Nie jestem wielkim fanem dramatów, ale ten film był rozrywkowy. Daje mu 4 gwiazdki tylko za scenę z małpą.
Nie jestem wielkim fanem dramatów, ale ten film był rozrywkowy. Daje mu 4 gwiazdki tylko za scenę z małpą.
Christian (Claes Bang) ma wszystko pod kontrolą. Jest atrakcyjnym mężczyzną o wielkim uroku osobistym. Niedawno się rozwiódł i lubi wdawać się w niezobowiązujące romanse, a młoda amerykańska dziennikarka (Elisabeth Moss) może okazać się jego nowym trofeum. Na co dzień Christian jest dyrektorem prestiżowego muzeum sztuki nowoczesnej, co daje mu władzę i idealną pozycję społeczną. Do tego przykładnie opiekuje się córkami, jeździ kosztującą fortunę Teslą i wspomaga potrzebujących – zwłaszcza, jeśli nie wymaga to od niego zbyt dużego wysiłku. Jednak podczas przygotowań do premiery instalacji „The Square”, z którą wiąże ogromne nadzieje, utrzymanie starannie pielęgnowanego wizerunek okaże się być dla niego nie lada wyzwaniem.
Christian
Anne
Julian
Oleg
Michael
Daughter
Daughter
Elna
Sonja
Boy with Letter
Dark-Haired Advertising Agent
Blond Advertising Agent
Account Manager
Marketing First Assistant
Nicki
Office Worker
Robber
Robber
Senior Donator
Senior Donator
Stanowisko | Nazwy |
---|---|
Reżyser Reżyser | Ruben Östlund |
Scenarzysta Scenarzysta | Ruben Östlund |
Koproducent Koproducent | Katja Adomeit , Philippe Bober , Olivier Père |
Producent liniowy Producent liniowy | Anna Carlsten |
Producent wykonawczy Producent wykonawczy | Dan Friedkin , Bradley Thomas |
Producent Producent | Erik Hemmendorff |
Montażysta Montażysta | Jacob Secher Schulsinger , Ruben Östlund |
Scenografia Scenografia | Josefin Åsberg |
Projekt kostiumów Projekt kostiumów | Sofie Krunegård |
Kierownik produkcji Kierownik produkcji | Daniel Garptoft |
Nadzorujący postprodukcję Nadzorujący postprodukcję | Vincent Larsson |
Operator zdjęć Operator zdjęć | Fredrik Wenzel |
Obsada Obsada | Pauline Hansson |
Główny fryzjer Główny fryzjer | Erica Spetzig |
Projektant charakteryzacji Projektant charakteryzacji | Erica Spetzig |
Pierwszy asystent reżysera Pierwszy asystent reżysera | Rikard Waxin |
Logo | Firma |
---|---|
![]() |
ARTE France Cinéma
FR
|
![]() |
Film i Väst
SE
|
![]() |
SVT
SE
|
![]() |
Coproduction Office
DK
|
![]() |
Plattform Produktion
SE
|
![]() |
ZDF/Arte
DE
|
![]() |
Essential Filmproduktion
DE
|
Société Parisienne de Production
FR
|
|
![]() |
Imperative Entertainment
US
|
Język |
---|
Dansk |
English |
svenska |
Co sądzą inni widzowie
Nie jestem wielkim fanem dramatów, ale ten film był rozrywkowy. Daje mu 4 gwiazdki tylko za scenę z małpą.
Nie jestem wielkim fanem dramatów, ale ten film był rozrywkowy. Daje mu 4 gwiazdki tylko za scenę z małpą.
Być może po prostu nie byłem w odpowiednim nastroju do tej recenzji, ale po około pół godzinie naprawdę nie obchodziło mnie zbyt wiele, co stanie się z „Christianem” (Claes Bang) lub praktycznie z…
Być może po prostu nie byłem w odpowiednim nastroju do tej recenzji, ale po około pół godzinie naprawdę nie obchodziło mnie zbyt wiele, co stanie się z „Christianem” (Claes Bang) lub praktycznie z kimkolwiek innym. Prowadzi jedną z tych galerii, które stawiają szklankę wody na zakurzonej półce i nazywają to sztuką. Wiecie, takie rzeczy jak nowe szaty cesarza. Jego najnowsza „wystawa” ma przypomnieć publiczności o ich odpowiedzialności względem siebie nawzajem, ale jego uwaga jest odwrócona, gdy pada ofiarą kieszonkowca. Żaden telefon. Żadna portmonetka. Wymyśla unikalny sposób na ich odzyskanie, wkładając notatkę do wszystkich skrzynek sąsiadów i dostarczając oskarżenie. Co ciekawe, nie jest to jedyny głupi pomysł, jaki ma, gdy ten dość powolny dramat błądzi od jednej złej decyzji do kolejnej przez 2½ godziny. Osiąga on najbardziej absurdalnie surrealistyczny moment, gdy rozrywka - „Oleg” (Terry Notary) - na bardzo luksusowej kolacji charytatywnej kończy się całkowitą katastrofą, ale jest tu wiele innych głupich scen, gdy stara się uporać z kampanią marketingową, zarządzać dziwnie sterylnym związkiem z „Anne” (strasznie drewniana Elizabeth Moss) i radzić sobie z coraz bardziej irytującym dzieckiem (Elijandro Edouard), które wydaje się uważać, że jego własna rodzina uważa, że ukradł rzeczy! Trzeba przyznać, że Bangowi udało się wzbudzić dość sporo nieznośnej arogancji, gdy jego wyniosła postać traci wszystkie swoje koce pocieszenia i zostaje wystawiona na społeczeństwo, które nie ma zbyt wielkiej troski, wręcz jest otwarcie krytyczne wobec jego oczywistych podwójnych standardów. Podobała mi się koncepcja, ale reżyser Ruben Östlund pozwala sobie na zbyt dużo według mnie, i szczerze mówiąc, byłam znudzona na koniec. Być może skrócenie montażu mogłoby pomóc skoncentrować humor i morał historii? Przepraszam - nie dla mnie.