Zabawna wiejska odyseja w Missisipi lat 30.
Zabawna wiejska odyseja w Missisipi lat 30.
Ulysses, cwany złodziej, namawia dwóch nierozgarniętych kompanów więziennych do ucieczki w nadziei na znalezienie skarbu wartego 1 200 000 dolarów. Ich podróż życia przez stan Missisipi staje się hitem, ale muszą stawić czoła Ku-Klux-Klanowi i bezwzględnym policjantom.
Everett
Pete Hogwallop
Delmar O'Donnell
Big Dan Teague
Penny
Tommy Johnson
Pappy O'Daniel
Junior O'Daniel
George Nelson
Pappy's Staff
Pappy's Staff
Homer Stokes
The Little Man
Vernon T. Waldrip
Sheriff Cooley
Man with Bullhorn
Wash Hogwallop
Boy Hogwallop
Blind Seer
Pomade Vendor
Stanowisko | Nazwy |
---|---|
Reżyser Reżyser | Joel Coen |
Producent Producent | Ethan Coen |
Kompozytor muzyki oryginalnej Kompozytor muzyki oryginalnej | T Bone Burnett |
Operator zdjęć Operator zdjęć | Roger Deakins |
Montażysta Montażysta | Joel Coen , Ethan Coen , Tricia Cooke |
Obsada Obsada | Ellen Chenoweth |
Scenografia Scenografia | Dennis Gassner |
Scenariusz Scenariusz | Joel Coen , Ethan Coen |
Projekt kostiumów Projekt kostiumów | Mary Zophres |
Kierownik kostiumów Kierownik kostiumów | Cha Blevins |
Script Supervisor Script Supervisor | Thomas Johnston |
Fotograf planu Fotograf planu | Melinda Sue Gordon |
Dekoracja planu Dekoracja planu | Nancy Haigh |
Kierownictwo artystyczne Kierownictwo artystyczne | Richard L. Johnson |
Montażysta muzyki Montażysta muzyki | Sean Garnhart |
Mikser dźwięku Mikser dźwięku | Sean Garnhart , Greg Orloff |
Logo | Firma |
---|---|
![]() |
Universal Pictures
US
|
![]() |
StudioCanal
FR
|
![]() |
Mike Zoss Productions
US
|
![]() |
Touchstone Pictures
US
|
![]() |
Working Title Films
GB
|
Język |
---|
English |
Co sądzą inni widzowie
Zabawna wiejska odyseja w Missisipi lat 30.
Zabawna wiejska odyseja w Missisipi lat 30.
Dziwni skazańcy, którzy uciekają. Bez pieniędzy próbują znaleźć skarb. Ma też trochę dziwnej komedii. Chociaż dobry obsada.
Dziwni skazańcy, którzy uciekają. Bez pieniędzy próbują znaleźć skarb. Ma też trochę dziwnej komedii. Chociaż dobry obsada.
Po ucieczce z więzienia, elokwentny „Everett” (George Clooney) i dwóch mężczyzn, którzy dzielą z nim łańcuch - „Pete” (John Turturro) i niezbyt bystry „Delmar” (Tim Blake Nelson) wyruszają w podróż,…
Po ucieczce z więzienia, elokwentny „Everett” (George Clooney) i dwóch mężczyzn, którzy dzielą z nim łańcuch - „Pete” (John Turturro) i niezbyt bystry „Delmar” (Tim Blake Nelson) wyruszają w podróż, aby odnaleźć jego 1,2 miliona dolarów w skarbie zakopanym w ziemi w obszarze przeznaczonym do zatopienia w celu generowania energii wodnej. Najpierw muszą zdjąć łańcuchy, a to dopiero początek ich przygód, gdy spotykają niektórych ekscentrycznych ludzi mieszkających w latach 30. w Missisipi. W trakcie podróży spotykają szalonego złodzieja bankowego „Babyface” Nelsona (Michael Badalucco), podejrzanego sprzedawcę biblii „Big Dana” (John Goodman); spotykają wędrownego minstrela „Tommy’ego” (Chris Thomas King) i on pomaga im nagrać płytę dla niewidomego prezentera radiowego, a nawet udaje im się spotkać bardzo kuszące kobiety robiące pranie na kłodach w strumieniu! Cała ta historia jest bardzo, i mam na myśli bardzo, luźno oparta na „Odysei” Homera po wojnie trojańskiej i jeśli znasz ten tekst, to można z grubsza zobaczyć narrację, gdy historia się rozwija i z pewnością gdy na to spojrzysz z perspektywy. Jeśli nie, cóż, to nie ma znaczenia wcale - to nadal komedia i ostra, dobrze napisana opowieść o trzech osobach zmotywowanych pieniędzmi w pierwszej kolejności, ale którzy zdają sobie sprawę, że życie nie polega tylko na dolarze. Przenosi również starożytny scenariusz w sposób zabawny, politycznie - kpiąc z wyborów gubernatorskich między beznadziejnym, ale ekscytującym obecnym handlarzem mąką a czerwoną przywódczynią lokalnego oddziału KKK, a także prezentuje nam kilka kawałków do potupania od trzech mężczyzn, którzy dobrze współpracują na nietypowej wycieczce. To prawdopodobnie moje ulubione wyjście Clooneya, gdy dostarcza niektóre z jego niemal homerowych dialogów z uroczym sarkastycznym humorem i umiejętnością. To jest przyjemne, to, i naprawdę warto obejrzeć w kinie, jeśli masz taką możliwość.