Trzynaście dni

Trzynaście dni Thirteen Days

7.0 /10
776 ocen
2000 145 min Wydany

Film opowiada o jednym z najbardziej dramatycznych okresów w historii świata: rozmieszczeniu radzieckich rakiet na Kubie w 1962 roku i związanym z tym kryzysem międzynarodowym, którego groźbą był wybuch konfliktu nuklearnego między Rosją a Stanami Zjednoczonymi. Tytułowe 13 dni były najdramatyczniejszym okresem dla administracji Kennedego. W gabinetach rządowych i prezydenckich rozgrywała się walka między doradcami prezydenta, Pentagonem, CIA. Kryzys oglądamy oczami specjalnego asystenta prezydenta Johna F. Kennedego - Kennego O'Dommell'a (K. Costner).

Obsada Pełna obsada i ekipa

Kevin Costner
Kevin Costner

Kenneth O'Donnell

Bruce Greenwood
Bruce Greenwood

John F. Kennedy

Steven Culp
Steven Culp

Robert F. Kennedy

Dylan Baker
Dylan Baker

Robert McNamara

Michael Fairman
Michael Fairman

Adlai Stevenson

Henry Strozier
Henry Strozier

Dean Rusk

Frank Wood
Frank Wood

McGeorge Bundy

Kevin Conway
Kevin Conway

Gen. Curtis LeMay

Tim Kelleher
Tim Kelleher

Ted Sorensen

Len Cariou
Len Cariou

Dean Acheson

Bill Smitrovich
Bill Smitrovich

Gen. Maxwell Taylor

Shawn Driscoll
Shawn Driscoll

U-2 Pilot

Drake Cook
Drake Cook

Mark O'Donnell

Stephanie Romanov
Stephanie Romanov

Jacqueline Kennedy

Lucinda Jenney
Lucinda Jenney

Helen O'Donnell

Caitlin Wachs
Caitlin Wachs

Kathy O'Donnell

Jon Foster
Jon Foster

Kenny O'Donnell, Jr.

Matthew Dunn
Matthew Dunn

Kevin O'Donnell

Kevin O'Donnell
Kevin O'Donnell

NPIC Photo Interpreter

Janet Coleman
Janet Coleman

Evelyn Lincoln

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Reżyser Reżyser Roger Donaldson
Scenariusz Scenariusz David Self
Producent Producent Peter O. Almond , Armyan Bernstein , Kevin Costner
Producent wykonawczy Producent wykonawczy Marc Abraham , Thomas A. Bliss
Operator zdjęć Operator zdjęć Andrzej Bartkowiak
Montażysta Montażysta Conrad Buff IV
Fotograf planu Fotograf planu Ben Glass
Dodatkowe zdjęcia Dodatkowe zdjęcia Christopher Duddy
Kompozytor muzyki oryginalnej Kompozytor muzyki oryginalnej Trevor Jones
Obsada Obsada Dianne Crittenden
Scenografia Scenografia J. Dennis Washington
Projekt kostiumów Projekt kostiumów Isis Mussenden
Dekoracja planu Dekoracja planu Denise Pizzini
Script Supervisor Script Supervisor Deirdre Horgan
Mikser dźwięku produkcji Mikser dźwięku produkcji Richard Bryce Goodman
Mikser dźwięku Mikser dźwięku David E. Fluhr , Adam Jenkins
Logo Firma
New Line Cinema US
Beacon Pictures US
Język
English
Español
Pусский
Recenzje (2)

Co sądzą inni widzowie

70 %
Średnia ocena
2
Łącznie recenzji
John Chard
John Chard
25. 07. 2015
95%

Sztuka tworzenia filmów politycznych w całej swej chwale. W październiku 1962 r. amerykański rząd walczył przez 13 dni, aby uniknąć wojny nuklearnej, gdy odkryto, że Związek Radziecki rozmieścił na…

Sztuka tworzenia filmów politycznych w całej swej chwale. W październiku 1962 r. amerykański rząd walczył przez 13 dni, aby uniknąć wojny nuklearnej, gdy odkryto, że Związek Radziecki rozmieścił na Kubie rakiety nuklearne. To jest ta historia. Wiele superlatywów można rzucić na Trzynaście dni, i wszystkie są uzasadnione. W prostych słowach to inteligentny i absorbujący thriller polityczny, znakomicie napisany i odegrany przez obsadę działającą na najwyższych obrotach. To prawdziwa uczta znaleźć film tego typu, który edukuje, jednocześnie wprowadzając Cię w świat politycznych intryg, aby wywołać realne myśli nawet gdy napięcie się nasila. Tak, jest rozmowny, oczywiście, że tak, ale te rozmowy są autentyczne i wciągające. I chociaż nie ma słabego występu w obsadzie, Bruce Greenwood zasługuje na specjalne uznanie. Jest liderem, punktem centralnym, nie ma od niego fałszywej nutki, JFK staje się rolą, którą był stworzony by zagrać. Superlatywy były stworzone dla filmów takich jak Trzynaście dni. Zdecydowanie tak. 9,5/10

GenerationofSwine
GenerationofSwine
10. 07. 2023
100%

Kevin Costner przynajmniej spróbował zrobić akcent w tym filmie, co prawdopodobnie oznacza, że dostał nowego agenta, takiego człowieka, który nie zajął się radzeniem mu, że wiarygodne akcenty nie są…

Kevin Costner przynajmniej spróbował zrobić akcent w tym filmie, co prawdopodobnie oznacza, że dostał nowego agenta, takiego człowieka, który nie zajął się radzeniem mu, że wiarygodne akcenty nie są jego sprawą. To prawie jak słuchanie przeciętnego Brytyjczyka próbującego brzmieć jak Amerykanin i kompletnie to przesadzające. Ale kogo to obchodzi, zignoruj powyższe, to nadal dobry film... pomimo akcentu Costnera. Albo być może pomimo tego. Wytyka Deanowi Achensonowi, a jako historyk, jedyną rzeczą, którą lubię widzieć WIĘCEJ niż Deana dostającego to, co mu się należy, jest Allen Dulles dostający swoje... i rzuca w kierunku tego debila również. W 2000 roku byłoby to postrzegane jako czysta liberalna szczerość, ale teraz wydaje się to bardziej prawicowe. Mówię dosłownie, film opowiada o uniknięciu wojny nuklearnej z Rosją, gdy cała Partia Demokratyczna i ruch postępowy wydają się chcieć nas coraz bardziej do niej popychać. To jeden z lepszych filmów politycznych, jakie można zobaczyć, i buduje presję aż do momentu, gdy boisz się, że świat może się skończyć, pomimo faktu, że dawno minął. I zmiana od Jacka i Bobby'ego do Kena O'Donnella, skromnego sekretarza nominacji, to prawdopodobnie jeden z najlepszych podejść i najlepszych pomysłów, jakie kiedykolwiek miała Dramat historyczny. Od początku do końca jest to jeden z najlepszych thrillerów politycznych wszech czasów.

7

Głosowano 776×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500