Kobieta jest kobietą

Kobieta jest kobietą Une Femme est une femme

7.3 /10
379 ocen
1961 83 min Wydany

Pragnienie dziecka sprawia, że striptizerka podąża za innym mężczyzną, aby sprawić, że jej chłopak poczuje zazdrość.

Obsada Pełna obsada i ekipa

Anna Karina
Anna Karina

Angela

Jean-Claude Brialy
Jean-Claude Brialy

Émile Récamier

Jean-Paul Belmondo
Jean-Paul Belmondo

Alfred Lubitsch

Henri Attal
Henri Attal

Fake Blind #2 (uncredited)

Karyn Balm
Karyn Balm

(uncredited)

Dorothée Blanck
Dorothée Blanck

Prostitute 3 / 'L'Opera Mouffe' shown on TV screen (uncredited)

Catherine Demongeot
Catherine Demongeot

Magazine Girl (uncredited)

Marie Dubois
Marie Dubois

Angela's Friend (uncredited)

Ernest Menzer
Ernest Menzer

Bar Owner (uncredited)

Jeanne Moreau
Jeanne Moreau

titlestitlesself (uncredited)

Nicole Paquin
Nicole Paquin

Suzanne (uncredited)

Gisèle Sandré
Gisèle Sandré

Prostitute 2 (uncredited)

Marion Sarraut
Marion Sarraut

Prostitute 1 (uncredited)

Dominique Zardi
Dominique Zardi

Fake Blind #1 (uncredited)

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Reżyser Reżyser Jean-Luc Godard
Producent Producent Georges de Beauregard , Carlo Ponti
Operator zdjęć Operator zdjęć Raoul Coutard
Montażysta Montażysta Agnès Guillemot , Lila Herman
Scenografia Scenografia Bernard Evein
Projekt kostiumów Projekt kostiumów Jacqueline Moreau
Oryginalna historia Oryginalna historia Geneviève Cluny
Scenarzysta Scenarzysta Jean-Luc Godard
Kompozytor muzyki oryginalnej Kompozytor muzyki oryginalnej Michel Legrand
Kierownik produkcji Kierownik produkcji Philippe Dussart
Asystent reżysera Asystent reżysera Francis Cognany
Dźwięk Dźwięk Guy Villette
Fotograf planu Fotograf planu Raymond Cauchetier
Script Supervisor Script Supervisor Suzanne Schiffman
Projektant tytułów Projektant tytułów Jean-Luc Godard
Logo Firma
Rome-Paris Films FR
Euro International Films IT
Język
Français
Recenzje (3)

Co sądzą inni widzowie

73 %
Średnia ocena
3
Łącznie recenzji
anna cruz
anna cruz
08. 07. 2012
90%

Film Jeana-Luca Godarda i Anny Kariny jest tak funny i cute, że mówi się o nim jako o romantycznym filmie. Jedną z moich ulubionych scen jest cytat z dzieła Alfreda de Musseta „Miłość się nie bawi“,…

Film Jeana-Luca Godarda i Anny Kariny jest tak funny i cute, że mówi się o nim jako o romantycznym filmie. Jedną z moich ulubionych scen jest cytat z dzieła Alfreda de Musseta „Miłość się nie bawi“, który wypowiada Anna Karina. Mężczyźni są wszyscy kłamcami, niewiernymi, pogardliwymi i niewolnikami uczuć. Kobiety są wszystkie zdrajczyniami, komicznymi, zarozumiałe i ich natura jest skorumpowana. Ludzie w miłości często są oszukiwani, ranni i nieszczęśliwi. Ale mimo to ludzie kochają. A gdy przyjdą do swojego grobu, odwracają się i mówią sami do siebie, że często cierpiałem, czasem się myliłem, ale kochałem.

CRCulver
CRCulver
26. 08. 2018
50%

Pierwsze dwa filmy Jean-Luca Godarda (À bout de souffle i Le petit soldat) były thrillerami inspirowanymi amerykańskim noirem, ale Une femme est une femme (Kobieta to kobieta, 1961) zmienia bieguny…

Pierwsze dwa filmy Jean-Luca Godarda (À bout de souffle i Le petit soldat) były thrillerami inspirowanymi amerykańskim noirem, ale Une femme est une femme (Kobieta to kobieta, 1961) zmienia bieguny drastycznie na riffy amerykańskich musicalowych komedii, gdzie postaci czasami śpiewają i tańczą, a kamera skacze między realistycznymi przedstawieniami a tymi muzycznymi interludiami. Godard, jako jedna z kluczowych postaci Francuskiej Nowej Fali z pragnieniem zachwiania konwencji, dodał także kilka swoich elementów. Film zaczyna się z nieustannym przerywaniem ścieżki dźwiękowej, co jest dźwiękowym odpowiednikiem niepokojących skoków montażowych, którymi zaczynał swoją karierę. Istnieją aluzje do jego wcześniejszych filmów i do jego nowofalowych kolegów, a tylko lekko sarkastyczne nawiązania do francuskich napięć politycznych.

CinemaSerf
CinemaSerf
14. 03. 2024
70%

Anna Karina jest dobra w tym dość zabawnie głupkowatym romansie. Jest egzotyczną tancerką "Angela", szczęśliwie żyjącą z "Émilee" (Jean-Claude Brialy), ale jest jeden duży haczyk - chce założyć…

Anna Karina jest dobra w tym dość zabawnie głupkowatym romansie. Jest egzotyczną tancerką "Angela", szczęśliwie żyjącą z "Émilee" (Jean-Claude Brialy), ale jest jeden duży haczyk - chce założyć rodzinę, podczas gdy on wolałby po prostu jeździć na swoim rowerze. "Émile" jest jednak bardzo troskliwy, więc sugeruje, że może powinna dokonać czynu z jego najlepszym przyjacielem "Alfredem" (Jean-Paul Belmondo) i w ten sposób wszyscy będą szczęśliwi. Trzeba przyznać, że w czasie tego sugestii z przyjacielem nie omówił dokładnie tej sytuacji! Tak czy inaczej, przez następną godzinę Jean-Luc Godard zabiera nas na dość wesoły taniec, który miejscami przypomina styl "Carry-On". Za pomocą wesołej i psotnej ścieżki dźwiękowej od Michela Legranda wkrótce znajdziemy się w trójkącie, gdzie niedomówienia, zazdrość i dużo Charlesa Aznavoura zaczynają dominować. To nie jest właśnie hysteria, ale między tymi trzema postaciami dzieje się wiele, a (nawet przetłumaczony) dialog jest dość odświeżająco szczery w sprawach serca - tutaj nie ma zbyt wiele sentymentów, abyśmy się nimi zatracili. Jestem pewien, że dostrzegłem Jeanne Moreau pijącą Dubonnet w barze, i to nigdy nie jest złe. To może nie jest film, którego tak łatwo zapamiętamy, ale przez dziewięćdziesiąt minut na pewno bawi wystarczająco przyjemnie.

7.3

Głosowano 379×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500