Włóczykij

Włóczykij Accattone

7.7 /10
486 ocen
1961 117 min Wydany

Stręczyciel bez innych możliwości, jak się utrzymać, doświadcza, jak jego życie wymyka się spod kontroli, gdy jego prostytutka trafia do więzienia.

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Reżyser Reżyser Pier Paolo Pasolini
Scenariusz Scenariusz Pier Paolo Pasolini
Additional Dialogue Additional Dialogue Sergio Citti
Producent Producent Alfredo Bini , Cino Del Duca
Operator zdjęć Operator zdjęć Tonino Delli Colli
Montażysta Montażysta Nino Baragli
Muzyka Muzyka Johann Sebastian Bach
Historia Historia Pier Paolo Pasolini
Scenografia Scenografia Flavio Mogherini
Dekoracja planu Dekoracja planu Gino Lazzari
Charakteryzator Charakteryzator Cesare Biseo
Kierownik produkcji Kierownik produkcji Marcello Bollero
Nadzorujący produkcję Nadzorujący produkcję Eliseo Boschi
Asystent reżysera Asystent reżysera Bernardo Bertolucci , Leopoldo Savona
Operator mikrofonu typu boom Operator mikrofonu typu boom Manlio Magara
Dźwięk Dźwięk Luigi Puri
Operator kamery Operator kamery Franco Delli Colli
Asystent kamery Asystent kamery Gioacchino Sofia
Logo Firma
Cino del Duca IT
Arco Film IT
Język
Italiano
Recenzje (1)

Co sądzą inni widzowie

77 %
Średnia ocena
1
Łącznie recenzji
CinemaSerf
CinemaSerf
04. 05. 2024
70%

Główny bohater (Franco Citti) jest trochę złośliwą gąbką. Porzucił swoją żonę i dziecko, aby mógł siedzieć z kumplami, popijać i grać w karty, podczas gdy „Maddalena" (Silvana Corsini) udostępnia się…

Główny bohater (Franco Citti) jest trochę złośliwą gąbką. Porzucił swoją żonę i dziecko, aby mógł siedzieć z kumplami, popijać i grać w karty, podczas gdy „Maddalena" (Silvana Corsini) udostępnia się i żyje z jej nielegalnie zdobytych zysków. Jest całkiem zadowolony z tego układu, dopóki nie wpadnie w konflikt z Vesperem i nie zostanie niesłusznie uwięziony na rok. Gdy jego dochody wyschły, musi dokonać pewnych zmian. Nie ma odpowiednich umiejętności, aby znaleźć pracę, i tak naprawdę nie jest zmotywowany. Dopóki nie spotyka błądzącą „Stellę" (Franca Pasut). Istnieją pewne podobieństwa między nią a jego uwięzionym źródłem utrzymania, ale nie jest ona prostytutką ani wcale tak naiwna, jak początkowo myślał. Stopniowo zaczyna się w nią zakochiwać, ale czy jest w stanie uporządkować swoje życie i pozbyć się najgorszych elementów swojej przeszłości, zanim ona powie mu, żeby spadał? Choć to nie jest radosna sprawa, uważam, że ten pierwszy z jego filmów jest jednym z wesołszych dzieł Pasoliniego, które pozwalają na humor w narracji o wyzysku i manipulacji. Nie ma wątpliwości, że „Accattone" to dość odrażający człowiek, ale w miarę jak film się rozwija, zaczyna się pojawiać poczucie, że nie jest poza odkupieniem - i zarówno intymna fotografia, jak i zaangażowany talent chłopięcego Citti pomagają to stopniowo, ale pewnie uwydatnić. Pasut i Corsini dobrze odgrywają role, które są surowe, ziemiste i pozbawione czegokolwiek, co mogłoby im naprawdę dać nadzieję, a na marginesie jego młody syn „Iaio" (Danilo Alleva) często służy jako najmniej prawdopodobne zakotwiczenie dla swojego egoistycznego ojca. Zawsze jest miejsce na komentarz o miejscu kościoła w społeczeństwie, a tutaj wyraźnie rysuje się parodia między świętością a, cóż, sami zdecydujcie... Praktycznie nie widziane w dzisiejszych czasach, ale zdecydowanie warto poświęcić kilka godzin, aby zobaczyć Rzym, na który Nero mógłby być dumny.

7.7

Głosowano 486×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500