Whiplash
Dostępne na
Netflix

Whiplash Whiplash

8.4 /10
15,684 ocen
2014 107 min Wydany

Andrew (Miles Teller) jest utalentowanym młodym perkusistą, uczniem konserwatorium muzycznego na Manhattanie. Chłopak marzy o wielkiej karierze. Aby zrealizować plany, postanawia dołączyć do szkolnej orkiestry jazzowej prowadzonej przez okrutnego nauczyciela Terence'a Fletchera (J.K. Simmons), który często wyładowuje swoje frustracje na uczniach. Pod kierunkiem bezwzględnego Fletchera, Andrew zaczyna dążyć do doskonałości za wszelką cenę - nawet własnego człowieczeństwa.

Obsada Pełna obsada i ekipa

J.K. Simmons
J.K. Simmons

Fletcher

Chris Mulkey
Chris Mulkey

Uncle Frank

Damon Gupton
Damon Gupton

Mr. Kramer

Suanne Spoke
Suanne Spoke

Aunt Emma

Max Kasch
Max Kasch

Dorm Neighbor

Charlie Ian
Charlie Ian

Dustin

Kofi Siriboe
Kofi Siriboe

Bassist (Nassau)

Kavita Patil
Kavita Patil

Assistant - Sophie

Tarik Lowe
Tarik Lowe

Pianist (Studio Band)

Tyler Kimball
Tyler Kimball

Saxophonist #2 (Studio Band)

Rogelio Douglas Jr.
Rogelio Douglas Jr.

Trumpeter #1 (Studio Band)

Adrian Burks
Adrian Burks

Trumpeter #2 (Studio Band)

Calvin C. Winbush
Calvin C. Winbush

Saxophonist (Studio Band)

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Reżyser Reżyser Damien Chazelle
Operator zdjęć Operator zdjęć Sharone Meir
Producent Producent Jason Blum , Helen Estabrook , David Lancaster , Michel Litvak
Projekt kostiumów Projekt kostiumów Lisa Norcia
Producent wykonawczy Producent wykonawczy Jason Reitman , Couper Samuelson , Jeanette Volturno , Gary Michael Walters
Scenarzysta Scenarzysta Damien Chazelle
Obsada Obsada Terri Taylor
Scenografia Scenografia Melanie Jones
Montażysta Montażysta Tom Cross
Kompozytor muzyki oryginalnej Kompozytor muzyki oryginalnej Justin Hurwitz
Kierownik muzyczny Kierownik muzyczny Andy Ross
Koproducent Koproducent Nicholas Britell
Kierownik produkcji jednostki Kierownik produkcji jednostki Mark David Katchur
Pierwszy asystent reżysera Pierwszy asystent reżysera Nicolas Harvard
Logo Firma
Sony Pictures Classics US
Bold Films US
Blumhouse Productions US
Right of Way Films US
Język
English
Recenzje (9)

Co sądzą inni widzowie

84 %
Średnia ocena
9
Łącznie recenzji
MJM
MJM
28. 01. 2015

OBRZYDLIWY BEZSENS... Bardzo smutne jest, że tak wielu ludzi - włącznie z tak zwanych profesjonalistami od recenzji - oceniło ten syf tak wysoko. Nie wyszedłem (choć mocno kusiło mnie to zrobić), ale…

OBRZYDLIWY BEZSENS... Bardzo smutne jest, że tak wielu ludzi - włącznie z tak zwanych profesjonalistami od recenzji - oceniło ten syf tak wysoko. Nie wyszedłem (choć mocno kusiło mnie to zrobić), ale obejrzałem do końca. Całkowite zmarnowanie czasu. Oto co mógłby ci zepsuć doświadczenie, jeśli uwierzyć w brednie rozpowszechniane o tej śmierdzącej kupie odchodów: Mogło to być w porządku, gdyby nie było tak śmiesznie niewiarygodnie absurdalne. Być może byłoby lepiej, gdyby to było osadzone w latach pięćdziesiątych albo czterdziestych, gdy ludzie mieli znacznie mniej rozwiniętą świadomość praw człowieka? Ale nawet tak... Przypuszczam, że morał/lekcja, którą mamy wyciągnąć to... jeśli nie jesteś w stanie zdeformować swoich uczniów na tyle poprzez znęcanie, aby stali się wielkimi muzykami, to jest w porządku ich odrzucić albo zniszczyć w próbie. Ten ustawiony tyran i dręczyciel może produkować muzykę tylko na poziomie pierwszej klasy, a ponieważ nie może 'robić', on 'uczy?' Nie uczy, nie inspiruje; wstrzymuje aprobatę, negatywnie wzmacnia i rządzi strachem, i jest bardziej straszony niż szanowany. Miałbym trudności wskazać na jedną (pedagogiczną) scenę w filmie, która miała jakąkolwiek wartość albo była warta obejrzenia z jakiegoś powodu. Być może powinienem powiedzieć, że jego ewidentna popularność może być dowodem na to, że naprawdę żyjemy w końcowych czasach... ha! Obejrzyj film, jeśli chcesz być na bieżąco, ale zdecyduj sam po jego obejrzeniu i nie wierz w hype o jego 'genialności' lub 'brilancji.' Nie jest żadnym z tych rzeczy; to źle napisany, smutny żart. Oczekiwałbym, że ci, którzy oceniają go tak wysoko A) chcą być fajni, bo 'chodzi o jazz' B) nigdy naprawdę nie byli w sytuacji nauczyciel/uczeń i dlatego mogą tylko sobie wyobrazić, jak to jest C) widzą wszystkie inne pozytywne recenzje i dlatego muszą podążać za tłumem D) naprawdę nie wiedzą, co jest górą a co dołem albo E) myśleli, że aktor naprawdę się poprawił, bo w Spidermanie tylko krzyczał, ale w TYM rzucał krzesłami... albo F) wszystko z powyższych. Oszczędź swoje pieniądze albo zobacz coś podnoszącego na duchu zamiast tej bzdury.

Andres Gomez
Andres Gomez
29. 01. 2016
90%

Fantastyczny film z dobrą obsadą z imponującym Milesem Tellerem i jeszcze bardziej imponującym J.K. Simmonsem. Porządny scenariusz, świetne reżyserowanie, wybór repertuaru i występy. Po prostu usiądź…

Fantastyczny film z dobrą obsadą z imponującym Milesem Tellerem i jeszcze bardziej imponującym J.K. Simmonsem. Porządny scenariusz, świetne reżyserowanie, wybór repertuaru i występy. Po prostu usiądź, zdobądź dobry system audio i ciesz się jednym z najlepszych filmów lat 2010.

DanDare
DanDare
26. 02. 2017
50%

J K Simmons zdobył Oscara za najlepszego aktora drugoplanowego za swoją złą, poniżającą postać. Nauczyciel jazzu Terence Fletcher, który nienawidzi słów 'dobra robota.' Fletcher opowiada historię o…

J K Simmons zdobył Oscara za najlepszego aktora drugoplanowego za swoją złą, poniżającą postać. Nauczyciel jazzu Terence Fletcher, który nienawidzi słów 'dobra robota.' Fletcher opowiada historię o Charlie Parkerze i jak dla niego dobra robota nie wystarczała. Dobra robota oznacza przeciętność.

mattwilde123
mattwilde123
09. 03. 2017
90%

Kiedy usiadłem, żeby obejrzeć ten film, nie wiedziałem, czego się spodziewać. Zazwyczaj nie jestem fanem filmów o muzykach, ale ten był genialny i napięty arcydziełem. Historia opowiada o bardzo…

Kiedy usiadłem, żeby obejrzeć ten film, nie wiedziałem, czego się spodziewać. Zazwyczaj nie jestem fanem filmów o muzykach, ale ten był genialny i napięty arcydziełem. Historia opowiada o bardzo ambitnym chłopcu imieniem Andrew (w tej roli występuje Miles Teller), który jest studentem muzyki w Nowym Jorku. Pragnie zostać zauważony przez prestiżowego nauczyciela muzyki o imieniu Fletcher (w tej roli J.K. Simmons). Kiedy jego marzenie zaczyna się spełniać, zdaje sobie sprawę z brutalności tego nauczyciela, który nieustannie go popycha niejasnymi metodami. Reżyseria Damiena Chazellea jest niemal jak napięty film bokserski lub wojenny akcji, który nieustannie wykorzystuje muzykę perkusji do budowania napięcia, a także używa gwałtownego i ostry montaż podczas występów zespołu jazzowego.

8.4

Głosowano 15684×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500