Dekameron
Dostępne na
Amazon Prime Video

Dekameron Il Decameron

6.9 /10
332 ocen
1971 111 min Wydany

Młody Sycylijczyk jest oszukany dwa razy, ale w końcu staje się bogaty; mężczyzna udaje głuchoniemego w klasztorze ciekawych zakonnic; kobieta musi ukryć swojego kochanka, gdy mąż wraca wcześnie do domu; oszust zwodzi księdza na łożu śmierci; trzej bracia mstą się na kochanku swojej siostry; młoda dziewczyna śpi na dachu, aby spotkać się z chłopakiem w nocy; grupa malarzy czeka na inspirację; sprytny ksiądz próbuje uwieść żonę swojego przyjaciela; a dwaj przyjaciele zawierają pakt, aby dowiedzieć się, co dzieje się po śmierci.

Obsada Pełna obsada i ekipa

Franco Citti
Franco Citti

Ciappelletto

Ninetto Davoli
Ninetto Davoli

Andreuccio of Perugia

Jovan Jovanović
Jovan Jovanović

Rustico (scenes deleted)

Angela Luce
Angela Luce

Peronella

Vincenzo Amato
Vincenzo Amato

Masetto of Lamporecchio

Pier Paolo Pasolini
Pier Paolo Pasolini

Allievo di Giotto

Giorgio Iovine
Giorgio Iovine

Lizio da Valbona

Guido Alberti
Guido Alberti

Musciatto, Wealthy Merchant

Vittorio Vittori
Vittorio Vittori

Don Giovanni

Gianni Rizzo
Gianni Rizzo

Father Superior

Monique van Vooren
Monique van Vooren

Queen of Skulls

Elisabetta Genovese
Elisabetta Genovese

Caterina (uncredited)

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Reżyser Reżyser Pier Paolo Pasolini
Scenarzysta Scenarzysta Pier Paolo Pasolini
Kompozytor muzyki oryginalnej Kompozytor muzyki oryginalnej Ennio Morricone
Montażysta Montażysta Nino Baragli , Tatiana Casini Morigi
Obsada Obsada Alberto De Stefanis
Kierownictwo artystyczne Kierownictwo artystyczne Dante Ferretti
Dekoracja planu Dekoracja planu Andrea Fantacci
Fryzjer Fryzjer Jole Cecchini
Charakteryzator Charakteryzator Alessandro Jacoponi
Projekt kostiumów Projekt kostiumów Danilo Donati
Powieść Powieść Giovanni Boccaccio
Operator zdjęć Operator zdjęć Tonino Delli Colli
Producent Producent Alberto Grimaldi
Producent wykonawczy Producent wykonawczy Franco Rossellini
Kierownik produkcji Kierownik produkcji Mario Di Biase
Nadzorujący produkcję Nadzorujący produkcję Sergio Galiano
Asystent kierownika artystycznego Asystent kierownika artystycznego Carlo Agate
Projektant dekoracji Projektant dekoracji Italo Tomassi
Dźwięk Dźwięk Pietro Spadoni
Logo Firma
Les Productions Artistes Associés FR
Artemis Film DE
PEA IT
Język
Deutsch
Italiano
Recenzje (1)

Co sądzą inni widzowie

69 %
Średnia ocena
1
Łącznie recenzji
CinemaSerf
CinemaSerf
19. 07. 2024
70%

Jeśli kiedykolwiek miałeś wątpliwości co do sceptycyzmu Piera Paolo Pasoliniego wobec wszystkiego, co związane jest z religią, to po tej zabawnej i surrealistycznej interpretacji 14-wiecznych…

Jeśli kiedykolwiek miałeś wątpliwości co do sceptycyzmu Piera Paolo Pasoliniego wobec wszystkiego, co związane jest z religią, to po tej zabawnej i surrealistycznej interpretacji 14-wiecznych powieści Giovanniego Boccaccia na pewno ich nie będziesz mieć. Znajdziesz tu dziewięć epizodów, które poruszają praktycznie wszystko, co znajdziesz w słowniku grzechu - oszustwa, żądza, kradzież, jeszcze więcej żądzy, morderstwo, chciwość i tak, nawet więcej żądzy. Kilka segmentów szczególnie mnie zainteresowało. Jest tu głuchoniemy, który udaje się przekonać klasztor sióstr, że ma unikalne rozwiązanie wielu ich problemów - i chłopaki, są naprawdę zainteresowani. Następnie mamy bezwzględnych złodziei grobów, którym nie zależy, czyj grób obrabiają. Kapłan, który swoją pomysłowością zdobywa sobie niegodziwy sposób na żonę parafianina - podczas gdy jej mąż trzyma latarnię i może mój ulubiony, który widzi, jak rodzice dziewczyny wyprawiają za nią ślub po tym, jak spędziła erotyczną noc na tarasie ze swoim ukochanym! Film przepełnia satyra, która dość otwarcie ilustruje hipokryzję kościoła i jego „pracowników” i bardzo otwarcie ujawnia mentalność rób to, co mówię, a nie to, co robię, która panowała nie tylko we Włoszech, ale praktycznie w całej Europie w tamtym czasie. Tutaj nie tylko duchowni dostają tu wycisk, arystokraci nie wypadają zbyt dobrze, gdy starają się użyć swoich pieniędzy, aby kupić sobie zbawienie - co sprawia wielką radość malarzom, którzy nie mają takiego skrupułu. Ma to coś z średniowiecznej farsy, co może być na razie, ale większość podtekstowych komentarzy reżysera jest wystarczająco dobrze zamaskowana w frywolności i humanitarności, aby nie wyglądała jak odwrócona indoktrynacja. Łatwo możemy śmiać się z wielu aspektów fabuły jednocześnie. Nagość obfituje tu z równym podziwem kamery zarówno do ciała męskiego, jak i żeńskiego, ale zazwyczaj dodaje to tylko do humoru opowieści, a nie eksponuje ich zbyt seksualnie. Może być trochę długi, ale jest dziwaczny, a epizodyczny charakter prezentacji zapewnia, że na pewno się nie znudzisz.

6.9

Głosowano 332×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500