Wielkie nadzieje

Wielkie nadzieje Great Expectations

6.4 /10
348 ocen
2012 128 min Wydany

Bohaterem powieści jest Pip, mały chłopiec wychowany przez swoją siostrę i jej męża, kowala Joego. Pewnego dnia chłopiec spotyka ukrywającego się przestępcę, który uciekł z więzienia. Pip zostaje poproszony przez niego o pomoc. Po kryjomu przynosi mężczyźnie odrobinę jedzenia, wodę i pilnik. Niedługo potem zbieg zostaje schwytany przez strażników. Kilka lat później Pip pracuje jako czeladnik u swojego szwagra. Jest nieszczęśliwie zakochany w Estelli, pięknej dziewczynce, wychowywanej przez bogatą, zdziwaczałą starą pannę Havisham, którą poznał jako stosunkowo małe dziecko. Sytuacja bohatera zmienia się, kiedy Estella opuszcza wioskę, a on sam otrzymuje od anonimowego darczyńcy ogromną sumę pieniędzy. Podejrzewa, że ofiarodawczynią jest panna Havisham. Pieniądze te pozwalają Pipowi na rozpoczęcie edukacji w Londynie.

Obsada Pełna obsada i ekipa

Jeremy Irvine
Jeremy Irvine

Philip 'Pip' Pirrip

Helena Bonham Carter
Helena Bonham Carter

Miss Havisham

Ralph Fiennes
Ralph Fiennes

Abel Magwitch

Holliday Grainger
Holliday Grainger

Estella Havisham

Robbie Coltrane
Robbie Coltrane

Mr. Jaggers

Jason Flemyng
Jason Flemyng

Joe Gargery

Ewen Bremner
Ewen Bremner

Wemmick

Sally Hawkins
Sally Hawkins

Mrs. Joe

David Walliams
David Walliams

Mr. Pumblechook

Daniel Weyman
Daniel Weyman

Arthur Havisham

Edward Fleming
Edward Fleming

Charles Pocket

Olly Alexander
Olly Alexander

Herbert Pocket

Kate Lock
Kate Lock

Camilla Pocket

Pooky Quesnel
Pooky Quesnel

Sarah Pocket

Ben Lloyd-Hughes
Ben Lloyd-Hughes

Bentley Drummle

Roberta Burton
Roberta Burton

Mrs. Raymond

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Reżyser Reżyser Mike Newell
Scenariusz Scenariusz David Nicholls
Koproducent Koproducent Laurie Borg
Powieść Powieść Charles Dickens
Producent wykonawczy Producent wykonawczy Cliff Curtis , Jana Edelbaum , Peter Hampden , C.C. Hang , Ed Hart , Zygi Kamasa , Harrison Kordestani , Christine Langan , Charlotte Larsen , Norman Merry , Arti Modi , Mike Newell
Producent Producent David Faigenblum , Elizabeth Karlsen , Emanuel Michael
Producent liniowy Producent liniowy Caroline Levy
Logo Firma
BBC Film GB
Unison Films US
Lipsync Productions GB
Number 9 Films GB
Język
English
Recenzje (1)

Co sądzą inni widzowie

64 %
Średnia ocena
1
Łącznie recenzji
CinemaSerf
CinemaSerf
29. 04. 2024
60%

Irvineovi postanowili trzymać to w rodzinie! Młody Pip (Toby) pewnej nocy wychodzi na zewnątrz, kiedy napotyka uciekającego więźnia Magwitcha (Joseph Fiennes). Przerażony o swoje życie, karmi…

Irvineovi postanowili trzymać to w rodzinie! Młody Pip (Toby) pewnej nocy wychodzi na zewnątrz, kiedy napotyka uciekającego więźnia Magwitcha (Joseph Fiennes). Przerażony o swoje życie, karmi mężczyznę i wraca do domu do swojego życzliwego wujka Joe (Jason Flemyng) i jego raczej dominującej żony (Sally Hawkins). Po kilku latach starszy brat Jeremy przejmuje główną rolę i poznaje adwokata Jaggersa (Robbie Coltrane), który informuje młodego człowieka, że jest teraz człowiekiem majątku. Warunki jego tajemniczego dobroczynstwa są takie, że ma żyć w Londynie jako dżentelmen i nie może pytać o źródło swojego nowego bogactwa. Teraz on i my robimy pewne założenia o ekscentrycznej pannie Havisham (Helena Bonham Carter), ale teraz jest w Londynie, gdzie zaprzyjaźnia się ze starym partnerem do walki Herbertem Pocketem (Olly Alexander) i prowadzi życie wygodnego wolnego czasu. W rzeczywistości jest jednak trochę bez celu i pozbawiony celu, dopóki pewnego wieczoru późno nie wraca do domu, by połączyć siły ze swoim dawnym wrogiem i usłyszeć kilka domowych prawd, które całkowicie zmieniają jego program. To nie jest moja ulubiona powieść Dickensa, ale ta adaptacja radzi sobie wystarczająco dobrze raczej w duchu popołudniowego dramatu z herbatą niż w wielkiej skali kinematograficznej. Młodszy Irvine jest wystarczająco charyzmatyczny, a Alexander całkiem zuchwały jako jego kolega Pocket, ale myślałem, że Fiennes trochę przesadził z rolą - zbyt teatralny - a HBC naprawdę nie ma siły, aby zagrać postać Havisham w przytłaczającym a jednocześnie smutnym stylu, np. Martita Hunt. Zawsze uważam, że kolorowa fotografia może być wrogiem takich historii. Problemy ubóstwa i przywilejów, które leżą u podstaw tak wielu opowieści tego autora, zawsze lepiej działają w brudnym monochromie, a ta jest po prostu trochę za dobrze wyprodukowana. Jest całkiem przyjemne do oglądania, ale nie jest to historia, którą się zapamięta.

6.4

Głosowano 348×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500