Jaś Fasola: Nadciąga totalny kataklizm
Dostępne na
SkyShowtime

Jaś Fasola: Nadciąga totalny kataklizm Bean

6.5 /10
2,456 ocen
1997 89 min Wydany

Wszyscy uwielbiają Jasia Fasolę, z wyjątkiem dyrekcji londyńskiej National Gallery, gdzie pracuje jako woźny. Bean ma za zadanie odejść do Los Angeles jako delegát londýnskej „National Gallery of Art“, aby vyjednával o koupi obrazu, hodnotného niekolka milionów. Jego hostiteľ David Langley ho ubytuje u sebe doma, což manželka a děti už po několika minutách zhodnotí jako ne moc povedený nápad...

Jaś Fasola - Kolekcja

Obsada Pełna obsada i ekipa

Rowan Atkinson
Rowan Atkinson

Mr. Bean

Peter MacNicol
Peter MacNicol

David Langley

Pamela Reed
Pamela Reed

Alison Langley

Tricia Vessey
Tricia Vessey

Jennifer Langley

Andrew Lawrence
Andrew Lawrence

Kevin Langley

Harris Yulin
Harris Yulin

George Grierson

Burt Reynolds
Burt Reynolds

General Newton

Richard Gant
Richard Gant

Lieutenant Brutus

Chris Ellis
Chris Ellis

Detective Butler

Tom McGowan
Tom McGowan

Walter Merchandise

Sandra Oh
Sandra Oh

Bernice Schimmel

Peter Egan
Peter Egan

Lord Walton

Scott Charles
Scott Charles

Timmy Pewker Jr.

Alison Goldie
Alison Goldie

Stewardess Nicely

Julia Pearlstein
Julia Pearlstein

Phyllis Quill

Rob Brownstein
Rob Brownstein

Dick Journo

Clive Corner
Clive Corner

Dr. Cutler

June Brown
June Brown

Delilah

Thomas Mills
Thomas Mills

Officer Stubbles

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Scenariusz Scenariusz Richard Curtis , Robin Driscoll
Producent Producent Peter Bennett-Jones , Tim Bevan , Eric Fellner
Kompozytor muzyki oryginalnej Kompozytor muzyki oryginalnej Howard Goodall
Operator zdjęć Operator zdjęć Francis Kenny
Montażysta Montażysta Chris Blunden
Obsada Obsada Ronnie Yeskel
Scenografia Scenografia Peter S. Larkin
Kierownictwo artystyczne Kierownictwo artystyczne Kevin Constant
Dekoracja planu Dekoracja planu Bill Gregory
Projekt kostiumów Projekt kostiumów Hope Hanafin
Charakteryzator Charakteryzator Brian McManus , Emjay Olson
Kaskaderzy Kaskaderzy Julie Adair
Koordynator kaskaderów Koordynator kaskaderów Walter Scott
Reżyser Reżyser Mel Smith
Producent wykonawczy Producent wykonawczy Rowan Atkinson , Richard Curtis
Recenzje (1)

Co sądzą inni widzowie

65 %
Średnia ocena
1
Łącznie recenzji
Filipe Manuel Neto
Filipe Manuel Neto
05. 03. 2024
80%

Poważne problemy z harmonizacją. Po ogromnym sukcesie Pana Beana, było raczej przewidywalne, że wcześniej czy później zobaczymy Rowana Atkinsona wykonującego swoje zwyczajne sztuczki w produkcji…

Poważne problemy z harmonizacją. Po ogromnym sukcesie Pana Beana, było raczej przewidywalne, że wcześniej czy później zobaczymy Rowana Atkinsona wykonującego swoje zwyczajne sztuczki w produkcji filmowej. Jednakże, pomimo starań aktora, prawdą jest, że już nigdy nie będzie to samo, ani nie może być, a czasem żarty są tak wymuszone, że po prostu tracą swoją skuteczność. W tym filmie Bean znalazł pracę w Narodowej Galerii w Londynie. Praca, która wydaje się być bezpieczna, jeśli weźmiemy pod uwagę, że postać wpada w kłopoty nawet przy najprostszych zadaniach: jest strażnikiem i siedzi na krześle, podczas gdy wokół przechodzą odwiedzający i turyści. Problem jednak polega na tym, że w przypadku Beana wiemy, że rzeczy będą komplikować się niemalże magicznie: dyrektorzy galerii są bardzo szczęśliwi, gdy kuratorzy kalifornijskiej galerii nabywają znaczący obraz od amerykańskiego autora i eksperta, który o nim mówi na ceremonii prezentacji: Bean jest tym, kogo dyrektorzy najbardziej chcą mieć za plecami, więc nie wahają się. Stąd czeka nas katastrofa. Bądźmy szczerzy: film jest zabawny i działa stosunkowo dobrze. To komedia dobrej jakości, a także odniosła sukces kasowy (choć to nie jest synonim jakości, ponieważ prawdą jest również to, że istnieje wiele dużo gorszych filmów, takich jak „Ted”, który również dobrze się sprzedawał). Nie możemy wskazać na wady, których w ogóle nie ma. Dla mnie największą wadą tego filmu są widzowie, którzy stworzyli bardzo wysokie oczekiwania kosztem gigantycznego sukcesu czternastoodcinkowego miniserialu, który Atkinson stworzył w latach 90. Każdy, kto oczekuje, że z tym filmem przeżyje to samo, zawsze będzie rozczarowany. Rzeczy nie są takie same, nie działają tak samo, wszystko jest trochę bardziej przesadzone i wymuszone. Jednakże, byłoby trudno dla produkcji amerykańskiej zrobić pełnometrażowy film z Beanem w inny sposób. Film dba o szczegóły i poświęca uwagę na scenografię, kinematografię, kostiumy i efekty użyte, ale nadal mieści się w „standardzie” lekkich filmów, które USA wydały w tym czasie. To nic naprawdę wyjątkowego. Przez cały film mają miejsce sytuacje, które próbują odtworzyć styl humoru Atkinsona, gdy on robi co w jego mocy, aby nie mówić, ale musi to zrobić od czasu do czasu. Możemy powiedzieć, że aktor włożył ogromny wysiłek, ale napotkał również problemy z dostosowaniem swojego przepisu do północnoamerykańskiego stylu filmowego. To jak próba ubrania dziecka w kostium dorosłego mężczyzny: będzie to wyglądać dziwacznie, niestosownie i brzydko, ale jest ubrane. Po drodze musimy również pozytywnie wyróżnić pracę Petera MacNicolla oraz oczywiście, będąc historykiem i miłośnikiem sztuki, muszę pogratulować wykorzystania okazji, aby pokazać publiczności wspaniały obraz, który naprawdę istnieje: Arrangement in Gray and Black nº 1. Namalował go James Whistler i można go zobaczyć w Muzeum Orsay w Paryżu.

6.5

Głosowano 2456×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500