Na granicy

Na granicy Lone Star

7.0 /10
378 ocen
1996 135 min Wydany

Kiedy zostaje odkryta kość zamordowanego poprzednika, szeryf Sam Deeds odkrywa wiele innych dawno zapomnianych tajemnic w swoim teksańskim miasteczku przy granicy z Meksykiem.

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Reżyser Reżyser John Sayles
Montażysta Montażysta John Sayles
Producent Producent R. Paul Miller , Maggie Renzi
Producent wykonawczy Producent wykonawczy John Sloss
Kompozytor muzyki oryginalnej Kompozytor muzyki oryginalnej Mason Daring
Operator zdjęć Operator zdjęć Stuart Dryburgh
Obsada Obsada Avy Kaufman
Scenografia Scenografia Dan Bishop
Scenarzysta Scenarzysta John Sayles
Kierownictwo artystyczne Kierownictwo artystyczne J. Kyler Black
Dekoracja planu Dekoracja planu Dianna Freas
Projekt kostiumów Projekt kostiumów Shay Cunliffe
Script Supervisor Script Supervisor Mary Cybulski
Publicysta jednostki Publicysta jednostki Rob Harris
Montażysta muzyki Montażysta muzyki Nic Ratner
Operator steadicamu Operator steadicamu Ralph Watson , David McGill
Fotograf planu Fotograf planu Alan Pappe
Nadzorujący montaż dźwięku Nadzorujący montaż dźwięku Philip Stockton
Logo Firma
Castle Rock Entertainment US
Rio Dulce
Język
English
Español
Recenzje (2)

Co sądzą inni widzowie

70 %
Średnia ocena
2
Łącznie recenzji
Filipe Manuel Neto
Filipe Manuel Neto
21. 03. 2023
70%

Texas wczoraj i dziś: film, w którym przeszłość służy do rozważań na temat teraźniejszości. Dla nas, Portugalczyków, którzy widzą USA z zewnątrz, trudno jest zrozumieć wewnętrzne różnice między…

Texas wczoraj i dziś: film, w którym przeszłość służy do rozważań na temat teraźniejszości. Dla nas, Portugalczyków, którzy widzą USA z zewnątrz, trudno jest zrozumieć wewnętrzne różnice między stanami USA. Dla nas USA to kraj o rozmiarach kontynentalnych, który przekazuje jednolity i jednolity obraz. I ten obraz nie mógłby być bardziej mylący: USA pozostają związkiem pięćdziesięciu małych miniaturowych krajów, które posiadają swoje własne rządy, władze i prawa, które niekoniecznie muszą obowiązywać wszędzie. I jak nas historia uczy, sprawa Teksasu jest jeszcze bardziej ekstrawagancka: Teksas to kraj, który uzyskał niepodległość od Meksyku, a dopiero potem, z własnej woli, połączył się z USA (przed próbą ponownego opuszczenia, razem z innymi stanami Konfederacji). Tak więc jest to kraj sam w sobie, tak jak Kalifornia i Hawaje, niezależne królestwo, dopóki nie zostało zaatakowane przez USA. Mówię to wszystko, ponieważ ten film, pomimo że nie ma z tym nic wspólnego, odpowiada na te tematy i na historię Texanów oraz trudne relacje między anglosaską a hiszpańską etnicznością. Pomimo przewagi anglosaskich władz i rządu, film jasno pokazuje, że Teksas jest ziemią należącą do hiszpańskiej grupy etnicznej, tzw. „Tejanos”. To ich ziemia, anglosasi przyszli później. A mimo to „Tejanos” są poniżani, akulturacja, dyskryminowani, a widzimy przemoc takich praktyk w relacjach między postaciami i w brutalnym zachowaniu szeryfa Wadea. Scenariusz splata te rozważania wokół szkieletu, który zostaje przypadkowo odnaleziony i który ujawnia nierozwiązane przestępstwo, które może być związane ze zmarłym szeryfem Buddy Deedsem, postacią bardzo lubianą w mieście. Odpowiedzialny za śledztwo, jego syn i obecny szeryf nie ma takiej samej sympatii dla swojego ojca i jest zdeterminowany, aby odkryć rzekomo ciemną stronę swojego ojca. Są tu jeszcze nieco mniej udane poboczne wątki: mdła romans między szeryfem a nauczycielką, korupcja i wygoda polityczna za budową niepotrzebnej więzienia, zły stosunek między surowym czarnym dowódcą wojskowym a jego ojcem, który jest właścicielem baru...

CinemaSerf
CinemaSerf
17. 08. 2024
70%

Na starcie jest kilka znanych nazwisk, ale większość z nich ledwie się pojawia, gdy przedstawiany jest szeryf „Sam” (Chris Cooper). Jest synem niedawno zmarłego szeryfa „Buddy” (Matthew McConaughey),…

Na starcie jest kilka znanych nazwisk, ale większość z nich ledwie się pojawia, gdy przedstawiany jest szeryf „Sam” (Chris Cooper). Jest synem niedawno zmarłego szeryfa „Buddy” (Matthew McConaughey), a wdzięczni mieszkańcy szykują się na odsłonięcie pomnika temu uczciwemu obywatelowi, który był żonaty z „świętą”! Historia jest opowieścią w formie współczesnej rozmowy i wspomnień, które odkrywają tajemnicę dotyczącą poprzedniego szeryfa „Wade’a” (Kris Kristoffersona). Teraz zgodnie ze wszystkimi relacjami był tyranem i brutalnym, skorumpowanym - aż pewnej nocy zmierzył się z nowym policjantem („Buddy”) i ostatecznie opuścił miasto - z 10 000 dolarów - i nigdy więcej się nie pokazał. Dlaczego teraz to się pojawia? Ponieważ kilku żołnierzy z pobliskiej, niedługo zamkniętej bazy wojskowej odkryło ciało pochowane na pustyni, a niektóre wskazówki sugerują, że może to być długo zaginiony stróż prawa. Pomimo ostrzeżeń od przyjaciół i własnej niechęci do odkrycia tego, co sądzi, że może być prawdą o swoim błogosławionym ojcu, „Sam” zaczyna prowadzić śledztwo i zaczynają się splatać pewne wątki, których mała społeczność od dawna zapomniała - albo, na pewno chciała już być zapomniana. Autor John Sayles używa tych postaci, aby rzucić światło na kwestie życia w małym miasteczkowym społeczeństwie, co jest trochę bardziej wzruszające, ponieważ to teksańskie miasto jest na wyciągnięcie ręki od granicy, skąd często przybywają właściwie nazwani meksykańscy „mokrzy”. Sam wątek nie jest naprawdę czymś, co warto byłoby napisać do domu, widzieliśmy te rodzaje tajemnic morderstw wiele razy wcześniej. To właśnie dynamika pomaga tej pracy lepiej funkcjonować. Jest to powoli tempowany, ale angażujący. To część jego metodyki policyjnej, oczywiście, ale to także o jego własnych odkryciach o sobie, swoim ojcu, przyjaciołach i ukochanej „Pilar” (Elizabeth Peña), gdy to miejsce przeżywa współczesną zmianę warty, którą niektórzy cenią, a inni potępiają. To nie jest naprawdę western, per se, ale jest to charakterystyczne spojrzenie na skutki zmian - dobrych i złych - i uważam, że to prawdopodobnie najlepsze wystąpienie Coopera.

7

Głosowano 378×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500