Rollerball

Rollerball Rollerball

6.2 /10
557 ocen
1975 125 min Wydany

W korporacyjnie kontrolowanej przyszłości ultra-nasilny sport znany jako Rollerball reprezentuje świat, a jeden z jego potężnych sportowców postanawia stawić czoła tym, którzy chcą go wyeliminować z gry.

Obsada Pełna obsada i ekipa

James Caan
James Caan

Jonathan E.

John Houseman
John Houseman

Bartholomew

John Beck
John Beck

Moonpie

Moses Gunn
Moses Gunn

Cletus

John Normington
John Normington

Executive

Shane Rimmer
Shane Rimmer

Rusty, Team Executive

Burt Kwouk
Burt Kwouk

Japanese Doctor

Nancy Bleier
Nancy Bleier

Girl in Library

Richard LeParmentier
Richard LeParmentier

Bartholomew's Aide

Robert Ito
Robert Ito

Strategy Coach for Houston Team

Valli Kemp
Valli Kemp

Woman at Party (uncredited)

Dick Enberg
Dick Enberg

Pregame Announcer (uncredited)

Tony Brubaker
Tony Brubaker

Blue (uncredited)

Burnell Tucker
Burnell Tucker

Jonathan's Captain of Guard (uncredited)

Angus MacInnes
Angus MacInnes

Jonathan's Guard

David Griffin
David Griffin

Man Collecting Coats

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Reżyser Reżyser Norman Jewison
Scenariusz Scenariusz William Harrison
Producent Producent Norman Jewison
Operator zdjęć Operator zdjęć Douglas Slocombe
Montażysta Montażysta Antony Gibbs
Kompozytor muzyki oryginalnej Kompozytor muzyki oryginalnej André Previn
Projekt kostiumów Projekt kostiumów Julie Harris
Producent pomocniczy Producent pomocniczy Patrick J. Palmer
Scenografia Scenografia John Box
Kaskaderzy Kaskaderzy Tony Brubaker , Gary Epper , Craig R. Baxley , Bob Minor , Jimmy Nickerson , Chuck Parkison Jr. , Dar Robinson , Roy Scammell , Nick Dimitri
Koordynator kaskaderów Koordynator kaskaderów Max Kleven
Pierwszy asystent reżysera Pierwszy asystent reżysera Kip Gowans
Logo Firma
United Artists US
Algonquin
Język
English
Recenzje (2)

Co sądzą inni widzowie

62 %
Średnia ocena
2
Łącznie recenzji
John Chard
John Chard
29. 12. 2014
75%

Norman Jewison i William Harrison rozwijają krótką opowieść Harrisona w pełnometrażowy film fabularny, z doskonałymi rezultatami. Akcja rozgrywa się w 2018 roku, a świat jest globalnym państwem…

Norman Jewison i William Harrison rozwijają krótką opowieść Harrisona w pełnometrażowy film fabularny, z doskonałymi rezultatami. Akcja rozgrywa się w 2018 roku, a świat jest globalnym państwem korporacyjnym, hegemonią sześciu rządzących karteli. Nie ma wojen, ubóstwa itp., więc kartele dostarczają antidotum na nagromadzone frustracje w postaci Rollerballa, krwiożerczego sportu arenowego, w którym nie ma litości. Ale gdy numer jeden w sporcie, Jonathan E, staje się wolnym duchem i zbyt wielki dla sportu, korporacje postanawiają go wycofać...

CinemaSerf
CinemaSerf
07. 07. 2024
60%

Film Rollerball to gwałtowny, szybki i bezlitosny sport, a „Jonathan E” (James Caan) to jego uznany bohater. Dominujący i popularny, tłum go kocha - ale jego szef „Bartholomew” (John Houseman) mówi…

Film Rollerball to gwałtowny, szybki i bezlitosny sport, a „Jonathan E” (James Caan) to jego uznany bohater. Dominujący i popularny, tłum go kocha - ale jego szef „Bartholomew” (John Houseman) mówi mu, że nadszedł czas na emeryturę. Ich świat jest rządzony przez duże korporacje, których nie można łatwo przeciwstawić - ale „Jonathan” nie zamierza grać według zasad. Nie zamierza poświęcić swojej sławy, fortuny i adoracji bez wyznaczenia własnych warunków. Jednym z nich jest ponowne spotkanie z żoną (Maud Adams), która została z pozoru „przeniesiona” na żądanie innego wielkiego szefa firmy. Stara się również dowiedzieć, kto stoi za jego zwolnieniem - i dlaczego, na szczęście ma pomoc od „Cletusa” (Moses Gunn) w tej konkretnej misji, gdy jego opcje się zawężają, a „Bartholomew” staje się coraz bardziej groźny. Sceny akcji z piłką i łyżwiarzami ścigającymi się po torze są bardzo ekscytujące do oglądania z intensywną fotografią i mnóstwem szybkich upadków, ale reszta to tak jakby z „Uciekaj, zabij, Logan” z Housemanem, który naprawdę potrafił grać tylko jedną rolę. To dobrze działało w „Papierowej goni” (1973), ale tutaj jest po prostu trochę rozczarowujące. Caan wkłada serce i duszę w historię, ale jest zbyt wiele dziur, aby rezonowało poza oczywistym i raczej niewyważonym atakiem na sterylne autorytaryzmy, które przypominają nam Nerona i styl Koloseum rozrywki dla posłusznych (albo inaczej!) mas. Jest w porządku - ale nic więcej.

6.2

Głosowano 557×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500