Bliżej
Dostępne na
Netflix

Bliżej Closer

6.8 /10
3,545 ocen
2004 104 min Wydany

Błyskotliwa, romantyczna i zarazem niebezpieczna historia miłosna o przypadkowych spotkaniach, niespodziewanych i gwałtownych namiętnościach, pociągu i zwykłych zdradach. Film BLIŻEJ w reżyserii Mike'a Nicholsa, stanowiący adaptację nagrodzonej sztuki teatralnej Patricka Marbera, jest historią czwórki nieznajomych, których losy przypadkowo splatają się ze sobą.

Obsada Pełna obsada i ekipa

Colin Stinton
Colin Stinton

Customs Officer

Nick Hobbs
Nick Hobbs

Taxi Driver

Steve Benham
Steve Benham

Car Driver (uncredited)

Elizabeth Bower
Elizabeth Bower

Chatty Exhibition Guest (uncredited)

Daniel Dresner
Daniel Dresner

Coughing Man (uncredited)

Rrenford Junior Fagan
Rrenford Junior Fagan

Bus Passenger (uncredited)

Antony Gabriel
Antony Gabriel

Luke (uncredited)

Michael Haley
Michael Haley

Smoking Man (uncredited)

Selena Mars
Selena Mars

Traveler (uncredited)

Steve Morphew
Steve Morphew

Bartender (uncredited)

Peter Rnic
Peter Rnic

Bodyguard (uncredited)

Robert Stone
Robert Stone

Bouncer (uncredited)

Jacqui-Lee Pryce
Jacqui-Lee Pryce

Traveller (uncredited)

Rene Costa
Rene Costa

Club Gangster (uncredited)

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Reżyser Reżyser Mike Nichols
Sztuka Teatralna Sztuka Teatralna Patrick Marber
Scenariusz Scenariusz Patrick Marber
Producent Producent John Calley , Cary Brokaw , Mike Nichols
Operator zdjęć Operator zdjęć Stephen Goldblatt
Montażysta Montażysta Antonia Van Drimmelen , John Bloom
Scenografia Scenografia Tim Hatley
Producent wykonawczy Producent wykonawczy Celia D. Costas , Robert Fox , Scott Rudin
Asystent reżysera Asystent reżysera Michael Haley
Podstawiający aktor Podstawiający aktor Steve Morphew
Producent pomocniczy Producent pomocniczy Paul A. Levin
Koproducent Koproducent Michael Haley
Współproducent wykonawczy Współproducent wykonawczy Paula Jalfon
Kierownictwo artystyczne Kierownictwo artystyczne Grant Armstrong , Hannah Moseley
Recenzje (3)

Co sądzą inni widzowie

68 %
Średnia ocena
3
Łącznie recenzji
tmdb39513728
tmdb39513728
04. 02. 2015

Możesz polubić _Closer_ ze względu na jego wadliwe postacie i ich skazane związki. Ja go lubię, ponieważ jest kwadratowy. Różne kombinacje miłości i przyjaźni, pogardy i urazy między dwoma…

Możesz polubić _Closer_ ze względu na jego wadliwe postacie i ich skazane związki. Ja go lubię, ponieważ jest kwadratowy. Różne kombinacje miłości i przyjaźni, pogardy i urazy między dwoma mężczyznami i dwiema kobietami są dosłownie geometryczne. Typowy trójkąt miłosny łączy trzy postacie razem, często konwencja heteroseksualna ustanawiająca męskiego lidera poruszającego się między dwiema kobietami, lub żeński lider wybierający między dwoma męskimi adoratorami. Co by było, gdybyśmy dodali dodatkową postać? Ile trójkątów można utworzyć z czterema osobami? Cztery! I _Closer_ wspaniale je pokrywa. Następnym razem, gdy go zobaczysz, narysuj kwadrat, a każda postać zajmie jedno z rogów. Następnie połącz każdą parę i trójkąty, jak się pojawiają, zaczynając od Julii-Jude-Natalie. Jude zakochuje się w Natalie, przedstawia ją Julianie, która staje się intymna z jej aparatem. Trójkąt Jude-Clive-Julia jest zmyślny. Clive zostaje przedstawiony, gdy Jude uwodzi go online udając, że jest Julia, którą spotyka w akwarium. Często, gdy scenariusz filmu lub sztuki teatralnej trzyma się ścisłej formuły, staje się płaski i przewidywalny. Nie _Closer_. Zastosowanie kwadratowej sieci zmusza każdą postać do pokrycia wszystkich podstaw, oznaczenia każdego możliwego sposobu, popychania każdego złącza do granicy.

CinemaSerf
CinemaSerf
21. 04. 2024
70%

Autor Dan (Jude Law) lubi spędzać wieczory, gdy nie jest z amerykańską dziewczyną Alice (Natalie Portman), drażniąc innych facetów na stronach do rozmów o seksie. Pewnej nocy zaprasza doktora Larry…

Autor Dan (Jude Law) lubi spędzać wieczory, gdy nie jest z amerykańską dziewczyną Alice (Natalie Portman), drażniąc innych facetów na stronach do rozmów o seksie. Pewnej nocy zaprasza doktora Larry'ego (Clive Owen) na spotkanie w akwarium z Anną. Podniecony lekarz faktycznie się pojawia, tylko po to, aby odkryć, że tymczasem Dan zemścił się na prawdziwej Annie (Julia Roberts) - swojej kochance/fotografce na część etatu, żeby się z nim spotkała zamiast niego. Zawstydzone spojrzenia, westchnienia i Larry czuje się jak dureń, ale może z pozoru dość zarezerwowana Anna jest zainteresowana? Co teraz następuje, jest dość rozrywkowo nierealne, gdy nieświadomie powstaje ménage-à-quatre, stając się coraz bardziej intymne, potem kochające, potem manipulacyjnie toksyczne. Czy którekolwiek z tych osób jest przeznaczone, by znaleźć szczęście z którąkolwiek z innych. Szczerze mówiąc, czy na to zasługują i czy nas to obchodzi? Zawsze uważałem Owena za drewnianego jak deska do prasowania, ale tutaj - zwłaszcza dzieląc ekran z dobrze grającą Portman, wydaje się, że potrafi grać (trochę). Jego postać, moim zdaniem, wygodnie najbardziej odrażająca z czwórki. Portman jest jednak gwiazdą przedstawienia. Jej kreacja potrzebnej kociej seksbomby waha się od prowokacyjnej do zdesperowanej z przekonującą łatwością. W tekście często pojawia się jad i zrównoważone wątki dobrze tempowane, gdy ta historia o niechcianych osobach posuwa się szybko naprzód. Myślę, że to mogłoby dobrze działać na scenie, ma to intensywność charakterystyczną dla siebie, ale na ekranie naprawdę warto obejrzeć - nawet jeśli to dość ponury obraz ludzkiego zachowania.

Narate
Narate
01. 01. 2025
60%

Nieznośni ludzie: Film! Nie mogłem uwierzyć, że tego jeszcze nie widziałem, a teraz, gdy widziałem, mam 2 myśli. Pierwsza myśl jest taka, że ci 4 naprawdę dobrze odegrali swoje role w tym filmie i…

Nieznośni ludzie: Film! Nie mogłem uwierzyć, że tego jeszcze nie widziałem, a teraz, gdy widziałem, mam 2 myśli. Pierwsza myśl jest taka, że ci 4 naprawdę dobrze odegrali swoje role w tym filmie i druga... na koniec nic dla nich nie czułem.

6.8

Głosowano 3545×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500