Szczery, przestarzały prywatny detektyw uwięziony w Bizarro świecie współczesnego L.A.
Szczery, przestarzały prywatny detektyw uwięziony w Bizarro świecie współczesnego L.A.
Philip Marlowe
Eileen Wade
Roger Wade
Marty Augustine
Dr. Verringer
Harry
Terry Lennox
Morgan
Jo Ann Eggenweiler
Detective Farmer
Mabel
Pepe
Vince
Doctor
Jeffe
Rutanya Sweet
Dancer
Riley
Colony Guard
Detective Green
Stanowisko | Nazwy |
---|---|
Producent Producent | Jerry Bick |
Reżyser Reżyser | Robert Altman |
Powieść Powieść | Raymond Chandler |
Kompozytor muzyki oryginalnej Kompozytor muzyki oryginalnej | John Williams |
Montażysta Montażysta | Lou Lombardo |
Scenariusz Scenariusz | Leigh Brackett |
Operator zdjęć Operator zdjęć | Vilmos Zsigmond |
Projekt kostiumów Projekt kostiumów | Marjorie Wahl , Kent James |
Charakteryzator Charakteryzator | Bill Miller |
Inżynier dźwięku Inżynier dźwięku | John Speak |
Publicysta jednostki Publicysta jednostki | Regina Gruss |
Kierownik oświetlenia Kierownik oświetlenia | Randy Glass |
Producent wykonawczy Producent wykonawczy | Elliott Kastner |
Producent pomocniczy Producent pomocniczy | Robert Eggenweiler |
Drugi asystent reżysera Drugi asystent reżysera | Alan Rudolph |
Kierownik rekwizytów Kierownik rekwizytów | Sidney H. Greenwood |
Mikser dźwięku Mikser dźwięku | Don MacDougall |
Script Supervisor Script Supervisor | Adell Aldrich |
Asystent produkcji Asystent produkcji | Jean D'Oncieu |
Logo | Firma |
---|---|
![]() |
United Artists
US
|
Lion's Gate Films
|
Język |
---|
English |
Español |
Co sądzą inni widzowie
Szczery, przestarzały prywatny detektyw uwięziony w Bizarro świecie współczesnego L.A.
Szczery, przestarzały prywatny detektyw uwięziony w Bizarro świecie współczesnego L.A.
Dość dobra neo-noirowa drama z lat 70., która niemal w całości polega na występie Elliota Goulda, a element tajemnicy został dobrze wykonany, chociaż zakończenie było trochę przewidywalne, ale…
Dość dobra neo-noirowa drama z lat 70., która niemal w całości polega na występie Elliota Goulda, a element tajemnicy został dobrze wykonany, chociaż zakończenie było trochę przewidywalne, ale satysfakcjonujące. **3.75/5**
Dowód, jeśli byłby kiedykolwiek potrzebny, że żadne dobro nie pozostanie bezkarnie! "Marlowe" (Elliott Gould) zostaje obudzony w nocy przez swojego kolegę ("Lennoxa"), który pilnie potrzebuje…
Dowód, jeśli byłby kiedykolwiek potrzebny, że żadne dobro nie pozostanie bezkarnie! "Marlowe" (Elliott Gould) zostaje obudzony w nocy przez swojego kolegę ("Lennoxa"), który pilnie potrzebuje podwiezienia do Tijuany. Zgadza się, tylko po to, aby po powrocie czekała na niego policja. Wydaje się, że żona jego kolegi została zamordowana. Początkowo uważany za wspólnika, zostaje zwolniony, gdy przychodzą informacje sugerujące, że główny podejrzany popełnił samobójstwo. Sytuacja staje się bardziej skomplikowana, gdy przestępca "Augustine" (Mark Rydell) pojawia się, próbując odnaleźć swoje zaginione pieniądze, które "Lennox" miał dostarczyć. Na koniec zatrudnia go również "Eileen" (Nina van Pallandt), aby odnalazł swojego pijanego męża (Sterling Hayden), który zniknął. Kiedy "Marlowe" znajduje tego mężczyznę, szybko zaczyna podejrzewać, że wszystkie trzy incydenty są powiązane - i że z nim grają! Teraz musi wykorzystać wszystkie swoje umiejętności detektywistyczne, aby odkryć, co się dzieje - i jednocześnie pozostać przy życiu! Gould jest w swojej najlepszej formie w tej szybko rozgrywającej się i dobrze zaadaptowanej wersji powieści Raymonda Chandlera. Dialogi są często zabawnie błyskotliwe, a on łatwo wciela się w rolę tego mądrego i twardogłowego prywatnego detektywa. Fabuła ma wiele zwrotów akcji, postacie drugoplanowe są interesujące zamiast być tylko mięsem armatnim, a sposób, w jaki prowadzone jest śledztwo, sprawia, że musimy szukać wskazówek tak samo jak on! Nigdy nie byłem wielkim fanem Goulda, ale jest tutaj dobry i warto obejrzeć ten film.