Już na początku wiemy, że tytułowa postać (Gene Tierney) została zamordowana, a dochodzący policjant 'McPherson' (Dana Andrews) będzie miał sporo pracy, aby dowiedzieć się, co tak naprawdę się stało.…
Już na początku wiemy, że tytułowa postać (Gene Tierney) została zamordowana, a dochodzący policjant 'McPherson' (Dana Andrews) będzie miał sporo pracy, aby dowiedzieć się, co tak naprawdę się stało. Następna historia próbuje połączyć oddzielne wątki dowodów dostarczonych przez jej dość odrażającego narzeczonego (Vincent Price), jej pokojówkę 'Bessie' (Dorothy Adams), jej bogatą i raczej krytyczną ciotkę (Judith Anderson) oraz w końcu od jej nieco wyniosłego mentora 'Waldo' (Clifton Webb), który lubi pisać swoje krytyczne artykuły do gazety z wygody swojej gorącej wanny. To właśnie ten ostatni charakter dostarcza nam dodatkowych informacji, poprzez narrację, aby zilustrować historię ambitnej, ale wadliwej kobiety, która była dość podatna na manipulację. Jakby biedny stary 'McPherson' nie miał dość swoich problemów, pojawienie się kobiety na scenie w połowie jego poszukiwań prawdy naprawdę przewraca całą sytuację, wymagając kompletnego przewartościowania postępowań. To inteligentnie skonstruowane przedsięwzięcie z zarówno Tierney, jak i Webbem w swoim najlepszym wydaniu, dostarczając charakteryzacji, które naprawdę zagłębiają się pod skórę. Zawsze uważałem Andrewsa za trochę lekkiego, ale tutaj również udaje mu się skutecznie przyczynić do rozwikłania tajemnicy i zaprosić widzów do wyrobienia sobie własnego osądu na temat niemal każdego występku - rzeczywistego lub wyimaginowanego, gdy chciwość i zazdrość rywalizują o pierwsze miejsce wśród motywów w rodzinie, do której raczej byś nie chciał należeć! Preminger stopniowo łączy te oddzielne wątki, aby stworzyć zakończenie, które nie jest tym, czego się spodziewasz na początku, a film należy do lepszych produkcji z gatunku noir, skupiający się na historii, mocnym scenariuszu i niektórych charakterystykach, które sprawiają, że warto go obejrzeć.