Lina

Lina Rope

7.9 /10
2,807 ocen
1948 81 min Wydany

Dwóch młodych mężczyzn próbuje udowodnić, że dokonali doskonałego morderstwa, organizując przyjęcie dla rodziny kolegi ze studiów, którego właśnie udusili.

Obsada Pełna obsada i ekipa

John Dall
John Dall

Brandon Shaw

Farley Granger
Farley Granger

Phillip Morgan

James Stewart
James Stewart

Rupert Cadell

Joan Chandler
Joan Chandler

Janet Walker

Douglas Dick
Douglas Dick

Kenneth Lawrence

Edith Evanson
Edith Evanson

Mrs. Wilson

Constance Collier
Constance Collier

Mrs. Anita Atwater

Cedric Hardwicke
Cedric Hardwicke

Mr. Henry Kentley

Dick Hogan
Dick Hogan

David Kentley

Alfred Hitchcock
Alfred Hitchcock

Man Walking in Street After Opening Credits (uncredited)

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Reżyser Reżyser Alfred Hitchcock
Producent Producent Sidney Bernstein , Alfred Hitchcock
Operator zdjęć Operator zdjęć William V. Skall , Joseph A. Valentine
Montażysta Montażysta William H. Ziegler
Kierownictwo artystyczne Kierownictwo artystyczne Perry Ferguson
Dekoracja planu Dekoracja planu Howard Bristol , Emile Kuri
Charakteryzator Charakteryzator Perc Westmore
Fryzjer Fryzjer Agnes Flanagan
Projektant dźwięku Projektant dźwięku C.A. Riggs
Technik oświetlenia Technik oświetlenia James Potevin
Script Supervisor Script Supervisor Charlsie Bryant
Projekt kostiumów Projekt kostiumów Adrian
Scenariusz Scenariusz Arthur Laurents
Kierownik produkcji Kierownik produkcji Fred Ahern
Sztuka Teatralna Sztuka Teatralna Patrick Hamilton
Asystent reżysera Asystent reżysera Lowell J. Farrell
Adaptacja Adaptacja Hume Cronyn
Recenzje (6)

Co sądzą inni widzowie

79 %
Średnia ocena
6
Łącznie recenzji
tmdb47633491
tmdb47633491
07. 04. 2018
90%

Nie mogę uwierzyć, że dopiero teraz to widzę. To jest świetne. W zasadzie sztuka teatralna. Nie mogło być więcej niż 15 ujęć. Koniec sprawił, że się popłakałem. Wielkie uznanie.

Nie mogę uwierzyć, że dopiero teraz to widzę. To jest świetne. W zasadzie sztuka teatralna. Nie mogło być więcej niż 15 ujęć. Koniec sprawił, że się popłakałem. Wielkie uznanie.

barrymost
barrymost
25. 08. 2020
70%

Lina była pierwszą współpracą Alfreda Hitchcocka i Jamesa Stewarta. Później powstały filmy "Okno na podwórze", "Człowiek, który wiedział za dużo" i w końcu "Zawrót głowy". Będąc pierwszym i zarazem…

Lina była pierwszą współpracą Alfreda Hitchcocka i Jamesa Stewarta. Później powstały filmy "Okno na podwórze", "Człowiek, który wiedział za dużo" i w końcu "Zawrót głowy". Będąc pierwszym i zarazem pewnym eksperymentalnym filmem Hitchcocka, jest najmniej udany z czterech. Nakręcony jak sztuka teatralna, głównie w jednym pomieszczeniu i z tylko kilkoma członkami obsady, koncept, jak to zostało zrealizowane, jest dzisiaj nadal intrygujący. Nakręcony w około dwunastu ujęciach, jedynym momentem, kiedy kamera kiedykolwiek odcina, jest gdy zbliża się do pleców kogoś i potem przechodzi na drugą stronę. To jest charakterystyczny znak jedynych cięć w całym filmie.

CinemaSerf
CinemaSerf
09. 07. 2022
70%

Mogę być całkowicie w błędzie, ale jest coś nieco homoerotycznego w relacji między Johnem Dallem („Brandonem“) i Farleyem Grangerem („Philipem“) w tej dość niezgrabnej historii morderstwa, która jest…

Mogę być całkowicie w błędzie, ale jest coś nieco homoerotycznego w relacji między Johnem Dallem („Brandonem“) i Farleyem Grangerem („Philipem“) w tej dość niezgrabnej historii morderstwa, która jest mniej tajemnicza i bardziej chwaląca się ćwiczeniem. Dwójka, którzy zamordowali swojego kolegę z college'u „Davida“, zapraszają kilka osób na kolację, na której para - zwłaszcza Dall - prezentuje się jako nieprzyjemni mężczyźni z głęboko źle umiejscowionym kompleksem wyższości. Kiedy ich odrażającość jest wzmacniana nadmiernym pewności siebie i alkoholem, ich były nauczyciel ze szkoły „Rupert” (Jimmy Stewart) zaczyna podejrzewać, że brak „Davida” (bardziej podejrzany, ponieważ jego ojciec, Sir Cedric Hardwicke, przyszedł na kolację) jest więcej, niż się wydaje; i niedługo zaczyna łączyć dwa i dwa. Długie ujęcia pomogły mi skutecznie budować napięcie, ale dialog był nieustanny, a cienka granica między charakteryzacją a irytacją - przynajmniej dla mnie - została przekroczona. Jeśli celem Dalla było zrazić pokój i widzów, to mu się spektakularnie udało - i jak powiedziano w zwiastunie - to z pewnością nie film, którego kiedykolwiek zapomnisz.

James
James
20. 10. 2023
70%

Ktoś powinien był zatrzymać Hitchcocka w tych wszystkich innowacjach...

Ktoś powinien był zatrzymać Hitchcocka w tych wszystkich innowacjach...

James
James
20. 10. 2023
70%

Film kończy się strzałem, jak żaden inny film dotąd nie zrobił.

Film kończy się strzałem, jak żaden inny film dotąd nie zrobił.

griggs79
griggs79
02. 12. 2024
50%

_Rope_ jest często chwalone za swą techniczną ambicję, lecz nie zapewnia autentycznego napięcia. Gimmick z jednym ujęciem przyćmiewa opowieść, pozostawiając wrażenie, że bardziej przypomina scenę…

_Rope_ jest często chwalone za swą techniczną ambicję, lecz nie zapewnia autentycznego napięcia. Gimmick z jednym ujęciem przyćmiewa opowieść, pozostawiając wrażenie, że bardziej przypomina scenę teatralną uwięzioną w formacie filmowym. Urokliwy urok Jimmy'ego Stewarta wydaje się tu nie na miejscu; jego zwykła powaga jest dziwnie stłumiona, sprawiając, że jego obecność jest bardziej rozpraszająca niż dowodząca. John Dall jest prawdziwym gwiazdorem, wnosząc grzeszną nutę do w przeciwnym wypadku mdłej obsady. Wielokrotnie chwalony homoseksualny podtekst nie jest w stanie zrekompensować braku napięcia czy stawek. Fascynujący eksperyment, ale z pewnością nie Hitchcock w swoim najlepszym wydaniu.

7.9

Głosowano 2807×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500