Buty martwego człowieka to czwarty pełnometrażowy film w reżyserii i napisany przez Shane'a Meadowsa w 2004 roku. W rolach głównych Paddy Considine opowiada historię byłego żołnierza, który wraca do…
Buty martwego człowieka to czwarty pełnometrażowy film w reżyserii i napisany przez Shane'a Meadowsa w 2004 roku. W rolach głównych Paddy Considine opowiada historię byłego żołnierza, który wraca do domu do małego miasta w Midlands, aby zemścić się na grupie bandytów, którzy terroryzowali jego młodszego brata. Film na początku przyjmuje ostateczny akt zemsty z ciemnym humorem i przerażającym przemocą, ale szybko okazuje się krytykować, jaki wpływ ma zemsta na bohatera.
CinemaSerf
17. 04. 2025
70%
Gdy były żołnierz brytyjskiego regimentu spadochroniarzy (Paddy Considine) wraca do swojego rodzinnego miasta na wsi w Derbyshire po odbyciu służby wojskowej, postanawia pomścić śmierć swojego…
Gdy były żołnierz brytyjskiego regimentu spadochroniarzy (Paddy Considine) wraca do swojego rodzinnego miasta na wsi w Derbyshire po odbyciu służby wojskowej, postanawia pomścić śmierć swojego młodszego brata (Toby Kebbell), którego trudności w nauce sprawiły, że często był obiektem szykan ze strony lokalnego bandyty „Sonny” (Gary Stretch) i jego kumpli. Pewnego popołudnia sytuacja całkowicie wymknęła się spod kontroli, co napędza tę żądzę zemsty, dlatego „Richard” zaczyna metodycznie planować, jak wykorzystać ich własne narzędzia do ich upadku. To, co następuje, jest efektywnie pozbawione dialogu, skupia się naprawdę tylko na psychologicznej wojnie tego mężczyzny ze swoimi wrogami. To gra w kotka i myszkę, przy której jest on na widoku - wiedzą, że jest tam, wiedzą, czego chce, a gdy jego plany zaczynają przynosić skutek, ich strach i panika stają się coraz bardziej oczywiste i desperackie. Co jest trochę inne w tym thrillerze, to namacalne poczucie winy, jakie „Richard” okazuje wobec swojego brata, który od dzieciństwa był całkowicie zależny od niego - rzeczy, które dowiadujemy się z retrospekcji. Jest to brutalne i brutalne, ale jest także inteligentne i zagrażająco wyliczone, ponieważ kwestionuje niektóre ustalone pojęcia o męskości, a czasami zdjęcia pozwolą nam niepokojąco zbliżyć się do rozwijającej się sytuacji - sytuacji, która nie przebiega tak, jak można by się spodziewać, i która pokazuje, jak tyrani działają i jak ich czysta osobowość może sprawić, że inni pójdą za prądem, niezależnie od własnych wątpliwości. To nie jest łatwe do obejrzenia, ale Considine przynosi znaczącą obecność ekranową i jest to dość dziki oskarżenie o to, jak okrutni ludzie potrafią być.