Były premier Wielkiej Brytanii, Adam Lang, zleca napisanie swoich wspomnień partyjnemu działaczowi Michaelowi McArze. Przed zakończeniem pracy McAra ginie jednak w zagadkowych okolicznościach. Do skończenia autobiografii Lang zatrudnia więc profesjonalnego "ghostwritera". Ten, w trakcie prac nad książką, odkrywa sekrety, przez które znajdzie się w śmiertelnym niebezpieczeństwie.
Tak upiorny i przerażający film... Oczekiwałem tylko kolejnego thrillera politycznego, ale to o wiele bardziej interesujące...
Tak upiorny i przerażający film... Oczekiwałem tylko kolejnego thrillera politycznego, ale to o wiele bardziej interesujące...
CinemaSerf
14. 04. 2024
70%
Jest dość trudno oglądać to w Wielkiej Brytanii i nie dostrzegać pewnych paraleli z pewnym byłym premierem - zwłaszcza biorąc pod uwagę, że 'Lang' jest dosyć przyjacielsko grany przez Pierce'a…
Jest dość trudno oglądać to w Wielkiej Brytanii i nie dostrzegać pewnych paraleli z pewnym byłym premierem - zwłaszcza biorąc pod uwagę, że 'Lang' jest dosyć przyjacielsko grany przez Pierce'a Brosnana. Próbuje napisać swoje wspomnienia, a po wypadku, który pozbawia go aktualnego premiera, jego zespół naświetla na człowieka, który nie wykazuje zainteresowania ani nie ma wiedzy o polityce. Ten bezimienny bohater (Ewan McGregor) otrzymuje surowe instrukcje dotyczące rękopisu, z kim może rozmawiać lub o nim rozmawiać, a jego temat i żona 'Ruth' (Olivia Williams) wydają się być wystarczająco dostępni. Jego dochodzenie zaczyna jednak budzić pewne podejrzenia - zwłaszcza gdy zaczyna czuć, że jest obserwowany, śledzony i manipulowany. 'Lang' wkrótce publicznie zostaje uwikłany w dochodzenie w sprawie zbrodni wojennych, a jego duchowy spisovatel zaczyna zastanawiać się, jak daleko poszedł jego szef, aby wspierać i ułatwiać relacje między swoim krajem a USA - gdzie teraz żyją i pracują. Do tego należy dodać wewnętrzną grę, jego tajemniczą sekretarkę 'Amelię' (Kim Catrall) i dosyć enigmatyczny wkład od 'Emmetta' (Tom Wilkinson) i mamy podstawy do złożonego politycznego thrillera, w którym, na zmianę, McGregor radzi sobie dobrze. Potrafi dobrze odgrywać królika w światłach reflektorów, gdy jego postać zostaje uwikłana w sprawy dalece przekraczające jego zakres. Roman Polański utrzymuje film w dobrym tempie z zimnym scenariuszem i odległymi miejscami, które dobrze oddają poczucie niebezpieczeństwa i dwulicowości. Na początku trochę się to ciągnie, ale gdy już nabierze tempa, działa dobrze.