Lecą żurawie
Dostępne na
Ivi

Lecą żurawie Летят журавли

7.9 /10
403 ocen
1957 97 min Wydany

Historia romantycznej, ale tragicznej miłości Borysa i Weroniki. Młodzi bardzo się kochają, ale wojna brutalnie przerywa ich szczęście. Borys jedzie na front, a Weronika pozostaje sama. Po śmierci rodziców i braku wieści od chłopaka, ulega Markowi, bratu Borysa. Jednak szybko odkrywa, że nie potrafi zapomnieć o Borysie i ich wspólnych uczuciach.

Obsada Pełna obsada i ekipa

Aleksey Batalov
Aleksey Batalov

Boris Fyodorovich Borozdin

Vasili Merkuryev
Vasili Merkuryev

Fyodor Ivanovich Borozdin

Aleksandr Shvorin
Aleksandr Shvorin

Mark Aleksandrovich Borozdin

Svetlana Kharitonova
Svetlana Kharitonova

Irina Fyodorovna Borozdina

Antonina Bogdanova
Antonina Bogdanova

Varvara Kapitanova, Boris and Irina's Grandmother

Boris Kokovkin
Boris Kokovkin

Nikolay Nikolayevich Chernov

Ekaterina Kupriyanova
Ekaterina Kupriyanova

Anna Mikhaylovna Lebedeva

Valentina Vladimirova
Valentina Vladimirova

Woman Soldier

Georgiy Kulikov
Georgiy Kulikov

Anatoliy Aleksandrovich Kuzmin

Daniil Netrebin
Daniil Netrebin

Wounded Man

Irina Preis
Irina Preis

Antonina Nikolayevna Monastyrskaya

Galina Stepanova
Galina Stepanova

Veronika's Mother

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Reżyser Reżyser Mikhail Kalatozov
Scenarzysta Scenarzysta Viktor Rozov
Operator zdjęć Operator zdjęć Sergei Urusevsky
Dźwięk Dźwięk Igor Mayorov
Kompozytor muzyki oryginalnej Kompozytor muzyki oryginalnej Mieczysław Weinberg
Montażysta Montażysta Mariya Timofeyeva
Projekt kostiumów Projekt kostiumów Lidiya Naumova
Charakteryzator Charakteryzator Olga Struntsova
Producent Producent Mikhail Kalatozov
Operator kamery Operator kamery Nikolay Olonovskiy
Scenografia Scenografia Yevgeni Svidetelev
Recenzje (3)

Co sądzą inni widzowie

79 %
Średnia ocena
3
Łącznie recenzji
talisencrw
talisencrw
11. 05. 2016
100%

To był równie wybitny i przejmujący film. Nie oglądałem zbyt wiele radzieckich filmów, ale z tego, co dotąd widziałem, jest świetny. Skłania mnie to do jeszcze dokładniejszego zbadania ich dorobku.…

To był równie wybitny i przejmujący film. Nie oglądałem zbyt wiele radzieckich filmów, ale z tego, co dotąd widziałem, jest świetny. Skłania mnie to do jeszcze dokładniejszego zbadania ich dorobku. Jest to niezbędne dla tych, którzy interesują się zarówno filmami radzieckimi, jak i filmami wojennymi ogólnie, z perspektywy ludzi na uboczu. Nie sądzcie nawet na moment, że nie mogą być równie wstrząśnięci jak sami żołnierze...

badelf
badelf
14. 05. 2023
80%

Wszystko w tym filmie jest technicznie doskonałe. Pomimo tego, że pomysł, że kobieta musi wybrać najlepszego dostępnego mężczyznę, naprawdę datuje ten film.

Wszystko w tym filmie jest technicznie doskonałe. Pomimo tego, że pomysł, że kobieta musi wybrać najlepszego dostępnego mężczyznę, naprawdę datuje ten film.

CinemaSerf
CinemaSerf
14. 12. 2024
70%

Właśnie gdy "Weronika" (Tatyana Samoylova) i jej chłopak "Borys" (Aleksey Batalov) ustalają spotkanie nad rzeką, ktoś zaczyna wojnę! To stawia poważną przeszkodę przed tym zakochanym parze, ponieważ…

Właśnie gdy "Weronika" (Tatyana Samoylova) i jej chłopak "Borys" (Aleksey Batalov) ustalają spotkanie nad rzeką, ktoś zaczyna wojnę! To stawia poważną przeszkodę przed tym zakochanym parze, ponieważ on natychmiast zgłasza się do armii radzieckiej, aby odeprzeć nacierającą armię nazistowską. Ona zapisuje się jako pielęgniarka, a on jest na linii frontu, jest dla nich trudne utrzymać kontakt, a wtedy, gdy lecą bomby i języki się przekręcają, pojawia się zamieszanie i nieporozumienia, które powodują wiele kłopotów dla tej młodej kobiety zmagającej się z narastającym konfliktem - zarówno fizycznym, jak i emocjonalnym - w jej życiu. Te problemy stają się jeszcze bardziej bolesne dla "Weroniki", gdy staje się ofiarą niepożądanej uwagi jego kuzyna "Marka" (Aleksandr Shvorin), co prowadzi do małżeństwa, którego niewielu rozumie powody i które mogłoby jeszcze bardziej zdemoralizować "Borysa", gdyby kiedykolwiek się dowiedział, że jego prawdziwa miłość opuściła go swojemu losowi. To stado żurawi symbolizuje ich uczucie na początku filmu, a to właśnie ta konsekwencja, na której pokładają nadzieję, że ich będzie prowadzić przez życie - bez względu na to, co się dzieje między ludźmi z bombami i kulami. Czy to tylko naiwny sen, czy naprawdę jest jakakolwiek nadzieja, gdy tyle rzeczy działa przeciw nim? Wysiłek Samoylovej jest zarówno silny, jak i wzruszający, zwłaszcza gdy film wkracza w swoją znacznie ciemniejszą i bardziej desperacką drugą fazę. Kamera kocha jej twarz, jej oczy i jej wyraz twarzy, a ona wykorzystuje ten narzędzie do skutecznego wyrażania całego spektrum emocji. Shvorin również dobrze się sprawdza, gdy jego postać wprowadza trochę manipulacji i tchórzostwa do scenariusza, który wychwala cnoty rodziny i społeczności, ale nie w doskonałym stylu. Ludzie dostosowują się do okoliczności w indywidualny sposób. Fotografia ma intensywność obserwacyjną, która czasami sprawia, że czujesz, że w ogóle nie powinieneś patrzeć, zwłaszcza w szpitalu, gdzie "Wujek Fiodor" (Vasily Merkurev) stale ma do czynienia z ofiarami wśród swoich pacjentów i personelu! To bardzo ludzka historia wojny, osadzona pośród śnieżnych pustkowi i ruin, opowiada to potężnie i dość przekonująco.

7.9

Głosowano 403×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500