Doskonałe wpisanie się do CV Briana De Palmy. Brian De Palma zawsze miał złą reputację z powodu swojej skłonności do kreowania swoich bohaterów i ulubionych thrillerów, ale często zapomina się, jak…
Doskonałe wpisanie się do CV Briana De Palmy. Brian De Palma zawsze miał złą reputację z powodu swojej skłonności do kreowania swoich bohaterów i ulubionych thrillerów, ale często zapomina się, jak świetny potrafił być w tworzeniu tych thrillerów. Blow Out ma w obsadzie Johna Travoltę jako inżyniera dźwięku do niskobudżetowych filmów grozy, który podczas nagrywania dźwięków pewnej nocy widzi wypadek samochodu i skacze do rzeki, aby ratować prostytutkę uwięzioną na tylnej kanapie (Nancy Allen). Słuchając nagrania wypadku, słyszy dwa dźwięki wskazujące na strzał oddany do auta. Kiedy okazuje się, że martwy mężczyzna w samochodzie był ważnym graczem politycznym, szybko zostaje wplątany w sieć intryg, zagrożeń, paranoi i spisków. Czy on i dziewczyna będą w stanie przeżyć wystarczająco długo, aby rozwiązać sprawę? Blow Out ukazuje De Palmę w pełnej świetności, łączące zawiłe dynamiki fabuły z mistrzostwem technicznym. Kilka scen jest uderzających zarówno wizualnie, jak i wykonawczo, a zdobycie aktorskich występów. Pino Donaggio dostarcza niezapomniany ścieżkę dźwiękową, która łączy się warstwami pobocznych wątków, a operator Vilmos Zsigmond ostrości podstawowe kolory (zdjęcie jest zalane krzykliwymi różami i fioletami - prawdziwy styl neo-noir), aby dać historii giallowy połysk, który współgra z emocjonalnymi stanami głównych postaci. Rozległa i tętniąca życiem Filadelfia jest gospodarzem konspiracyjnego kanapka, z doskonałym dodatkiem procesu tworzenia filmu. Czasami ponure i złożone (jak wspaniale jest znaleźć prawdziwe zakończenie noir), ale nigdy nieprzepełnione, Blow Out jest zarówno ekscytujący, jak i inteligentny, podczas gdy Travolta nigdy nie był lepszy, a John Lithgow jest jak stworzony jako nie do zatrzymania szaleniec uwolniony w świat naszych dwóch bohaterów. 9/10