Merry Widow Murderer - styl Hitchcocka! Shadow Of A Doubt uważany był za ulubiony film Hitchcocka, ten, na który był najbardziej dumny, ponieważ czuł, że jego krytycy nie mieli żadnych uzasadnionych…
Merry Widow Murderer - styl Hitchcocka! Shadow Of A Doubt uważany był za ulubiony film Hitchcocka, ten, na który był najbardziej dumny, ponieważ czuł, że jego krytycy nie mieli żadnych uzasadnionych powodów do krytyki. Film wyróżnia się tym, że nie ma humoru z czarnym zabarwieniem, który oświetla większość klasyków mistrza. Dodatkową atrakcją jest centralna premisa głównego bohatera, który jest bohaterem ludu. Jego rodzina go uwielbia, gdzie na powierzchni jest mężczyzną, którym pragną być wszyscy mężczyźni, a to tutaj Hitchcock kształtuje chłodną filmową łuk, ba, to mistrzowski chwyt manipulacji filmowej. Fabuła dotyczy wujka Charliego, który wraca do swojej uwielbiającej rodziny w Santa Rosa po uniknięciu aresztowania za morderstwo wdowy. Jego siostrzenica Charlie traktuje wujka jako bohatera, czci go, ale kiedy detektywi zbliżają się, siostrzenica Charlie zaczyna składać rzeczy do kupy i podejrzewa sama siebie, że wujek może być w rzeczywistości Mordercą Wesołej Wdowy. Następnie wplątujemy się w historię kota i myszy i stajemy się świadkami przemiany wujka Charliego z eleganckiego bohatera w diabła. Powracający motyw Walca Wesołej Wdowy dodaje do niepokojącego uczucia, podczas gdy relacja między wujkiem i siostrzenicą jest czymś, co na pewno sprawia przyjemność Hitchcockowi. Nie ma co do tego wątpliwości, że samo w sobie graniczy z niezdrowym, i to jest coś, co pomaga uczynić ten film bardziej ekscytującym thrillerem niż inne dzieła gatunku z tego okresu. Joseph Cotten jest wyjątkowy jako wujek Charlie, jego dwuznaczna gra aktorska trafia w samo sedno, podczas gdy Teresa Wright jest urzekająca jako siostrzenica, ponieważ naprawdę czyni postać zaraźliwą. Dlatego to dzięki tym dwóm wspaniałym występom finałowy rozdział filmu przynosi uderzające rezultaty. Scenariusz napisał niesamowicie utalentowany Thornton Wilder, a z mistrzem reżyserującym z gracją na pokładzie, to wszystko układa się jako triumfalna klasyka, której nie powinni przegapić fani takich terminologii. 10/10