethwaite
Pete Postlethwaite

Father Laurence

Paul Rudd
Paul Rudd

Dave Paris

Paul Sorvino
Paul Sorvino

Fulgencio Capulet

Diane Venora
Diane Venora

Gloria Capulet

M. Emmet Walsh
M. Emmet Walsh

Apothecary

Edwina Moore
Edwina Moore

Anchorwoman

Zak Orth
Zak Orth

Gregory

Dash Mihok
Dash Mihok

Benvolio

Lupita Ochoa
Lupita Ochoa

Attractive Girl

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Producent Producent Baz Luhrmann , Gabriella Martinelli
Kompozytor muzyki oryginalnej Kompozytor muzyki oryginalnej Nellee Hooper , Marius de Vries , Craig Armstrong
Operator zdjęć Operator zdjęć Donald McAlpine
Montażysta Montażysta Jill Bilcock
Obsada Obsada David Rubin
Scenografia Scenografia Catherine Martin
Kierownictwo artystyczne Kierownictwo artystyczne Doug Hardwick
Dekoracja planu Dekoracja planu Brigitte Broch
Projekt kostiumów Projekt kostiumów Kym Barrett
Reżyser Reżyser Baz Luhrmann
Scenariusz Scenariusz Baz Luhrmann , Craig Pearce
Autor Autor William Shakespeare
Asystent kostiumografa Asystent kostiumografa Michael Wilkinson
Koproducent Koproducent Martin Brown
Asystent castingu Asystent castingu Ronna Kress
Kierownik produkcji Kierownik produkcji Michael Nelson
Recenzje (3)

Co sądzą inni widzowie

68 %
Średnia ocena
3
Łącznie recenzji
r96sk
r96sk
04. 05. 2021
80%

Część 2 Trylogii Czerwonej Kurtyny Baz Luhrmanna: Romeo + Julia. Pamiętam, że trochę tego oglądałam lata temu w liceum i wydaje mi się, że bardzo mi się to podobało. Tym razem nie cieszyłam się tym…

Część 2 Trylogii Czerwonej Kurtyny Baz Luhrmanna: Romeo + Julia. Pamiętam, że trochę tego oglądałam lata temu w liceum i wydaje mi się, że bardzo mi się to podobało. Tym razem nie cieszyłam się tym tak, jak sądziłam, że mogłabym, ale to nadal film, który zdecydowanie polecam - jest bardzo dobry. Jeszcze nie widziałam złego - pieprzonego, nawet tylko średnio dobrego - filmu z Leonardo DiCaprio, co pozostaje faktem także po tym. To prawdopodobnie najgorszy występ, jaki dotąd widziałam od DiCaprio, chociaż jest to tylko w wyniku eliminacji, ponieważ jest tu nadal imponujący jako Romeo. Claire Danes (Julia) również zasługuje na uznanie. John Leguizamo (Tybalt) jest najlepszy z reszty obsady, do której należą również Paul Sorvino, Miriam Margolyes i Paul Rudd. Mówiąc o obsadzie, z pozoru 14-letnia Natalie Portman pierwotnie miała grać u boku DiCaprio (wtedy 21 lat... podejrzane!). Uwielbiam współczesne ustawienie i sposób, w jaki ożywiają tę słynną baśń w nim, choć uważam, że wybór użycia dialogów shakespearskich był może niewłaściwym wyborem. Nie, żeby mi to nie przeszkadzało, ale czasami wydaje się to trochę wymuszone i nienaturalne - nadal fajne, że to zrobili.

GenerationofSwine
GenerationofSwine
11. 01. 2023
10%

Shakespeare nadal dostaje pracę w Hollywood, i prawdopodobnie zawsze będzie... Ale ja wolę zaktualizowany współczesny Shakespeare, gdy przychodzi w formie filmów takich jak West Side Story, Ona jest…

Shakespeare nadal dostaje pracę w Hollywood, i prawdopodobnie zawsze będzie... Ale ja wolę zaktualizowany współczesny Shakespeare, gdy przychodzi w formie filmów takich jak West Side Story, Ona jest tą jedyną, Przekręcona (oraz miliony innych Rom-Coms opartych na Poskromieniu złośliwej żony) i nie gdy film jest współczesny z szekspirowskim angielskim i... tak. Dla mnie to jest zbyt duże zestawienie. Taka aktualizacja z czasów II wojny światowej Ryszarda III nie była zła, ale naprawdę nie brała Ryszarda II, umieszczała go w innym czasie i zachowywała prawie wszystko inne nietknięte. Wydaje mi się, że to, co chcę powiedzieć, to że dla mnie to nie pasowało dobrze.

CinemaSerf
CinemaSerf
18. 06. 2023
70%

Baz Luhrmann przeniósł tę klasyczną historię do współczesnej Verona Beach i wprowadził współczesną ścieżkę dźwiękową, aby uzupełnić wiele z oryginalnego dialogu z opowieści barda o prawdziwej miłości…

Baz Luhrmann przeniósł tę klasyczną historię do współczesnej Verona Beach i wprowadził współczesną ścieżkę dźwiękową, aby uzupełnić wiele z oryginalnego dialogu z opowieści barda o prawdziwej miłości, zemście i być może największej tragedii napisanej w języku angielskim. Rodziny „Montague” i „Capulet” są skłócone od niepamiętnych czasów. Krucha rozejm między nimi zostanie poważnie wystawiona na próbę, gdy „Romeo” (Leonardo DiCaprio) i „Julia” (Clare Danes) zakochają się. Będąc z tych walczących plemion, muszą utrzymywać swoją miłość w tajemnicy, aby uniknąć konfliktu. W miarę jak ich uczucie rośnie, to tajemnica staje się coraz trudniejsza do zachowania - zwłaszcza że „Julia” jest zaręczona, a jej ojciec jest zdeterminowany, aby była w kościele we wtorek! Jestem pewien, że wszyscy znacie historię „skrzyżowanych gwiazd” i ta adaptacja całkiem mi się podobała. W przeciwieństwie do „Carmen Jones” (1954), której moim zdaniem nie udało się po przeniesieniu, ta tak. Eklektyczny kontrast między samochodami, rewolwerami a oryginalnym starym angielskim tekstem jest dość skuteczny. Wysiłek DiCaprio staje się lepszy w miarę jak film postępuje, a podczas finału zarówno on, jak i Danes nie są aż tak źli. Harold Perrineau również radzi sobie dobrze jako odważny „Mercutio”, a przebiegły „Tybalt” jest dobrze zagrany przez Johna Leguizamo. Purystom może nie podobać się skracanie tej obszernej historii. Jest dość mocno skondensowana i czasami to odbiera filmowi wiele z oryginalnej subtelności - nie żeby Luhrmann naprawdę skupiał się na subtelności w ogóle - ale ja raczej patrzę na to jako na ewolucję historii dla nowoczesnych czasów niż na proste przekazywanie. Dla mnie to działało i nadal jest godne obejrzenia.

6.8

Głosowano 5100×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500