Strzały na Broadwayu

Strzały na Broadwayu Bullets Over Broadway

7.1 /10
635 ocen
1994 98 min Wydany

Lata 20-te, Nowy Jork. Ambitny dramaturg David Shayne (John Cusack) marzy o wystawieniu na deskach teatru swojej debiutanckiej i świeżo ukończonej sztuki. Aby zdobyć fundusze na realizację ów projektu, jego przewrotny agent zwraca się z prośbą o pomoc do miejscowego gangstera Nicka Valentiego (Joe Viterelli) . Ten zgadza się wspomóc artystę, jednak nie bezinteresownie. Stawia swoje warunki, które z czasem coraz bardziej ingerują w samą sztukę... Film nominowany był do nagrody akademii - Oscara, nagrody BAFTA oraz Independent Spirit Award.

Obsada Pełna obsada i ekipa

John Cusack
John Cusack

David Shayne

Dianne Wiest
Dianne Wiest

Helen Sinclair

Jennifer Tilly
Jennifer Tilly

Olive Neal

Tracey Ullman
Tracey Ullman

Eden Brent

Jim Broadbent
Jim Broadbent

Warner Purcell

Joe Viterelli
Joe Viterelli

Nick Valenti

Harvey Fierstein
Harvey Fierstein

Sid Loomis

Rob Reiner
Rob Reiner

Sheldon Flender

Jack Warden
Jack Warden

Julian Marx

Victor Colicchio
Victor Colicchio

Waterfront Hood

Louis Eppolito
Louis Eppolito

Waterfront Hood

Gene Canfield
Gene Canfield

Waterfront Hood

Peter Castellotti
Peter Castellotti

Waterfront Hood

Tony Conforti
Tony Conforti

Waterfront Hood

John Di Benedetto
John Di Benedetto

Waterfront Hood

John Ventimiglia
John Ventimiglia

Waterfront Hood

Lisa Arturo
Lisa Arturo

Three Deuces Chorus Line

Ekipa

Stanowisko Nazwy
Reżyser Reżyser Woody Allen
Producent Producent Robert Greenhut
Scenariusz Scenariusz Douglas McGrath , Woody Allen
Montażysta Montażysta Susan E. Morse
Operator zdjęć Operator zdjęć Carlo Di Palma
Scenografia Scenografia Santo Loquasto
Producent pomocniczy Producent pomocniczy Thomas A. Reilly
Obsada Obsada Juliet Taylor
Koproducent Koproducent Helen Robin
Projektant kostiumów Projektant kostiumów Jeffrey Kurland
Współproducent wykonawczy Współproducent wykonawczy Jack Rollins , Charles H. Joffe , Letty Aronson
Producent wykonawczy Producent wykonawczy Jean Doumanian , J.E. Beaucaire
Kierownik produkcji Kierownik produkcji Jonathan Filley , Helen Robin
Pierwszy asystent reżysera Pierwszy asystent reżysera Thomas A. Reilly
Drugi asystent reżysera Drugi asystent reżysera Richard Patrick
Logo Firma
Miramax US
Jean Doumanian Productions US
Sweetland Films
Język
English
Recenzje (1)

Co sądzą inni widzowie

71 %
Średnia ocena
1
Łącznie recenzji
CinemaSerf
CinemaSerf
07. 12. 2024
70%

Mimo jego oczywistej entuzjazmu, 'Shayne' (John Cusack) nie może przekonać producenta (Jack Warden), aby zebrał pieniądze na swoją najnowszą sztukę. Nie ma na nią zapotrzebowania, zwłaszcza że jego…

Mimo jego oczywistej entuzjazmu, 'Shayne' (John Cusack) nie może przekonać producenta (Jack Warden), aby zebrał pieniądze na swoją najnowszą sztukę. Nie ma na nią zapotrzebowania, zwłaszcza że jego dwa pierwsze wysiłki nie zrobiły wrażenia. Pojawia się jednak okazja. Wiąże się to jednak z kompromisem. Może mieć sprawę w pełni sfinansowaną, jeśli zgodzi się obsadzić 'Olive' (Jennfer Tilly). Problem? No ona nie potrafiłaby wyjść z papierowego worka i ma jeden z tych piskliwych głosów, które zabiły tyle gwiazd kina niemego! Jej chłopak, 'Nick' (Joe Viterelli) jest lokalnym boss, więc to proste wybór - obsadź ją albo nie ma kasy. Pomimo rozczarowania uber-teatralną 'Helen' (Dianne Wiest) postanawia poświęcić swoją honor dla swojej sztuki, a to co teraz następuje, to ta mieszanka aktorów, przestępców, amatorów i histerii próbuje dostać sztukę na scenę. Dla pewności, że jest w porządku, jej chłopak wysłał swojego egzekutora 'Cheecha' (Chazza Palminteri) jako trochę ochrony dla 'Olive' i jego bezpośrednie podejście do histerii produkcji całej sprawy początkowo wprowadza go w konflikt z reżyserem, ale stopniowo 'Shayne' zaczyna zdawać sobie sprawę, że 'Cheech' ma pewną zdolność do pisania, więc jakaś współpraca wyłania się, która pomimo wszystkich przeciwności może dać tej sprawie walkę. Wiest jest tutaj w swoim najlepszym wydaniu, odgrywa jakby postać 'Streisand' spotyka 'Norma Desmond', która uosabia tę generację gwiazd filmowych, które naprawdę wierzyły w swoją własną machinę reklamową. Cusack również radzi sobie dobrze, podobnie jak Palminteri i Tilly, która gra dość bezmyślną moll idealnie. Czasami jest śmiesznie, szczególnie jeśli kiedykolwiek pracowałeś w teatrze, i niesie ze sobą dużo rozrywki i ataków na tę branżę, w dziewięćdziesięciu minutach, które ruszają z kopyta i rzadko zatrzymują się na oddech. Jedna z bardziej oryginalnych koncepcji Woody'ego Allena, która odbiera go od jego rutynowego komfortu człowieka z neurozami, jest stylowo złożona, i zasługuje na obejrzenie.

7.1

Głosowano 635×

50% Średnia
0% 50% 100%
0/500