Fantastyczny film z wielkim odrobiną rzeczywistości.
Fantastyczny film z wielkim odrobiną rzeczywistości.
Legenda o odważnych, którzy stanęli po stronie bezbronnych. Najbardziej znany japoński film wszech czasów, poprzednik Siedmiu wspaniałych. Epicka historia siedmiu odważnych jednostek, które stanęły przeciwko bandytom, aby obronić bezbronną wioskę przed rabunkiem, to niezapomniany klasyk. Ten western Johna Sturgese'a jest od prawie pół wieku niezapomnianym filmowym evergreenem. Ale niewielu wie, że ten film w ogóle by nie powstał, gdyby nie fenomenalny japoński reżyser, którego sztuka wykraczała poza granice Japonii. Przygoda siedmiu wędrownych rewolwerowców była bezpośrednio inspirowana japońskim filmem samurajskim Akiry Kurosawy, rozgrywającym się w feudalnej Japonii XVI wieku. I na pewno nie jest to jedyny przypadek, gdy amerykańskie hity czerpały inspirację z dzieła tego japońskiego klasyka.
Kikuchiyo
Kambei Shimada
Gorobei Katayama
Kyuzo
Heihachi Hayashida
Shichiroji
Katsushiro Okamoto
Shino
Rikichi's Wife
Manzô - Father of Shino
Mosuke
Yohei
Rikichi
Gisaku, the Old Man
Kidnapper
Coolie A
Bun Seller
Grandfather of Kidnapped Girl
Samurai
Bandit Scout
Stanowisko | Nazwy |
---|---|
Reżyser Reżyser | Akira Kurosawa |
Scenariusz Scenariusz | Shinobu Hashimoto , Hideo Oguni , Akira Kurosawa |
Producent Producent | Sōjirō Motoki |
Kompozytor muzyki oryginalnej Kompozytor muzyki oryginalnej | Fumio Hayasaka |
Operator zdjęć Operator zdjęć | Asakazu Nakai |
Montażysta Montażysta | Akira Kurosawa |
Asystent reżysera Asystent reżysera | Sakae Hirosawa , Hiromichi Horikawa , Yasuyoshi Tajitsu |
Asystent kierownika artystycznego Asystent kierownika artystycznego | Yoshirō Muraki |
Operator dźwięku Operator dźwięku | Fumio Yanoguchi |
Technik oświetlenia Technik oświetlenia | Shigeru Mori , Mitsuo Kaneko |
Pierwszy asystent kamery Pierwszy asystent kamery | Takao Saitō |
Asystent biura produkcji Asystent biura produkcji | Takeharu Shimada |
Script Supervisor Script Supervisor | Teruyo Nogami |
Nadzorujący produkcję Nadzorujący produkcję | Hiroshi Nezu |
Montażysta efektów dźwiękowych Montażysta efektów dźwiękowych | Ichirô Minawa |
Logo | Firma |
---|---|
![]() |
TOHO
JP
|
Język |
---|
日本語 |
Co sądzą inni widzowie
Fantastyczny film z wielkim odrobiną rzeczywistości.
Fantastyczny film z wielkim odrobiną rzeczywistości.
Na szczycie moich ulubionych filmów wszechczasów. Za każdym razem, gdy go oglądam, widzę coś nowego. Bandyci kradną ryż od chłopów. Chłopi wynajmują róninów samurajów, aby ich obronili. Wspaniała…
Na szczycie moich ulubionych filmów wszechczasów. Za każdym razem, gdy go oglądam, widzę coś nowego. Bandyci kradną ryż od chłopów. Chłopi wynajmują róninów samurajów, aby ich obronili. Wspaniała fabuła, tempo i aktorstwo. Być może najlepszy film Akiry Kurasawy...
Może trochę przereklamowany, ale nie ma wątpliwości, że jest dobry. Chciałbym zacząć od tego, że to był pierwszy japoński film, który pamiętam, że widziałem. Nie jestem dobrym znawcą japońskiego kina…
Może trochę przereklamowany, ale nie ma wątpliwości, że jest dobry. Chciałbym zacząć od tego, że to był pierwszy japoński film, który pamiętam, że widziałem. Nie jestem dobrym znawcą japońskiego kina, więc nie chcę, aby mój opinia była brany z jakąkolwiek autorytetem, którego nie pragnę. Film jest naprawdę ponadprzeciętny, ale nie jest to rodzaj filmu, który każdemu się podoba, i wydaje mi się trochę przereklamowany, co skutkuje szkodą. Postanowiłem zobaczyć ten film, ponieważ był bardzo polecany i ceniony... wszyscy mówili, że to bardzo dobry film, więc postanowiłem zobaczyć go sam. Właśnie skończyłem go, i przeczytałem trochę o filmie i jego reżyserze, sławnym Akirze Kurosawie. Scenariusz rozgrywa się w połowie XVI wieku, gdy Japonia była podzielona na feudy i królestwa, a samuraje brali udział w częstych wojnach wewnętrznych. Podobała mi się staranność, z jaką Kurosawa podszedł do swojej pracy. Scenariusz jest dość solidny i daje nam niezwykle wiarygodną historię i bardzo dobrze zbudowane postacie. Z drugiej strony mamy jednak kilka negatywnych aspektów: zbyt długość filmu, ponad trzy i pół godziny. Scenariusz moim zdaniem nie uzasadniał tego czasu, a Kurosawa nie poradził sobie z tempem. Przy bardziej restrykcyjnym montażu, udałoby mu się skrócić film, bez zbyt wielkiej straty, do dwóch godzin, i uczynić go mniej ciężkim i wyczerpującym. Nie podobały mi się także próby wprowadzenia humoru do filmu. Były po prostu niezabawne. Nadmierna przewidywalność opowiadanej historii okazuje się również wadą. Nie podobało mi się także praktycznie brak ścieżki dźwiękowej. Widziałem to w innych filmach, i nigdy nie byłem szczególnie entuzjastyczny tego stylu muzycznego.
Być może najlepszy film wszech czasów. Ten film to epickie osiągnięcie długiego opowiadania, niesamowitych występów, wspaniałej pracy kamery i fantastycznych scenografii. Jak to bywa w przypadku…
Być może najlepszy film wszech czasów. Ten film to epickie osiągnięcie długiego opowiadania, niesamowitych występów, wspaniałej pracy kamery i fantastycznych scenografii. Jak to bywa w przypadku Kurosawy, ten film atakuje temat chciwości i jest bardzo skłonny krytycznie badać klasy wysokiego statusu, w tym przypadku "szlachetnych" samurajów. Postacie są sympatyczne, a występ od Toshiro Mifune jest absolutnie mistrzowski, a jego postać jest genialnie komediowo tragiczną postacią. Akcja jest bardzo surowa z błotem, deszczem i chaosem, co doceniam. Tempo w środku jest nieco wolne, ale naprawdę to nie odwraca uwagi od tego absolutnie genialnego arcydzieła.