Arszenik i stare koronki

Arszenik i stare koronki Arsenic and Old Lace

7.6 /10
972 ocen
1944 118 min Wydany

Czarna komedia. Dwie przemiłe staruszki mają specyficzny sposób na pomaganie samotnym starszym panom - skracają ich doczesne cierpienia trując ich winem z arszenikiem. Sytuacja komplikuje się, gdy o 'dobroczynnej działalności' dowiaduje się ich siostrzeniec, Mortimer. Poza tym właśnie mężczyzna wybiera się w podróż poślubną, w skrzyni leży uroczy staruszek, a z nieoczekiwaną wizytą przybywa właśnie zaginiony kuzyn, uciekający przed policją...

Obsada Pełna obsada i ekipa

Cary Grant
Cary Grant

Mortimer Brewster

Priscilla Lane
Priscilla Lane

Elaine Harper Brewster

Josephine Hull
Josephine Hull

Aunt Abby Brewster

Jean Adair
Jean Adair

Aunt Martha Brewster

Raymond Massey
Raymond Massey

Jonathan Brewster

John Alexander
John Alexander

'Teddy Roosevelt' Brewster

Peter Lorre
Peter Lorre

Dr. Einstein

Jack Carson
Jack Carson

Officer Patrick O'Hara

Edward Everett Horton
Edward Everett Horton

Mr. Witherspoon

James Gleason
James Gleason

Lt. Rooney

Grant Mitchell
Grant Mitchell

Reverend Harper

Edward McNamara
Edward McNamara

Sergeant Brophy

Garry Owen
Garry Owen

Taxi Cab Driver

John Ridgely
John Ridgely

Officer Saunders

Vaughan Glaser
Vaughan Glaser

Judge Cullman

Chester Clute
Chester Clute

Dr. Gilchrist

Charles Lane
Charles Lane

Reporter at Marriage License Office

Hank Mann
Hank Mann

Photographer at Marriage License Office (uncredited)

Spencer Charters
Spencer Charters

Marriage License Clerk

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Reżyser Reżyser Frank Capra
Producent Producent Frank Capra , Jack L. Warner
Sztuka Teatralna Sztuka Teatralna Joseph Kesselring
Scenariusz Scenariusz Julius J. Epstein , Philip G. Epstein
Operator zdjęć Operator zdjęć Sol Polito
Montażysta Montażysta Daniel Mandell
Kierownictwo artystyczne Kierownictwo artystyczne Max Parker
Projekt kostiumów Projekt kostiumów Orry-Kelly
Charakteryzator Charakteryzator Perc Westmore , George Bau
Kierownik produkcji jednostki Kierownik produkcji jednostki Eric Stacey
Asystent reżysera Asystent reżysera Russell Saunders
Dźwięk Dźwięk C.A. Riggs
Efekty specjalne Efekty specjalne Robert Burks , Byron Haskin
Dodatkowa kamera Dodatkowa kamera Wesley Anderson
Fotograf planu Fotograf planu Mickey Marigold
Mechanik oświetleniowy Mechanik oświetleniowy Harold Noyes
Logo Firma
Warner Bros. Pictures US
Język
English
Recenzje (3)

Co sądzą inni widzowie

76 %
Średnia ocena
3
Łącznie recenzji
John Chard
John Chard
01. 07. 2019
90%

Frenetyczna jazda na rollercoasterze - styl Capry! Broadway show, na podstawie której powstał ten film, trwała coś około czterech lat, taka była tęsknota za szalonymi rompathonami w latach 40., a…

Frenetyczna jazda na rollercoasterze - styl Capry! Broadway show, na podstawie której powstał ten film, trwała coś około czterech lat, taka była tęsknota za szalonymi rompathonami w latach 40., a zatem adaptacja Capry jest praktycznie nieustanną manią. Pod wodzą idealnie obsadzonego Cary'ego Granta, film ledwo zatrzymuje się na chwilę, tylko po to, aby w inaczej szalonym wątku wnieść odrobinę mrocznego niebezpieczeństwa. O tak, wątek, starsze siostry Brewster są kochanymi sercami sąsiedztwa, ale co ludzie nie zdają sobie sprawy, to że trują starszych męskich gości swojego domu, aby ich uratować przed samotnością! To przygotowuje nas na szalone wydarzenia, gdy bratanek Mortimer (Grant) przeskakuje z jednej niewiarygodnej sceny do kolejnej po dowiedzeniu się o zamiłowaniu swojej kochanej ciotki do zabijania.

barrymost
barrymost
19. 01. 2020
100%

W piwnicy są trzynaste ciała! Och, bzdury.

W piwnicy są trzynaste ciała! Och, bzdury.

Filipe Manuel Neto
Filipe Manuel Neto
03. 12. 2023
100%

Niezwykła komedia, która wyróżnia się swoją nienachalnością. Nie miałem wysokich oczekiwań, kiedy postanowiłem obejrzeć ten film, i myślę, że to jeszcze bardziej zwiększyło jego wpływ: oparty na…

Niezwykła komedia, która wyróżnia się swoją nienachalnością. Nie miałem wysokich oczekiwań, kiedy postanowiłem obejrzeć ten film, i myślę, że to jeszcze bardziej zwiększyło jego wpływ: oparty na udanej sztuce, film to niezwykła komedia pełna dziwaczności i psot, bez jednej martwej chwili i pełna zwrotów akcji, które sprawiają, że śmiejemy się i bawimy. Scenariusz zaczyna się nagłym ślubem Mortimera Brewstera, znanego krytyka teatralnego znanego z bycia kawalerem. Kiedy przygotowuje swoje torby na podróż poślubną, młody człowiek odkrywa, że dwie starsze ciotki, z którymi mieszkał, są dwiema bezwzględnymi zabójczyniami, które wierzą, że czynią ogromne dobro, przyspieszając śmierć samotnych mężczyzn i smutnych ludzi, którzy zapukają do ich drzwi, by wynająć pokój i przespać się. Ponadto ich brat, który mieszka w tym domu, zdecydowanie wierzy, że jest prezydentem Theodore'a Roosevelta i kopie Kanał Panamski w piwnicy. I jakby tego było mało, Mortimer ma szalonego, zabójczego brata. Dialogi i sytuacje są niezapomniane, a humor jest zaraźliwy. Mogę zrozumieć, dlaczego Cary Grant nie polubił pracy, jaką wykonał w tym filmie: naprawdę przesadza z występem, jest histeryczny, spędza prawie połowę filmu w stanie histerii. Jednak jest to zabawne i postać, a scenariusz, wymagały, aby postać była w taki sposób. Aktor, pomimo siebie, potrafił zrozumieć, czego od niego wymaga postać i działać zgodnie z tym. Weterani Jean Adair i Josephine Hull nie zawodzą, oferując nam naprawdę genialne wykonanie, podobnie można powiedzieć o Raymondzie Masseyu. W filmie pojawia się także udział i godne wysiłki Petera Lorre i Johna Alexandra. Pod względem technicznym film jest rozsądny i skupiony na efektywności. Otoczenie – dom, w którym wszystko się dzieje – jest najbardziej uderzającym elementem, który przykuwa naszą uwagę. Wydaje się, że został zbudowany całkowicie w studiach, i był to kolosalny, ogromny zestaw. Kostiumy są również dobre, a kinematografia jest dość przyjemna i dobrze wykonana.

7.6

Głosowano 972×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500