Doskonały film. Najlepszy z trylogii. Piękna muzyka. Nolan jest geniuszem. Tak samo jak Heath Ledger.
Doskonały film. Najlepszy z trylogii. Piękna muzyka. Nolan jest geniuszem. Tak samo jak Heath Ledger.
Kontynuacja filmu 'Batman: Początek', 'Mroczny Rycerz', to kolejne wspólne dzieło reżysera Christophera Nolana i gwiazdora Christiana Bale'a, który ponownie wciela się w postać Batmana / Bruce'a Wayne'a toczącego zażartą wojnę ze światem przestępczym. Batmanowi udaje się na dobre rozbić kryminalne podziemie Gotham z pomocą porucznika Jima Gordona (Gary Oldman) i Prokuratora Okręgowego Harveya Denta (Aaron Eckhart). Ich współpraca okazuje się niezwykle skuteczna, ale szybko trzej mężczyźni stają się celem nowego geniusza zbrodni, Jokera (Heath Ledger), którego celem jest wprowadzenie w Gotham anarchii i zmuszenie Batmana, by ten przeszedł na stronę zła, przestał być bohaterem, a stał się złoczyńcą.
(2005)
(2012)
Bruce Wayne
Joker
Harvey Dent
Alfred
Rachel
Gordon
Lucius Fox
Ramirez
Wuertz
Scarecrow
Lau
Mayor
Maroni
Chechen
Engel
Stephens
Loeb
Reese
Barbara Gordon
James Gordon
Stanowisko | Nazwy |
---|---|
Scenariusz Scenariusz | Jonathan Nolan , Christopher Nolan |
Kompozytor muzyki oryginalnej Kompozytor muzyki oryginalnej | Hans Zimmer , James Newton Howard |
Operator zdjęć Operator zdjęć | Wally Pfister |
Producent Producent | Christopher Nolan , Charles Roven , Emma Thomas |
Historia Historia | David S. Goyer |
Producent wykonawczy Producent wykonawczy | Thomas Tull , Michael Uslan , Kevin De La Noy , Benjamin Melniker |
Montażysta Montażysta | Lee Smith |
Scenografia Scenografia | Nathan Crowley |
Dekoracja planu Dekoracja planu | Peter Lando |
Obsada Obsada | John Papsidera |
Projekt kostiumów Projekt kostiumów | Lindy Hemming |
Kierownictwo artystyczne Kierownictwo artystyczne | Mark Bartholomew , James Hambidge |
Logo | Firma |
---|---|
![]() |
Warner Bros. Pictures
US
|
![]() |
DC
US
|
![]() |
Legendary Pictures
US
|
![]() |
Syncopy
GB
|
Język |
---|
English |
普通话 |
Co sądzą inni widzowie
Doskonały film. Najlepszy z trylogii. Piękna muzyka. Nolan jest geniuszem. Tak samo jak Heath Ledger.
Doskonały film. Najlepszy z trylogii. Piękna muzyka. Nolan jest geniuszem. Tak samo jak Heath Ledger.
To nie ma konkurencji. To jest najlepszy komiksowy filmowy charakter, jaki kiedykolwiek został stworzony. Wiedza o filmowych adaptacjach Batmana i Supermana od Burtona, Donnera i Nolana pomaga mi…
To nie ma konkurencji. To jest najlepszy komiksowy filmowy charakter, jaki kiedykolwiek został stworzony. Wiedza o filmowych adaptacjach Batmana i Supermana od Burtona, Donnera i Nolana pomaga mi spać w nocy. Są one przykładem tego, jak zrobić film komiksowy. Nic innego nigdy się nawet zbliżyło. Te siedem filmów (w tym 'Superman II', ponieważ to głównie praca Donnera) - a zwłaszcza trylogia Nolana - to to, co sobie wyobrażam, że wielki reżyser taki jak Kubrick, Hitchcock czy Kurosawa stworzyliby, gdyby kiedykolwiek zostali poproszeni o zrobienie filmu o Supermanie lub Batmanie. Są one najłatwiejsze dla widza do zidentyfikowania się z nimi, ponieważ w tych scenariuszach najbardziej przypominają ludzkie emocje i typowe zagadki ludzkiego doświadczenia - w skrócie, najbardziej zbliżają się do złożoności warunków ludzkich. Bezkonkurencyjne.
Być może najlepszy film Batmana wszech czasów. Myślę, że ta trylogia Batmana przedstawia znaną historię superbohatera w nieoczekiwany sposób, potrafiąc utrzymać widza na krawędzi fotela przez cały…
Być może najlepszy film Batmana wszech czasów. Myślę, że ta trylogia Batmana przedstawia znaną historię superbohatera w nieoczekiwany sposób, potrafiąc utrzymać widza na krawędzi fotela przez cały czas. Heath Ledger prezentuje doskonałą impersonifikację psychopaty. Wszystkie role wsparcia są wspaniałe. A Christian Bale w roli Bruce'a Wayne'a pokazuje człowieka za maską.
Kiedyś opuszczałem kino po obejrzeniu bardzo oczekiwanego filmu, w szczególności sequelu, byłem tak podekscytowany tym, co widziałem, że ogłaszałem, że ten film jest najlepszy z serii. Po każdym z…
Kiedyś opuszczałem kino po obejrzeniu bardzo oczekiwanego filmu, w szczególności sequelu, byłem tak podekscytowany tym, co widziałem, że ogłaszałem, że ten film jest najlepszy z serii. Po każdym z prequeli "Gwiezdnych wojen" oceniałem ten najlepszy, tak dobry jak którykolwiek z oryginałów...na jakiś czas, dopóki moja opinia się nie wyważyła i nie miałem bardziej zrównoważonego podejścia. Z tego powodu unikam tego sposobu myślenia, i zrobiłem to dla "Czarnego rycerza".
Jeden z najlepszych filmów wszech czasów. Christopher Nolan przyniósł nam trylogię o Batmanie, która sprawia, że czuje się, że to mogło się zdarzyć już dziś. Christian Bale powraca jako Batman i dał…
Jeden z najlepszych filmów wszech czasów. Christopher Nolan przyniósł nam trylogię o Batmanie, która sprawia, że czuje się, że to mogło się zdarzyć już dziś. Christian Bale powraca jako Batman i dał niesamowity występ, podobnie jak w Początkach. Osoba, która ostatecznie ukradła show, musiała być zmarła Heath Ledger, który grał jako Joker. Jego występ jako psychotyczny klaun terroryzujący Gotham City był jednym z najlepszych występów jako superbohater zły. Jednym z najlepszych momentów Jokera było, kiedy opowiadał swoim ofiarom, jak „zdobył swoje blizny?”. Kolejnym wielkim momentem było, kiedy porwał policjanta i nagrywał to, przerażając człowieka i ostrzegając Batmana. Aktorki i aktorzy drugoplanowi dobrze wywiązali się z dostarczenia historii. Byłem rozczarowany, że Katie Holmes nie powróciła jako Rachael Dawes, ale aktorka, która ją grała, Maggie Gyllenhaal, wykonała naprawdę dobrą robotę. Jednym z najlepszych elementów Christophera Nolana jest to, że w każdym swoim filmie kinematografia wygląda niesamowicie, a ten film nie jest wyjątkiem.
Arcydzieło!!! Uwielbiam, jak Mroczny Rycerz pokazuje mi "ciemny i surowy ton". Ogólnie, Nolan daje nam zmieniającą grę, najlepszy film o superbohaterach WSZYSTKICH CZASÓW. Dla mnie to 10/10.
Arcydzieło!!! Uwielbiam, jak Mroczny Rycerz pokazuje mi "ciemny i surowy ton". Ogólnie, Nolan daje nam zmieniającą grę, najlepszy film o superbohaterach WSZYSTKICH CZASÓW. Dla mnie to 10/10.
Odrażający, graniczący z faszyzmem film, który jednocześnie jest nudny i szkodliwy. Montaż filmu przypomina antypiracką reklamę, a polityka jest nie do przyjęcia. Film kończy się monologiem o tym, że…
Odrażający, graniczący z faszyzmem film, który jednocześnie jest nudny i szkodliwy. Montaż filmu przypomina antypiracką reklamę, a polityka jest nie do przyjęcia. Film kończy się monologiem o tym, że brutalne egzekwowanie prawa i brutalność to to, czego kraj potrzebuje, ale nie zasługuje. Nolan najwyraźniej nie zamierzał żadnego podtekstu, ale to nie jest usprawiedliwienie, wręcz przeciwnie, to czyni to jeszcze gorszym. Te sceny są dodane, aby film wydawał się bardziej mroczny i ostry, ale są ludzie z uciskanych krajów, którzy muszą codziennie przeżywać krzywdy ze strony egzekutorów prawa i dyktatury, a Nolan uważa, że wykorzystanie tego w filmie o superbohaterach to dobra wymówka dla samozadowolenia. Jest on wojennym spekulantem i wyzyskiwaczem, a to jest po prostu obrzydliwe.
Niezapomniany film kryminalny z dobrymi dialogami, ekscytującymi scenami akcji i pościgów, a ponownie wspaniałą obsadą (szczególnie straszliwie przerażający Ledger) i doskonałą ścieżką dźwiękową.
Niezapomniany film kryminalny z dobrymi dialogami, ekscytującymi scenami akcji i pościgów, a ponownie wspaniałą obsadą (szczególnie straszliwie przerażający Ledger) i doskonałą ścieżką dźwiękową.
Heath Ledger jest wybitny w tym kontynuowaniu filmu Batman Begins z 2006 roku dla zamaskowanego krzyżowca. Jego portret nikczemnego Joker'a jest pewny siebie i bardzo rozrywkowy, balansujący na…
Heath Ledger jest wybitny w tym kontynuowaniu filmu Batman Begins z 2006 roku dla zamaskowanego krzyżowca. Jego portret nikczemnego Joker'a jest pewny siebie i bardzo rozrywkowy, balansujący na cienkiej granicy między najwyższą inteligencją a totalnym szaleństwem z dużym zapałem. Wracają terroryzować Gotham po tym, jak Batman, Gordon - teraz komisarz na czele policji, i nowy prokurator okręgowy Dent poczynili postępy w usuwaniu przestępców z ulic. Joker postanawia okraść mafię - i wystawić ich przeciwko sobie, a dzięki zdradzieckiemu Lauowi udaje mu się zdobyć wystarczającą ilość funduszy na zainicjowanie kampanii bezprawia, która jest bezwzględna, manipulacyjna i przyjemna dla oka. Mężczyzna w czerni ma nie tylko nowego, potężnego, wroga, z którym musi się zmierzyć - ale także zaczyna zdawać sobie sprawę, że jego dawna miłość Rachel oddala się od niego, przyciągając nowego prokuratora. Jest też dość oczywiste, że obaj stają się użyteczną dodatkową bronią w arsenalu jego wroga, który coraz bardziej zna przyciski, które trzeba nacisnąć, aby wywołać maksymalne zaniepokojenie wśród tych, którzy chcieliby go obalić. Film trwa ponad 2,5 godziny, ale naprawdę szybko mija, ponieważ szybkie tempo akcji naprawdę zaczyna się od samego początku. Historia jest ciemna i surowa, ale tempo nie jest ociężałe i nastrojowe - Ledger emanuje poczuciem zagrożenia przez cały czas, ale ma to ostrze - sofistykację, która dobrze gra wobec wadliwego superbohatera, który coraz bardziej musi identyfikować i radzić sobie ze swoimi własnymi demonami. Sir Michael Caine pojawia się od czasu do czasu jako jego sprytny lokaj Alfred, zawsze starając się utrzymać swojego szefa po właściwej stronie zdrowego rozsądku, a Morgan Freeman kontynuuje (oszczędnie) jako jego zaopatrzeniowiec. Na tym ostatnim froncie jest wiele nowych gadżetów, które wciąż zachowują element wiarygodności (bez supermocy!). Ogólnie rzecz biorąc, myślę, że wciąż wolę pierwszy film, ale jeśli chodzi o kontynuację - ta jest i będzie trudna do pobicia. Na dużym ekranie w zatłoczonym kinie to po prostu wspaniałe przeżycie.
Ogólnie: Kinowy cud i arcydzieło jeden raz na dekadę. Mroczny rycerz to nie jest po prostu film superbohatera czy film Christophera Nolana. To arcydzieło. Doskonały film. Na epicką skalę z…
Ogólnie: Kinowy cud i arcydzieło jeden raz na dekadę. Mroczny rycerz to nie jest po prostu film superbohatera czy film Christophera Nolana. To arcydzieło. Doskonały film. Na epicką skalę z wspaniałymi scenami akcji, nagradzanymi występami aktorskimi, niesamowitym scenariuszem, doskonałym tempem, olśniewającymi efektami specjalnymi i innymi. Ale Christopher Nolan zrobił więcej niż tylko najlepszy film superbohatera wszech czasów. Zrobił jeden z najlepszych filmów wszech czasów! Wszystko to jest dodatkowo podniesione przez Heatha Ledgera, który raz w życiu zagrał Jokera. Ledger był stworzony do tej roli z występem na poziomie Anthony'ego Hopkinsa jako Hannibala Lectera czy Vala Kilmara jako Doc Holliday.
Jeszcze gorszy niż Batman Tima Burtona, choć oczywiście kopiujący neonazistowską ideologię "zabij wszystkie brunetki, jakie tylko możesz w filmie". To jest takie przewidywalne i tak źle napisane, że…
Jeszcze gorszy niż Batman Tima Burtona, choć oczywiście kopiujący neonazistowską ideologię "zabij wszystkie brunetki, jakie tylko możesz w filmie". To jest takie przewidywalne i tak źle napisane, że aż trudno to uwierzyć. Mimo to istnieje grupa fanów, którą można opisać tylko jako neonazistów. Chyba ci fani byli biednymi kukułkami, które zostały porzucone przez zbyt wielu brunetek w młodym wieku, i nie mogli się z tym pogodzić. To jest cała historia. O, Joker zabija wszystko, co widzi. Ojej. I jest niezwyciężony. I jest półbogiem, którego może pokonać tylko inny półbóg. Mamy tu więc tradycyjnych, zwykłych greckich bohaterów i złoczyńców, tak jak w większości filmów hollywoodzkich. Niestety fani tych tradycyjnych filmów hollywoodzkich są najgłośniejszymi ludźmi na Ziemi, i największymi maniakami kontroli. Absurdem jest wierzyć, że faktycznie jest tak wielki odsetek fanów dla tego rodzaju przygnębiającej produkcji filmów hollywoodzkich, ale jeśli spojrzysz na top 250 Imdb, zobaczysz, że takie filmy stanowią ponad połowę top 250. Czy są głosowane, ponieważ maniacy kontroli głosują więcej niż nie-maniacy kontroli? Czy są głosowane, ponieważ maniacy kontroli używają wielu fałszywych nazw użytkowników? Prawdopodobnie obie te rzeczy, co wyjaśnia, dlaczego ponad połowa top 250 to nic innego jak greckie tradycyjne idealizacje maniaków kontroli. O, i Batman staje się całkowicie gejem, co byłoby w porządku, gdyby to przyznał, ale dostał wybór: uratować mężczyznę przed śmiercią czy piękną kobietę przed śmiercią, i wybrał uratować mężczyznę. To nie jest żaden prawdziwy Batman. To tylko kolejna wymyślona linia fabularna dla zasługi nazistów od Nolana. Nie są nawet subtelni. Rzucą cię w głowę z ich kultem Adolfa i Ewy. Niech Bóg pomaga światu, jeśli ten syf nadal będzie miał grupę fanów za pięćdziesiąt lat. Ale to się może zdarzyć. Możemy mieć narkomanów i metadonistów jeszcze dłużej, chwaląc nienawiść i karmiąc ją. Byłoby fajnie, gdyby ktoś zrobił prawdziwy film o Batmanie z prawdziwą linią fabularną i pewnym stopniem motywacji.
Podobał mi się obejrzenie Mrocznego rycerza. Aspoń udało im się zachować tego samego Batmana jak w poprzednim filmie.
Podobał mi się obejrzenie Mrocznego rycerza. Aspoń udało im się zachować tego samego Batmana jak w poprzednim filmie.
Jeżeli potrafię wytrzymać całe dwie i pół godziny bez oddawania moczu podczas ponownego oglądania filmu, który już widziałem, to znaczy, że go kocham.
Jeżeli potrafię wytrzymać całe dwie i pół godziny bez oddawania moczu podczas ponownego oglądania filmu, który już widziałem, to znaczy, że go kocham.
Jestem głęboko zakochany w Jokerze. Ten film pogorszył moje złudzenia.
Jestem głęboko zakochany w Jokerze. Ten film pogorszył moje złudzenia.
Mroczny rycerz (2008), wyreżyserowany przez Christophera Nolana, to nie tylko kolejny film o superbohaterze - to poruszający kawałek kina, który balansuje akcję, emocje oraz głębokie zbadanie…
Mroczny rycerz (2008), wyreżyserowany przez Christophera Nolana, to nie tylko kolejny film o superbohaterze - to poruszający kawałek kina, który balansuje akcję, emocje oraz głębokie zbadanie moralności i chaosu. To ten rodzaj filmu, który zostaje z Tobą, nie przez swoje widowisko, ale przez pytania, które zadaje oraz niezapomniane występy, które prezentuje. Na czele tychże jest Heath Ledger jako Joker, kreacja, która zmieniła nasze spojrzenie na złoczyńców. Występ Ledgera jako Joker to nic innego jak niezwykły. Jest chaotyczny i nieprzewidywalny, a jednak jego obecność jest magnetyczna - każda chwila, gdy jest na ekranie, jest nasycona napięciem. Od jego niepokojącego głosu po jego nawiedzający śmiech, stworzył postać, która jest przerażająco ludzka, a jednak większa niż życie. Ledger nie tylko zagrał rolę; stał się Jokerem, a to występ, który wciąż sprawia, że ciarki przechodzą po Twoim kręgosłupie. Nic dziwnego, że otrzymał pośmiertnego Oscara - to nie była tylko rola; to była transformacja. Christian Bale kontynuuje wniesienie głębi w postać Bruce'a Wayne'a, bada jego wewnętrzny konflikt oraz ciężar jego decyzji jako obrońcy Gotham City. Aaron Eckhart jako Harvey Dent dodaje tragiczny wymiar do historii, pokazując, jak nawet najszlachetniejsze intencje mogą być skorumpowane. Gary Oldman, Michael Caine i Morgan Freeman przynoszą ciepło i stabilność do świata balansującego na krawędzi chaosu. To, co naprawdę wyróżnia Mrocznego rycerza, to jednak narracja Nolana. Nie skupia się tylko na akcji - choć film zawiera niektóre z najbardziej intensywnych sekwencji, jakie kiedykolwiek zobaczysz - ale na stworzeniu historii, która zmusza do myślenia. Sposób, w jaki bada kruchą równowagę między porządkiem a chaosem, kosztem heroizmu oraz potęgą strachu, czyni go głęboko porywającym do obejrzenia. Dodaj do tego zapierające dech w piersiach wizualizacje i ścieżkę dźwiękową Hansa Zimmera, pulsującą z nagłością, i masz film, który jest zarówno porywający, jak i skłaniający do refleksji. Oto zabawna ciekawostka: Ikoniczna scena Ledgera, w której klaska w celi, była całkowicie improwizowana. To jedno z tych momentów, które doskonale oddają niepokojący geniusz Jokera, i to wszystko dzięki improwizacji Ledgera. Mroczny rycerz to film, który zasługuje na całe to uznanie, które otrzymuje. Jest intensywny, przemyślany oraz niezapomniany, a Heath Ledger dostarcza jednego z najbardziej ikonicznych występów wszech czasów. Jeśli go jeszcze nie widziałeś - lub nawet jeśli tak - to film, który zawsze warto obejrzeć ponownie.