The Square
Dostępne na
Edisonline

The Square The Square

6.8 /10
1,626 ocen
2017 151 min Wydany

Christian (Claes Bang) ma wszystko pod kontrolą. Jest atrakcyjnym mężczyzną o wielkim uroku osobistym. Niedawno się rozwiódł i lubi wdawać się w niezobowiązujące romanse, a młoda amerykańska dziennikarka (Elisabeth Moss) może okazać się jego nowym trofeum. Na co dzień Christian jest dyrektorem prestiżowego muzeum sztuki nowoczesnej, co daje mu władzę i idealną pozycję społeczną. Do tego przykładnie opiekuje się córkami, jeździ kosztującą fortunę Teslą i wspomaga potrzebujących – zwłaszcza, jeśli nie wymaga to od niego zbyt dużego wysiłku. Jednak podczas przygotowań do premiery instalacji „The Square”, z którą wiąże ogromne nadzieje, utrzymanie starannie pielęgnowanego wizerunek okaże się być dla niego nie lada wyzwaniem.

Obsada Pełna obsada i ekipa

Claes Bang
Claes Bang

Christian

Elijandro Edouard
Elijandro Edouard

Boy with Letter

Daniel Hallberg
Daniel Hallberg

Dark-Haired Advertising Agent

Martin Sööder
Martin Sööder

Blond Advertising Agent

John Nordling
John Nordling

Account Manager

Maja Gödicke
Maja Gödicke

Marketing First Assistant

Nicki Dar
Nicki Dar

Nicki

Josephine Schneider
Josephine Schneider

Office Worker

Anna-Stina Malmborg
Anna-Stina Malmborg

Senior Donator

Gunnar Häglund
Gunnar Häglund

Senior Donator

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Reżyser Reżyser Ruben Östlund
Scenarzysta Scenarzysta Ruben Östlund
Koproducent Koproducent Katja Adomeit , Philippe Bober , Olivier Père
Producent liniowy Producent liniowy Anna Carlsten
Producent wykonawczy Producent wykonawczy Dan Friedkin , Bradley Thomas
Producent Producent Erik Hemmendorff
Montażysta Montażysta Jacob Secher Schulsinger , Ruben Östlund
Scenografia Scenografia Josefin Åsberg
Projekt kostiumów Projekt kostiumów Sofie Krunegård
Kierownik produkcji Kierownik produkcji Daniel Garptoft
Nadzorujący postprodukcję Nadzorujący postprodukcję Vincent Larsson
Operator zdjęć Operator zdjęć Fredrik Wenzel
Obsada Obsada Pauline Hansson
Główny fryzjer Główny fryzjer Erica Spetzig
Projektant charakteryzacji Projektant charakteryzacji Erica Spetzig
Pierwszy asystent reżysera Pierwszy asystent reżysera Rikard Waxin
Logo Firma
ARTE France Cinéma FR
Film i Väst SE
SVT SE
Coproduction Office DK
Plattform Produktion SE
ZDF/Arte DE
Essential Filmproduktion DE
Société Parisienne de Production FR
Imperative Entertainment US
Język
Dansk
English
svenska
Recenzje (2)

Co sądzą inni widzowie

68 %
Średnia ocena
2
Łącznie recenzji
j0ng
j0ng
25. 03. 2018
80%

Nie jestem wielkim fanem dramatów, ale ten film był rozrywkowy. Daje mu 4 gwiazdki tylko za scenę z małpą.

Nie jestem wielkim fanem dramatów, ale ten film był rozrywkowy. Daje mu 4 gwiazdki tylko za scenę z małpą.

CinemaSerf
CinemaSerf
26. 05. 2024
60%

Być może po prostu nie byłem w odpowiednim nastroju do tej recenzji, ale po około pół godzinie naprawdę nie obchodziło mnie zbyt wiele, co stanie się z „Christianem” (Claes Bang) lub praktycznie z…

Być może po prostu nie byłem w odpowiednim nastroju do tej recenzji, ale po około pół godzinie naprawdę nie obchodziło mnie zbyt wiele, co stanie się z „Christianem” (Claes Bang) lub praktycznie z kimkolwiek innym. Prowadzi jedną z tych galerii, które stawiają szklankę wody na zakurzonej półce i nazywają to sztuką. Wiecie, takie rzeczy jak nowe szaty cesarza. Jego najnowsza „wystawa” ma przypomnieć publiczności o ich odpowiedzialności względem siebie nawzajem, ale jego uwaga jest odwrócona, gdy pada ofiarą kieszonkowca. Żaden telefon. Żadna portmonetka. Wymyśla unikalny sposób na ich odzyskanie, wkładając notatkę do wszystkich skrzynek sąsiadów i dostarczając oskarżenie. Co ciekawe, nie jest to jedyny głupi pomysł, jaki ma, gdy ten dość powolny dramat błądzi od jednej złej decyzji do kolejnej przez 2½ godziny. Osiąga on najbardziej absurdalnie surrealistyczny moment, gdy rozrywka - „Oleg” (Terry Notary) - na bardzo luksusowej kolacji charytatywnej kończy się całkowitą katastrofą, ale jest tu wiele innych głupich scen, gdy stara się uporać z kampanią marketingową, zarządzać dziwnie sterylnym związkiem z „Anne” (strasznie drewniana Elizabeth Moss) i radzić sobie z coraz bardziej irytującym dzieckiem (Elijandro Edouard), które wydaje się uważać, że jego własna rodzina uważa, że ukradł rzeczy! Trzeba przyznać, że Bangowi udało się wzbudzić dość sporo nieznośnej arogancji, gdy jego wyniosła postać traci wszystkie swoje koce pocieszenia i zostaje wystawiona na społeczeństwo, które nie ma zbyt wielkiej troski, wręcz jest otwarcie krytyczne wobec jego oczywistych podwójnych standardów. Podobała mi się koncepcja, ale reżyser Ruben Östlund pozwala sobie na zbyt dużo według mnie, i szczerze mówiąc, byłam znudzona na koniec. Być może skrócenie montażu mogłoby pomóc skoncentrować humor i morał historii? Przepraszam - nie dla mnie.

6.8

Głosowano 1626×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500