Strzelajcie do pianisty!

Strzelajcie do pianisty! Tirez sur le pianiste

7.2 /10
414 ocen
1960 85 min Wydany

Charlie, doświadczony pianista, byłym klasykiem, zmienił swoje imię i teraz gra jazz w zaniedbanym barze w Paryżu. Kiedy pojawiają się bracia Charliego, Richard i Chico, prosząc o pomoc, uciekając przed gangsterami, których oszukali, Charlie pomaga im uciec. Wkrótce Charlie i Lena, kelnerka w tym samym barze, napotykają problemy, gdy gangsterzy przybywają, szukając jego braci.

Obsada Pełna obsada i ekipa

Charles Aznavour
Charles Aznavour

Charlie Kohler/Edouard Saroyan

Nicole Berger
Nicole Berger

Thérèse Saroyan

Richard Kanayan
Richard Kanayan

Fido Saroyan

Albert Rémy
Albert Rémy

Chico Saroyan

Jean-Jacques Aslanian
Jean-Jacques Aslanian

Richard Saroyan

Claude Heymann
Claude Heymann

Lars Schmeel

Alex Joffé
Alex Joffé

Passerby

Boby Lapointe
Boby Lapointe

Le chanteur

Laure Paillette
Laure Paillette

La mère (uncredited)

Alice Sapritch
Alice Sapritch

Concierge (uncredited)

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Reżyser Reżyser François Truffaut
Producent Producent Pierre Braunberger
Kompozytor muzyki oryginalnej Kompozytor muzyki oryginalnej Georges Delerue
Operator zdjęć Operator zdjęć Raoul Coutard
Montażysta Montażysta Claudine Bouché , Cécile Decugis
Powieść Powieść David Goodis
Scenografia Scenografia Jacques Mély
Charakteryzator Charakteryzator Jacqueline Pipard
Kierownik produkcji Kierownik produkcji Serge Komor
Asystent reżysera Asystent reżysera Robert Bober , Francis Cognany , Bjørn Johansen
Operator kamery Operator kamery Claude Beausoleil
Asystent kamery Asystent kamery Raymond Cauchetier , Jean-Louis Malige
Script Supervisor Script Supervisor Suzanne Schiffman
Sekretarka produkcji Sekretarka produkcji Luce Deuss
Administracja Administracja Roger Fleytoux
Adaptacja Adaptacja François Truffaut
Logo Firma
Les Films de la Pléiade FR
Język
Français
Recenzje (1)

Co sądzą inni widzowie

72 %
Średnia ocena
1
Łącznie recenzji
Steve
Steve
03. 10. 2018
100%

To nie jest złota era filmowego noiro w tej chwili. Prawie każdy film kryminalny wydany ma krytyków zauważających ich "noiro wygląd" lub styl. Najnowsze filmy kryminalne mają więcej wspólnego z…

To nie jest złota era filmowego noiro w tej chwili. Prawie każdy film kryminalny wydany ma krytyków zauważających ich "noiro wygląd" lub styl. Najnowsze filmy kryminalne mają więcej wspólnego z komiksami i grami wideo niż ze starym klasycznym noirem. Młody aktor stojący w deszczu z melonikiem, wyglądający ponurze, nie jest noirem. Ponure północne seriale kryminalne to obecnie najbliżej, do czego dostaniesz. Ale nic z zachodniego wybrzeża mnie nie przekonuje, że filmowcy nawet oglądali stare noire, nie mówiąc już o zrozumieniu go.

7.2

Głosowano 414×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500