To zdecydowanie najlepszy film wszech czasów! Nawet lepszy niż pierwszy Ojciec Chrzestny!
To zdecydowanie najlepszy film wszech czasów! Nawet lepszy niż pierwszy Ojciec Chrzestny!
Ta mistrzowska kontynuacja 'Ojca chrzestnego' opisuje losy dwóch pokoleń rodu Corleone w bezwzględnym dążeniu do władzy. Francis Ford Coppola podzielił swą powieść na dwie części: w pierwszej przedstawił losy młodego Don Vito, zagranego bezbłędnie przez Roberta De Niro, w drugiej - przejmowanie przez Michaela (Al Pacino) władzy w mafijnej rodzinie. Ponownie, gromadząc na planie wielu znakomitych artystów, Coppola stworzył bez wątpienia najlepszy sequel w dziejach kina.
(1972)
(1990)
Don Michael Corleone
Tom Hagen
Kay Corleone
Vito Corleone
Frederico 'Fredo' Corleone
Constanzia 'Connie' Corleone
Hyman Roth
Frank Pentangeli
Senator Pat Geary
Al Neri
Don Fanucci
Rocco Lampone
Young Clemenza
Genco Abbandando
Young Mama Corleone
Mama Corleone
Deanna Corleone
Signor Roberto
Johnny Ola
Michael's Bodyguard
Stanowisko | Nazwy |
---|---|
Producent Producent | Francis Ford Coppola |
Powieść Powieść | Mario Puzo |
Operator zdjęć Operator zdjęć | Gordon Willis |
Kompozytor muzyki oryginalnej Kompozytor muzyki oryginalnej | Nino Rota |
Scenografia Scenografia | Dean Tavoularis |
Montażysta Montażysta | Barry Malkin , Richard Marks , Peter Zinner |
Obsada Obsada | Jane Feinberg , Mike Fenton , Vic Ramos |
Montażysta efektów dźwiękowych Montażysta efektów dźwiękowych | Howard Beals |
Sound Montage Associate Sound Montage Associate | Mark Berger |
Montażysta muzyki Montażysta muzyki | George Brand |
Nadzorujący produkcję Nadzorujący produkcję | Valerio De Paolis |
Script Supervisor Script Supervisor | John Franco |
Charakteryzator Charakteryzator | Charles H. Schram , Dick Smith |
Fryzjer Fryzjer | Naomi Cavin |
Asystent reżysera Asystent reżysera | Newt Arnold |
Logo | Firma |
---|---|
![]() |
Paramount Pictures
US
|
![]() |
American Zoetrope
US
|
The Coppola Company
US
|
Język |
---|
English |
Español |
Italiano |
Latin |
Co sądzą inni widzowie
To zdecydowanie najlepszy film wszech czasów! Nawet lepszy niż pierwszy Ojciec Chrzestny!
To zdecydowanie najlepszy film wszech czasów! Nawet lepszy niż pierwszy Ojciec Chrzestny!
Godne kontynuacja pierwszego filmu. W czymś bardziej medytatywnym i nieśpiesznym, w czymś filozoficznie bardziej znaczącym niż jego legendarny poprzednik. Gry kuluarowe i rozmowy kuluarowe zastąpiły…
Godne kontynuacja pierwszego filmu. W czymś bardziej medytatywnym i nieśpiesznym, w czymś filozoficznie bardziej znaczącym niż jego legendarny poprzednik. Gry kuluarowe i rozmowy kuluarowe zastąpiły dramatyczne zmiany nastrojów głównych postaci i wymianę ognia. Drugi film kontynuuje historię Michaela Carleone w roli Ojca Chrzestnego, a także uzupełnia rodzinny wątek scenami formowania młodego Vito Andoliniego i jego ucieczki do Ameryki. Trudny wybór bycia młodym Donem, jego sfera rozszerzenia wpływów otwiera nowe wysokości i horyzonty, ale zdobywa również nowych wrogów. Duże pieniądze i władza zawsze idą w parze z wielką pokusą, dlatego zawsze powinieneś mieć uszy na wierzchu. W końcu nóż w plecy może włożyć dokładnie ten, od którego się tego nie spodziewasz...
Na podstawie pierwszego tomu, ta adaptacja od pisarza Mario Puzo i reżysera Francisa Forda Coppoli rozwija historię nowego Dona - "Michaela" (Al Pacino). Jego próby rozszerzenia, i do pewnego stopnia…
Na podstawie pierwszego tomu, ta adaptacja od pisarza Mario Puzo i reżysera Francisa Forda Coppoli rozwija historię nowego Dona - "Michaela" (Al Pacino). Jego próby rozszerzenia, i do pewnego stopnia legalizacji, rodzinnych interesów prowadzą go do współpracy z dwulicowym "Hymanem Rothem" (Lee Strasberg) na Kubie; podatnemu na zdradę, próbom zamachu i walce o utrzymanie własnej rodziny razem - wszystko podczas licznych machiawelicznych manipulacji. Równolegle rozwija się silna wątek obrazujący, jak jego ojciec "Vito" (Robert de Niro) zdobył rozgłos po ucieczce ze Sycylii po zabójstwie swojej rodziny z rąk "Don Ciccio". Z głównymi postaciami już dobrze ugruntowanymi, możemy ruszyć z solidnym i złożonym zbiorem powiązanych, opartych na postaciach wątków. Wybitna obsada świetnie prezentuje tę historię - Robert Duvall i Diane Keaton jako doradca i żona wyróżniają się. Dbalość o szczegóły wraz z natychmiast rozpoznawalną ścieżką dźwiękową Nino Rota dodają wiele do tego, co jest po prostu wspaniałym opowiadaniem o wysiłkach Michaela, aby rozwijać (i szanować) dziedzictwo swojego ojca, zanim straci całą swoją własną, kiedyś panującą, przyzwoitość. Jest to długa historia i brakuje w niej Brando, ale Pacino jest w świetnej formie jako coraz bardziej bezwzględny i izolowany - nawet samotny - osobnik, i uważam, że jest tak samo dobry jak "Ojciec Chrzestny" (1972).
Ten film w stylu Hollywood o mafiosach nie jest tak żałosny jak pierwszy czy trzeci, po prostu jest zbyt nudny i słabo zrealizowany żeby nie zasnąć.
Ten film w stylu Hollywood o mafiosach nie jest tak żałosny jak pierwszy czy trzeci, po prostu jest zbyt nudny i słabo zrealizowany żeby nie zasnąć.