Roy Earle, człowiek z więzienia i z jego czasów. Dzięki dość podejrzanej łasce Roy Earle jest wcześniej wypuszczony z więzienia. Praca czeka na wykonanie - może to być ostatnia praca Roya przed…
Roy Earle, człowiek z więzienia i z jego czasów. Dzięki dość podejrzanej łasce Roy Earle jest wcześniej wypuszczony z więzienia. Praca czeka na wykonanie - może to być ostatnia praca Roya przed znalezieniem miłości i wyprostowaniem? Roy odkrywa, że to inny świat niż ten, który opuścił, ten przed wejściem do Wielkiego Domu na swoje odbycie. Są tu przestępcy, których nie zna, i kobiety, które mu zawracają głowę, a nawet pies stawia go w opozycji do swojego machistycznego zmysłu, ale wszystko zacznie się sypać wśród wspaniałych Wysokich Sierras! To naprawdę zabawna rzecz teraz, kupisz dwie płyty DVD i obie mówią, że odpowiedni film z 1941 roku to przełomowa rola Humphreya Bogarta. Oczywiście, mam na myśli zarówno ten fantastyczny film, jak i równie genialny Sokół Maltański, co za podwójna moc! Prawdą jest, że oba filmy jedynie pokazują, jaki talent miał ten wielki człowiek i co najważniejsze, że potrafił napełnić swoje postaci wspaniałym patosem i emocjonalną siłą. Tutaj jako Roy Earle Bogart daje jedno z jego najlepszych występów z lat 40., na takim CV, które ma wiele innych wspaniałych zwrotów akcji. Został przedstawiony jako o wiele bardziej postarzony, niż był (świetna praca Perc Westmore), udaje mu się sprawić, że Earle jest twardym i surowym człowiekiem, ale jednocześnie przyciąga widownię do siebie z twardą profesjonalizmem, który sprawia, że podziwiamy oczywiste cechy, które tkwią głęboko w nim.