Noc

Noc La notte

8.0 /10
697 ocen
1961 122 min Wydany

Giovanni i Lydia są małżeństwem z dość krótkim stażem. Razem odwiedzają swojego wspólnego przyjaciela, którego życie dobiega końca. Po tej trudnej dla obojga wizycie Giovanni wybiera się na przyjęcie, zorganizowane z okazji wydania jego nowej książki, Lydia natomiast odwiedza miejsca związane z jej młodością. Ich wzajemne odosobnienie po nocy spędzonej z innymi osobami doprowadzi do dramatycznego finału. [filmweb.pl]

Obsada Pełna obsada i ekipa

Marcello Mastroianni
Marcello Mastroianni

Giovanni Pontano

Monica Vitti
Monica Vitti

Valentina Gherardini

Bernhard Wicki
Bernhard Wicki

Tommaso Garani

Maria Pia Luzi
Maria Pia Luzi

Un'invitata

Vincenzo Corbella
Vincenzo Corbella

Mr. Gherardini

Ugo Fortunati
Ugo Fortunati

Cesarino

Gitt Magrini
Gitt Magrini

Signora Gherardini

Umberto Eco
Umberto Eco

Man at the Party (uncredited)

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Reżyser Reżyser Michelangelo Antonioni
Historia Historia Michelangelo Antonioni , Ennio Flaiano , Tonino Guerra
Scenariusz Scenariusz Michelangelo Antonioni , Ennio Flaiano , Tonino Guerra
Operator zdjęć Operator zdjęć Gianni Di Venanzo
Producent Producent Emanuele Cassuto
Kompozytor muzyki oryginalnej Kompozytor muzyki oryginalnej Giorgio Gaslini
Montażysta Montażysta Eraldo Da Roma
Scenografia Scenografia Piero Zuffi
Kierownik produkcji Kierownik produkcji Paolo Frascà
Charakteryzator Charakteryzator Franco Freda , Mimì Chaperon
Pierwszy asystent reżysera Pierwszy asystent reżysera Franco Indovina , Berto Pelosso
Script Supervisor Script Supervisor Liana Ferri
Dźwięk Dźwięk Claudio Maielli
Operator kamery Operator kamery Pasqualino De Santis
Logo Firma
Silver Films FR
Nepi Film IT
Sofitedip FR
Język
Italiano
Recenzje (1)

Co sądzą inni widzowie

80 %
Średnia ocena
1
Łącznie recenzji
CinemaSerf
CinemaSerf
06. 09. 2022
70%

Zawsze uważałem, że Jeanne Moreau jest jedną z najbardziej uderzających aktorek. Jej wyrazy ze śmiechem i oczami sprawiłyby, że byłaby fantastyczną gwiazdą kina niemego. Tutaj gra „Lidię”, zamężną za…

Zawsze uważałem, że Jeanne Moreau jest jedną z najbardziej uderzających aktorek. Jej wyrazy ze śmiechem i oczami sprawiłyby, że byłaby fantastyczną gwiazdą kina niemego. Tutaj gra „Lidię”, zamężną za „Giovannim” (równie potężnym Marcello Mastroianni), z którym ma dość otwarty związek w coraz bardziej się pogarszającym małżeństwie. Dopiero po odwiedzeniu terminalnie chorego przyjaciela „Garaniego” (Bernhard Wicki) staje się zaniepokojona, opuszcza szpital i zaczyna trochę skupiać swoje myśli. Odwiedza dom swojej młodości, on idzie na przyjęcie, aby świętować wydanie jego ostatniego dzieła, a potem oboje trafiają na wystawne soirée, gdzie są jakby niezależni od siebie - oboje dość bezwstydnie flirtują z innymi, młodszymi osobami, jednocześnie zachowując wystarczająco dużo fasady, by pamiętać, że chodzi tu tylko o biznes. Michelangelo Antonioni stworzył film zrealizowany w mistrzowski sposób, jak latająca kamera. Fotografia jest intymna, niemal inwazyjna, czasami, gdy obserwujemy tych dwóch ludzi zmierzających ku małżeńskiej zagładzie i zabierających ze sobą dużą część siebie. Choć czasem na zewnątrz powierzchowne, charakteryzacje są naprawdę dość złożone, a obaj grają z subtelnym, wyrafinowanym charizmatem, który komplementuje bardziej oczywiste objawy ich malejącego zainteresowania sobą. Co dodaje bogactwa, to wyraźna ubogość dialogu. Giorgio Gaslini dostarczył nam ścieżkę dźwiękową, która pozwala fotografii opowiedzieć nam wielkie części historii tylko za pomocą obrazów - brak zbędnej rozmowy między postaciami pomaga pokazać nam przepych ich balu lub wykorzystanie miejskiej scenerii Mediolanu w ciemności oświetlonej tylko przez okazjonalną latarnię uliczną - co często tworzy zaczarowaną atmosferę tak jałową i bezowocną, jak ich zawiódł związek. Pod koniec wiemy, że coś musi się zmienić, ale co to może być? Przez dwie godziny po prostu leci. Jego Złoty Niedźwiedź był zasłużenie zdobyty.

8

Głosowano 697×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500