Szalony Piotruś

Szalony Piotruś Pierrot le fou

7.4 /10
884 ocen
1965 110 min Wydany

Pierrot ucieka od swojego nudnego społeczeństwa i podróżuje z Paryża nad Morze Śródziemne z Marianną, dziewczyną ściganą przez płatnych zabójców z Algierii. Prowadzą nietypowe życie, zawsze w ucieczce.

Obsada Pełna obsada i ekipa

Jean-Paul Belmondo
Jean-Paul Belmondo

Ferdinand Griffon, 'Pierrot'

Anna Karina
Anna Karina

Marianne Renoir

Graziella Galvani
Graziella Galvani

Maria, Ferdinand's Wife

Aicha Abadir
Aicha Abadir

Aicha Abadir (uncredited)

Henri Attal
Henri Attal

Le Premier Pompiste (uncredited)

Pascal Aubier
Pascal Aubier

Le Deuxième Frère (uncredited)

Maurice Auzel
Maurice Auzel

Le Troisième Pompiste (uncredited)

Raymond Devos
Raymond Devos

L'Homme du Port (uncredited)

Roger Dutoit
Roger Dutoit

The Gangster (uncredited)

Samuel Fuller
Samuel Fuller

Samuel Fuller (uncredited)

Pierre Hanin
Pierre Hanin

Le Troisième Frère (uncredited)

Jimmy Karoubi
Jimmy Karoubi

Le Nain (uncredited)

Jean-Pierre Léaud
Jean-Pierre Léaud

Young Man in Cinema (uncredited)

Hans Meyer
Hans Meyer

Gangster (uncredited)

Krista Nell
Krista Nell

Madame Staquet (uncredited)

Dirk Sanders
Dirk Sanders

Fred (uncredited)

Georges Staquet
Georges Staquet

Frank (uncredited)

László Szabó
László Szabó

L'Exilé Politique (uncredited)

Dominique Zardi
Dominique Zardi

Le Deuxième Pompiste (uncredited)

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Powieść Powieść Lionel White
Producent Producent Georges de Beauregard , Dino De Laurentiis
Kompozytor muzyki oryginalnej Kompozytor muzyki oryginalnej Antoine Duhamel
Operator zdjęć Operator zdjęć Raoul Coutard
Montażysta Montażysta Françoise Collin
Scenografia Scenografia Pierre Guffroy
Reżyser Reżyser Jean-Luc Godard
Kierownik produkcji Kierownik produkcji René Demoulin
Fotograf planu Fotograf planu Georges Pierre
Operator kamery Operator kamery Jean Garcenot , Georges Liron
Scenariusz Scenariusz Rémo Forlani
Scenarzysta Scenarzysta Jean-Luc Godard
Kierownik jednostki Kierownik jednostki Roger Ferret
Kierownik produkcji jednostki Kierownik produkcji jednostki Roger Scipion
Asystent reżysera Asystent reżysera Philippe Fourastié , Jean-Pierre Léaud
Dźwięk Dźwięk Antoine Bonfanti
Inżynier dźwięku Inżynier dźwięku René Levert
Logo Firma
Rome-Paris Films FR
DDL Cinematografica IT
Films Georges de Beauregard FR
SNC FR
Język
English
Français
Italiano
Recenzje (2)

Co sądzą inni widzowie

74 %
Średnia ocena
2
Łącznie recenzji
CRCulver
CRCulver
05. 06. 2018
100%

To jest jedno z tych całkowicie satysfakcjonujących przeżyć filmowych, które wydają się wykorzystywać każdą możliwość medium filmowego

To jest jedno z tych całkowicie satysfakcjonujących przeżyć filmowych, które wydają się wykorzystywać każdą możliwość medium filmowego

CinemaSerf
CinemaSerf
24. 01. 2023
60%

Pamiętasz stare czasy z winylem, gdy kładłeś igłę i delikatnie przesuwałeś po płycie? Cóż, mimo że ten film oglądałem wielokrotnie, to samo robi ta igła. Po prostu tego nie rozumiem. Akcja skupia się…

Pamiętasz stare czasy z winylem, gdy kładłeś igłę i delikatnie przesuwałeś po płycie? Cóż, mimo że ten film oglądałem wielokrotnie, to samo robi ta igła. Po prostu tego nie rozumiem. Akcja skupia się wokół małżeństwa i niedawno zwolnionego dyrektora wykonawczego telewizji "Ferdinanda" (Jean Paul Belmondo) i jego nieprzewidywalnej byłej niani "Marianne" (Anna Karina), podróżujących po Francji, starając się żyć bohemyjskim życiem, podczas gdy ona unika algierskich gangsterów, dla których przemycała broń. Już na początku wiemy, że ci dwoje mają wspólną przeszłość - on ciągle ją nazywa "Pierrot" - co ją dosyć irytuje, ale mimo to muszą pozostać razem, gdy ich przygody stają się coraz bardziej niebezpieczne, a ich osobowości stają się coraz bardziej wyraźne. Rozumiem to wszystko, to jest film drogi - kolorowy, czasami rozrywkowy - z pewnym, choć nie dominującym, rodzajem chemii między tymi dwoma przystojnymi gwiazdami. Scenariusze są jednak trochę powtarzalne, a zbyt wiele znaczenia filmu wydaje się być związane z poprzednim związkiem (poza ekranem) między Kariną a Jeanem Lucem Godardem. Być może jest to oparte na ich własnym życiu, ale co to ma wspólnego z tym, co teraz widzimy na ekranie? Tak, to dobrze sfotografowany i płynący opowieść, ale zbyt wiele znaczenia linii fabularnej i charakteryzacji jest zarezerwowane dla tych "wiedzących", więc zaczęłam to coraz bardziej postrzegać jako dość niewybitną, półkomediową eskapadę. Jest to wysoko oceniane, więc prawdopodobnie jestem po prostu nie w takiej tonacji - ale dla mnie to naprawdę nic, o czym chciałbym pisać do domu.

7.4

Głosowano 884×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500