Być może zbyt ambitny ten dramat poprzez opowieść dla dzieci. Fotografia jest jednak świetna.
Być może zbyt ambitny ten dramat poprzez opowieść dla dzieci. Fotografia jest jednak świetna.
W szpitalu miejskim na obrzeżach Los Angeles, w latach 20. XX wieku, zraniony kaskader zaczyna opowiadać małej dziewczynce z złamaną ręką fantastyczną historię o 5 mitycznych bohaterach. Dzięki jego roztrzęsionemu stanowi umysłu i jej bujnej wyobraźni, granica między fikcją a rzeczywistością zaczyna się zacierać w miarę jak fabuła się rozwija.
Roy Walker / Black Bandit
Alexandria
Indian / Orange Picker
Otta Benga / Ice Delivery Man
Charles Darwin / Orderly
Mystic / Orange Picker
Nurse Evelyn / Sister Evelyn
Doctor / Alexander The Great
Alexander's Messenger
Otto
Alexandria's Father / Blue Bandit
Walt Purdy
Sinclair / Governor Odious
Luigi / One Legged Actor
Mr. Sabatini
Dr. Whitaker
Father Augustine
Indian's Bride
Chief Mystic
Crying Woman
Stanowisko | Nazwy |
---|---|
Reżyser Reżyser | Tarsem Singh |
Scenariusz Scenariusz | Dan Gilroy , Tarsem Singh |
Producent Producent | Tarsem Singh , Lionel Kopp , Nico Soultanakis , Ray Leakey , Josh Robertson |
Producent wykonawczy Producent wykonawczy | Ajit Singh , Tommy Turtle |
Producent liniowy Producent liniowy | Michele Anzalone , Roberto Bakker , Mine Kalpakcioglu , Laurette Marais , Mourad Moussauwi , Carlos Paiva , Alejandro Ruax , Tino Saroengallo , Valeria Satas , Michal Škop |
Logo | Firma |
---|---|
Absolute Entertainment
|
|
Googly Films
US
|
|
Deep Films
|
|
Tree Top Films
|
|
![]() |
RadicalMedia
US
|
Język |
---|
English |
Latin |
Română |
Co sądzą inni widzowie
Być może zbyt ambitny ten dramat poprzez opowieść dla dzieci. Fotografia jest jednak świetna.
Być może zbyt ambitny ten dramat poprzez opowieść dla dzieci. Fotografia jest jednak świetna.
To jest dość przyjemne przedstawienie wielojęzycznych scenariuszy w stylu Tysiąca i jednej nocy, gdzie „Roy” (Lee Pace) znajduje się w szpitalu w Los Angeles lat dwudziestych XX wieku. Wcześniej był…
To jest dość przyjemne przedstawienie wielojęzycznych scenariuszy w stylu Tysiąca i jednej nocy, gdzie „Roy” (Lee Pace) znajduje się w szpitalu w Los Angeles lat dwudziestych XX wieku. Wcześniej był kaskaderem filmowym, ale wypadek pozbawił go możliwości poruszania nogami, a ponieważ nauka medyczna była dość ograniczona, jest praktycznie przykuty do łóżka. W szpitalu znajduje się także młoda „Alexandria” (Catinca Untaru), która dochodzi do siebie po złamaniu ręki i potrzebuje trochę rozbawienia. Dzięki żywej i zróżnicowanej wyobraźni zaczyna opowiadać swojej nowej przyjaciółce fantastyczne opowieści o zbójcach i niewolnikach, którzy starają się pokonać uosobienie zła, jakim jest „Odrażający”. W trakcie podróży staje się zafascynowana, gdy „Czarny Zbój” próbuje pomścić śmierć swojego „Niebieskiego” brata, współpracując z równie zaniepokojonym „Luigim” (Robin Smith), który okazuje się być dość zręczny, jeśli chodzi o wybuchające rzeczy! Faktycznie, przed zbyt długo mamy całkiem sporo osób zdeterminowanych, by doprowadzić swojego nikczemnego przeciwnika do księgi. Jednak istnieje metoda w jego szaleństwie opowiadania tych historii. Powierza jej zadanie zdobycia dla niego niektórych lekarstw, których nie może uzyskać od pielęgniarek. Kiedy odkryjemy, o co chodzi, zaczynamy doceniać, że „Roy” ma własny mroczniejszy plan. Pytanie może brzmieć, czy jego opowieści stworzą więź z młodym człowiekiem, która mogłaby go odwrócić od tej ścieżki? To świetna zabawa, z mnóstwem akcji zapakowanej w dwie godziny, które naprawdę szybko mija. Występ Daniela Caltagirone jako złoczyńcy przypomniał mi trochę sierżanta z starego serialu telewizyjnego „Zorro” - groźny, ale w niemal ojcowskim stylu, a z mnóstwem szarży i szermierki, pirotechniki i fantastycznej tajemnicy tak łatwo jest dla nas zagłębić się w jego opowieści, jak dla młodej „Alexandrii” - i to postać, którą gra młoda panna Untaru - nadając entuzjazm, trochę zdumienia, a następnie coś zupełnie bardziej poruszającego. Muzyka jest żywa, dialog często dość zabawny, a styl portmanteau opowiadania rozdziałowego dobrze się sprawdza. Jest to dla dorosłych; można to dostrzec praktycznie od samego początku i naprawdę mi się to podobało.