Ofelia

Ofelia Ophelia

7.1 /10
576 ocen
2019 114 min Wydany

"Hamlet" widziany oczami Ofelii, czyli tragedia Williama Szekspira opowiedziana przez jedną z głównych bohaterek tegoż dramatu.

Obsada Pełna obsada i ekipa

Daisy Ridley
Daisy Ridley

Ophelia

Naomi Watts
Naomi Watts

Queen Gertrude / Mechtild

Clive Owen
Clive Owen

Claudius

Tom Felton
Tom Felton

Laertes

Nathaniel Parker
Nathaniel Parker

King Hamlet

Dominic Mafham
Dominic Mafham

Polonius

Daisy Head
Daisy Head

Cristiana

Mia Quiney
Mia Quiney

Young Ophelia

Calum O'Rourke
Calum O'Rourke

Young Laertes

Lenka Olšanová
Lenka Olšanová

Lady in Waiting

Daniela Hirsh
Daniela Hirsh

Lady in Waiting

Veronika Strapková
Veronika Strapková

Lady in Waiting

Issy Stewart
Issy Stewart

Lady in Waiting

Adriana Hercigonja
Adriana Hercigonja

Lady in Waiting

Nhung Hong Dang
Nhung Hong Dang

Lady in Waiting

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Reżyser Reżyser Claire McCarthy
Scenariusz Scenariusz Semi Chellas
Powieść Powieść Lisa Klein
Producent Producent Daniel Bobker , Sarah Curtis , Paul Hanson , Ehren Kruger
Producent wykonawczy Producent wykonawczy Alastair Burlingham , Elissa Friedman , Mathew Hart , Anton Lessine , Bert Marcus , Sasha Shapiro
Koproducent Koproducent David Minkowski , Matthew Stillman
Montażysta Montażysta Luke Dunkley
Obsada Obsada Nancy Bishop
Scenografia Scenografia David Warren
Dekoracja planu Dekoracja planu Ute Bergk
Projekt kostiumów Projekt kostiumów Massimo Cantini Parrini
Logo Firma
Covert Media US
Bobker / Kruger Films
Forthcoming Films
Bert Marcus Film
Język
English
Recenzje (2)

Co sądzą inni widzowie

71 %
Średnia ocena
2
Łącznie recenzji
SWITCH.
SWITCH.
26. 07. 2019
60%

‘Ofelia’ była w porządku pod względem rozrywki, ale nie oddaje złożoności oryginalnej historii. Nie przedstawia bystrości charakteru Hamleta, intryg Poloniusza ani zmagań Klaudiusza z poczuciem winy.…

‘Ofelia’ była w porządku pod względem rozrywki, ale nie oddaje złożoności oryginalnej historii. Nie przedstawia bystrości charakteru Hamleta, intryg Poloniusza ani zmagań Klaudiusza z poczuciem winy. Jest niesamowita pod względem wszystkich elementów filmowania, ale brakuje jej prawdziwego serca i warstw dzieła Szekspira.

CinemaSerf
CinemaSerf
28. 03. 2022
50%

Muszę zacząć od tego, że ten film nie jest dobry, ale stara się przedstawić Shakespeare'a nowej publiczności, która nie widziała, ani nie wytrzymałaby z Olivierem, Branaghem lub McKellanem w pełnej…

Muszę zacząć od tego, że ten film nie jest dobry, ale stara się przedstawić Shakespeare'a nowej publiczności, która nie widziała, ani nie wytrzymałaby z Olivierem, Branaghem lub McKellanem w pełnej formie z czaszką biednego starego "Yoricka" i tylko dla tej grupy docelowej powinien dostać szansę. Ta wersja jest opowiedziana z perspektywy „Ofelii” (Daisy Ridley), która śledzi jej przygody, gdy zostaje przyjęta pod skrzydła „królowej Gertrudy” (Naomi Watts) i jej późniejsza pasja do „Hamleta” (George MacKay), który został pozbawiony tronu swojego zmarłego ojca przez wuja „Klaudiusza” (Clive Owen). Historia została bardzo mocno dostosowana, aby umożliwić nową perspektywę narracyjną i w związku z tym traci wiele ze swojej mocy i subtelności - Clive Owen i Tom Felton („Laertes”) są szokująco drewniani; podobnie jak zazwyczaj angażujące absurdalne partnerstwo „Rosencrantza” (Noel Czuczor) & Guidenstern (Martin Angerbauer). Szybko przechodzi w dość melodramatyczną miłosną historię, tracąc wiele napięcia, emocjonalnej siły i tragedii, co prowadzi do poważnie rozczarowującego zakończenia.

7.1

Głosowano 576×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500