The Presidio

The Presidio The Presidio

5.9 /10
342 ocen
1988 97 min Wydany

Współczesne Stany Zjednoczone. W bazie wojskowej Presidio dochodzi do brutalnego morderstwa. Ofiarą jest młoda kobieta. Prowadzący śledztwo detektyw Jay Austin musi współpracować z charyzmatycznym pułkownikiem Alanem Caldwellem. Wojskowy był kiedyś dowódcą Jaya, a ich relacje źle się układały. Sprawa dodatkowo się komplikuje, gdy Jay zakochuje się z wzajemnością w córce Caldwella. Pułkownik nie jest przychylny temu związkowi.

Obsada Pełna obsada i ekipa

Sean Connery
Sean Connery

Lt. Col. Alan Caldwell

Mark Harmon
Mark Harmon

Jay Austin

Meg Ryan
Meg Ryan

Donna Caldwell

Jack Warden
Jack Warden

Sgt. Maj. Ross Maclure

Mark Blum
Mark Blum

Arthur Peale

Dana Gladstone
Dana Gladstone

Col. Paul Lawrence

Jenette Goldstein
Jenette Goldstein

Patti Jean Lynch

Don Calfa
Don Calfa

Howard Buckely

John DiSanti
John DiSanti

Det. Marvin Powell

Robert Lesser
Robert Lesser

Sgt. Mueller

James Hooks Reynolds
James Hooks Reynolds

George Spota

Curtis W. Sims
Curtis W. Sims

Sgt. Garfield

Rick Zumwalt
Rick Zumwalt

Bully in Bar

Rosalyn Marshall
Rosalyn Marshall

Lawrence's Secretary

Jessie Lawrence Ferguson
Jessie Lawrence Ferguson

Pilot at Travis AFB

Larry Jenkins
Larry Jenkins

MP Dutton

Jesse D. Goins
Jesse D. Goins

MP Bygrave

Kim Robillard
Kim Robillard

MP Mitchell

Michael Strasser
Michael Strasser

MP Stillwell

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Reżyser Reżyser Peter Hyams
Producent Producent D. Constantine Conte
Scenariusz Scenariusz Larry Ferguson
Kompozytor muzyki oryginalnej Kompozytor muzyki oryginalnej Bruce Broughton
Operator zdjęć Operator zdjęć Peter Hyams
Montażysta Montażysta Diane Adler , Beau Barthel , James Mitchell
Kaskaderzy Kaskaderzy Dick Ziker
Scenografia Scenografia Albert Brenner
Kierownictwo artystyczne Kierownictwo artystyczne Kandy Stern
Dekoracja planu Dekoracja planu Marvin March
Charakteryzator Charakteryzator Stephen Abrums , Brad Wilder
Nadzorujący montaż dźwięku Nadzorujący montaż dźwięku Randle Akerson
Obsada Obsada Janet Hirshenson , Jane Jenkins
Koproducent Koproducent Fred C. Caruso
Producent wykonawczy Producent wykonawczy Jonathan A. Zimbert
Kierownik produkcji jednostki Kierownik produkcji jednostki Fred C. Caruso
Logo Firma
Paramount Pictures US
Język
English
Recenzje (3)

Co sądzą inni widzowie

59 %
Średnia ocena
3
Łącznie recenzji
CinemaSerf
CinemaSerf
04. 07. 2022
50%

Mark Harmon to „Jay”, były żołnierz i policjant wojskowy, który teraz stał się policjantem, jest wezwany do śledzenia serii morderstw, które wprowadzają go z powrotem do jego byłego dowódcy…

Mark Harmon to „Jay”, były żołnierz i policjant wojskowy, który teraz stał się policjantem, jest wezwany do śledzenia serii morderstw, które wprowadzają go z powrotem do jego byłego dowódcy „Pułkownika Caldwella” (Sean Connery), z którym niezbyt dobrze się dogaduje. Nie pomaga, gdy zaczyna spotykać się z niezależną córką pułkownika „Donną” (Meg Ryan), ale czy potrafią odłożyć swoje różnice na bok wystarczająco długo, aby dowiedzieć się, co się dzieje i powstrzymać kolejne zabójstwa? No oczywiście, mogą - ten film nie ma absolutnie żadnego zagrożenia. Chociaż motyw zbrodni pozostaje tajemnicą przez pewien czas, reszta tego podąża za dobrze znana ścieżką, która jest rozczarowująco przewidywalna. Harmon nigdy nie był szczególnie silnym ani przekonującym aktorem, Connery - i jego tradycyjny, lekki uśmiech - jasno chciał tylko swojej opłaty i nie po raz pierwszy Meg Ryan dodaje bardzo niewiele, gdy ta historia toczy się. Można to oglądać w telewizji przy lampce wina lub dwóch, ale wszystko to jest bardzo mało znaczące.

GenerationofSwine
GenerationofSwine
12. 01. 2023
100%

Od czasu do czasu moja matka naprawdę zaangażowała się w film, wybierała cytat jako ulubiony, a potem nieustannie go powtarzała w karykaturalnym przesadzaniu kogokolwiek, kto go wypowiedział w filmie…

Od czasu do czasu moja matka naprawdę zaangażowała się w film, wybierała cytat jako ulubiony, a potem nieustannie go powtarzała w karykaturalnym przesadzaniu kogokolwiek, kto go wypowiedział w filmie. Persidio to jeden z tych filmów, które ją wciągnęły, a przez lata po tym byliśmy poddawani jej imitacji Seana Connery'ego, gdy groziła, że nas pobije tylko swoim kciukiem. Więc teraz, kiedy go widzę, bez względu na to, czy jestem w Frisco, czy nie, ten cytat utkwi mi w głowie na dni. Ale, w jej obronie, to był bardzo dobry ujęcie i naprawdę zasługuje na to, żeby być pamiętane i cytowane częściej. To moja ulubiona imitacja Seana Connery'ego... gdy nie imituję Johnny'ego Lee Millera, jak imituje Seana Connery'ego. Ale Untouchables, ale myślę, że ten jest zbyt często używany. Wszyscy tam idą, gdy robią Connery'ego. Albo, wiesz, mógłbym po prostu żyć w Chicago. Może reszta kraju i świata robi tylko Jamesa Bonda. Chodzi o to, że masz cytatowalną scenę Seana Connery'ego. I to samo w sobie jest tego warte. I masz scenę pościgu w San Francisco, a ja naprawdę nienawidzę Frisco, ale naprawdę kocham filmy, które się tam dzieją, i każdy pościg ulicami San Francisco jest zabawny, jeśli nic innego, to od razu zmusza cię do myślenia o Bullet. Tu jest to klišé z wieloma jurysdykcjami, a tragicznie mało wykorzystywane w wielu filmach. Ale dostajesz dobrą dynamikę wojskowego i cywilnego policjanta, którzy sobie nawzajem zaglądają w oczy. Sytuację pogarsza zła krew i trochę historii, a potem jeszcze bardziej pogarsza się rozwijający się romantyczny zainteresowanie. I to są lata 80., więc wiesz, że romantyczne zainteresowanie będzie Meg Ryan, żadne zaskoczenie. I to wszystko z naprawdę przekonującym przypadkiem, który muszą rozwiązać dwaj policjanci. Jest to trochę wszędzie, ale w najlepszym możliwym klišé lat 80.

kevin2019
kevin2019
13. 09. 2024
50%

„The Presidio“ to interesujące odchylenie, które ma natychmiast intrygujący i dosłownie wybuchowy początkowy manewr, który jest przykuwający uwagę i łatwo przyciąga całą twoją uwagę, ale potem tempo…

„The Presidio“ to interesujące odchylenie, które ma natychmiast intrygujący i dosłownie wybuchowy początkowy manewr, który jest przykuwający uwagę i łatwo przyciąga całą twoją uwagę, ale potem tempo szybko się łagodzi z czystej konieczności i morderstwo Patti Jean Lynch traci wszelki sens pilności i ostatecznie zostaje zdegradowane do drugorzędnej uwagi, gdy główny nacisk filmu teraz koncentruje się na złożonych i argumentacyjnych dynamikach postaci pułkownika Caldwella, jego córki Donny i inspektora Jay'a Austina, chociaż wszystko to ładnie zestawia się z trwającym śledztwem w sprawie morderstwa. Jednak ten film jest zbyt przeciętny dla utalentowanej obsady, ale przynajmniej sekwencje akcji są doskonałe, a tempo jest wyjątkowo dobrze utrzymane przez cały czas.

5.9

Głosowano 342×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500