Skradzione pocałunki

Skradzione pocałunki Baisers volés

7.3 /10
434 ocen
1968 90 min Wydany

Trzeci film z serii z Francoisem Truffautem i jego alter ego, Antoine Doinel. Historia rozpoczyna się od zwolnienia Antoina z wojska. Ojciec jego ukochanej Christine znajduje dla Antoina pracę jako ochroniarza, którą szybko traci. Trafiwszy przypadkowo do pracy asystenta detektywa prywatnego, Antoine zakochuje się w uwodzicielskiej żonie swoich pracodawców, Fabienne. Musi wybrać między starszą kobietą a Christine.

Przygody Antoine'a Doinela - Kolekcja

400 batów

(1959)

Obsada Pełna obsada i ekipa

Jean-Pierre Léaud
Jean-Pierre Léaud

Antoine Doinel

Claude Jade
Claude Jade

Christine Darbon

Delphine Seyrig
Delphine Seyrig

Fabienne Tabard

Michael Lonsdale
Michael Lonsdale

Georges Tabard

Daniel Ceccaldi
Daniel Ceccaldi

Lucien Darbon

Claire Duhamel
Claire Duhamel

Madame Darbon

Harry-Max
Harry-Max

Monsieur Henri

André Falcon
André Falcon

Monsieur Blady

Catherine Lutz
Catherine Lutz

Catherine

Martine Ferrière
Martine Ferrière

Head Saleswoman of the Shoe Store

Serge Rousseau
Serge Rousseau

Guy Who Follows Christine

Paul Pavel
Paul Pavel

Julien

François Darbon
François Darbon

Chief Warrant Officer Picard

Léon Elkenbaum
Léon Elkenbaum

Dentist (uncredited)

Madeleine Parard
Madeleine Parard

Wicked Prostitute (uncredited)

France Monteil
France Monteil

Kind Prostitute (uncredited)

Carole Noe
Carole Noe

Big Girl (uncredited)

Roger Trapp
Roger Trapp

Monsieur Shapiro (uncredited)

Christine Pellé
Christine Pellé

Miss Ida (uncredited)

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Reżyser Reżyser François Truffaut
Producent Producent Marcel Berbert , François Truffaut
Operator zdjęć Operator zdjęć Denys Clerval
Montażysta Montażysta Agnès Guillemot
Scenografia Scenografia Claude Pignot
Kompozytor muzyki oryginalnej Kompozytor muzyki oryginalnej Antoine Duhamel
Asystent reżysera Asystent reżysera Richard Overstreet , Jean-José Richer
Dialog Dialog François Truffaut , Claude de Givray , Bernard Revon
Dźwięk Dźwięk René Levert
Operator kamery Operator kamery Jean Chiabaut
Fotograf planu Fotograf planu Raymond Cauchetier
Script Supervisor Script Supervisor Suzanne Schiffman
Scenariusz Scenariusz François Truffaut , Claude de Givray , Bernard Revon

Podobne filmy

Recenzje (1)

Co sądzą inni widzowie

73 %
Średnia ocena
1
Łącznie recenzji
CinemaSerf
CinemaSerf
11. 08. 2024
70%

Postać Jean-Pierre'a Léauda „Doinela” czasami przypominała mi trochę „Trampa” Charliego Chaplina, gdy przechodzi przez tę zajmującą komedię o życiu i miłościach mężczyzny, który, niedawno opuścił…

Postać Jean-Pierre'a Léauda „Doinela” czasami przypominała mi trochę „Trampa” Charliego Chaplina, gdy przechodzi przez tę zajmującą komedię o życiu i miłościach mężczyzny, który, niedawno opuścił armię, musi się przystosować do życia cywilnego. Na początku ma szczęście, gdy jego dziewczyna „Christine” (Claude Jade) udaje się przekonać swojego tatę (Daniel Ceccaldi), aby znalazł mu pracę. Teraz ochroniarz z pewnością nim nie jest, więc jego pobyt jest krótki, ale wprowadza go do intrygującego świata prywatnego detektywa. To prowadzi do pracy polegającej na spoglądaniu na pozornie uczciwego biznesmena „Georgesa” (Michael Lonsdale), co z kolei sprawia, że poznaje żonę tego człowieka „Fabienne” (Delphine Seyrig), z którą, tak zgadliście... Dlaczego ta piękna i czarująca kobieta wyszła za mąż za sprzedawcę butów? Cóż, gdy młody człowiek zagłębia się głębiej, odkrywamy - poprzez szereg coraz bardziej głupich scenariuszy, że „Doinel” jest dość niezręczny we wszystkim, ale ma w sobie pewien urok, który może okazać się zaskakująco skuteczny w najmniej oczekiwanych sytuacjach. Léaud prezentuje się tu w dobrej formie jako sympatyczny błazen, który łatwo zyskuje sympatię. Jest tu także bardzo przyjemna chemia między nim a zarówno Seyrig, jak i Jade, która czasami może sprawić, że poczujesz zażenowanie, gdy zmaga się z relacjami z kobietami. Komedia jest obfita i naprawdę prowokacyjna na koniec lat 60. Jest to historia o przebudzeniach seksualnych i tej nieuchwytnej realizacji siebie, która minęła mi w ciągu dziewięćdziesięciu minut, które nadal działają zabawnie teraz.

7.3

Głosowano 434×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500